2022-05-29, 20:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Det finns olika sorters smör. Din jävla nybörjare.

Nej. Smör är smör. Det är tillverkat av mjölk. Punkt.

Bregott och de andra liknande (som tråden egentligen skulle handla om) består av smör som blandats med rapsolja för att produkten ska bli mjukare och lättare att bre.

Sen finns det massa olika typer av margariner och "bordsmargariner". Men det är en helt totalt annan produkt.

Du har fortfarande inte svarat på vad "steksmör" är!
Citera
2022-05-29, 20:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Köper bara då det är erbjudande och då köper jag 2-3 paket.
Brukar kosta cirka 30 kr på Ica, Willys eller något annat ställe.

Om de råkar passera bäst före-datum i kylen så äter jag ändå.

Skulle aldrig köpa Bregott för ordinarie pris.

Bregott funkar flera månader efter bäst före. Har aldrig varit med om att det har härsknat faktiskt. In med det kylskåpet efter användning bara så håller det hur länge som helst. Samma gäller smör.
Citera
2022-05-29, 20:31
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Lidls variant
Jag gillar Lidl men deras Bregott funkar inte för mig.
Citera
2022-05-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hahaha så roligt att följa hela denna konversationen...
Det hurt-åke skriver är inget han "tror" utan det är ren fakta.

Du tänker troligen på skillnaden mellan smör och margarin, som är extremt stor, margarin typ lätta, lätt&lagom osv går inte att steka i och är inte alls smör.

Bregott är smör.

Är det så? Då kan du testa att steka i bregott vs smör.
Jag har testat och vet att det är en skillnad. Att det dyker upp nybörjare på nybörjare i denna tråd som inte förstår skillnaden är bara skrattretande.
Citera
2022-05-29, 20:35
Medlem
Citat:
Är det så? Då kan du testa att steka i bregott vs smör.
Bregott är smör så visst, jag ska prova att steka två olika gånger med Bregott och se om det är någon skillnad.

Under tiden kan du väl snälla googla så ser du att du har totalt fel och kanske skäms en liten smula?

Bregotts goda smak kommer från dess naturliga ingredienser; smör, rapsolja och en nypa salt.
https://www.arla.se/produkter/bregott/
Senast redigerad av Blalotus 2022-05-29 kl. 20:37.
Citera
2022-05-29, 20:37
Medlem
Citat:
Bregott är smör så visst, jag ska prova att steka två olika gånger med Bregott och se om det är någon skillnad.

Under tiden kan du väl snälla googla så ser du att du har totalt fel och kanske skäms en liten smula?

Varför skulle jag? Jag har empirisk fakta i detta ärende. Du kan testa att sätta kniven i båda dessa alternativ. Bara där känner du skillnaden.
Är det någon eller några som ska skämmas så är det alla som har haft fel i denna tråd.
Citera
2022-05-29, 20:39
Medlem
Citat:
Varför skulle jag? Jag har empirisk fakta i detta ärende. Du kan testa att sätta kniven i båda dessa alternativ. Bara där känner du skillnaden.
Är det någon eller några som ska skämmas så är det alla som har haft fel i denna tråd.
Jo absolut, empirisk "fakta" är garanterat jätterelevant för dig personligen men för oss andra så framstår du som lite dum i huvudet. Om du googlar så förstår du varför.

Prova att steka i Bregott så tror jag du kommer bli glatt överraskad!
Citera
2022-05-29, 20:41
Medlem
Citat:
Jo absolut, empirisk "fakta" är garanterat jätterelevant för dig personligen men för oss andra så framstår du som lite dum i huvudet. Om du googlar så förstår du varför.

Prova att steka i Bregott så tror jag du kommer bli glatt överraskad!

Som sagt din slasktratt så har jag testat både och. Det är skillnad på smör och bregott.
Citera
2022-05-29, 20:43
Medlem
Citat:
Som sagt din slasktratt så har jag testat både och. Det är skillnad på smör och bregott.
Jag har ju precis postat en läsk direkt ifrån Arias hemsida där det står tydligt att Bregott ÄR smör...
Citera
2022-05-29, 20:44
Medlem
Citat:
Jag har ju precis postat en läsk direkt ifrån Arias hemsida där det står tydligt att Bregott ÄR smör...

Likt förbannat så är det en skillnad. I wonder why.
Citera
2022-05-29, 20:53
Medlem
flodgrodas avatar
Vanligt svenskt smör, förvaras i kallskafferiet. Köper där det är extrapris. Använder både till att bre på smörgår och till stekning.
Citera
2022-05-29, 20:58
Medlem
flodgrodas avatar
Citat:
Svensk smör från arla är riktigt smör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in