2022-11-23, 16:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Du sätter vatten i halsen? Hur kan man ens göra det? Menar du inte att du får vattnet i vrångstrupen dvs. trachea och inte esofagus?

Ja, det rinner ner i luftstrupen. Vatten triggar inte mina sväljningsreflexer, därför måste jag vara försiktig när jag dricker vatten. Måste svälja väldigt medvetet. Går bättre med sugrör dock. Händer aldrig med varm dryck, kall dryck med smak eller dryck med kolsyra.
Citera
2022-11-23, 16:54
Medlem
Bregott har blivit väldigt luftigt också. Nivån sjunker som glass, bara det står ute 10 min.
Känns som de inte bara lurar med priset utan nu också med innehållet. Äter inte mer smör än vanligt men en 600gr låda blev "förbrukad" i mitt hem på på 3 dar. wtf - vi pratar om 3 veckor innan kriget.

Ska det fuskas med innehåll så är det bojkott nu. Jag kräver att edvard blom utreder saken åt mig!
Citera
2022-11-23, 19:36
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Jag håller med om att Bregott blivit alldeles för dyrt. Gårdsgårda finns i en mellanvariant, om man vill ha lite lägre fetthalt som är bättre för hälsan. Blå Gårdsgårda.

https://www.valio.se/produkter/smor-...dsgoda-mellan/

Den blå är billigare också, så den köper jag. Inte på grund av hälsan men priset.
Citera
2024-02-28, 21:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Coops Smör & Raps är till och med godare än Bregott. Testa!
Citera
2024-03-01, 22:25
Medlem
Vem0ths avatar
Valio konkurrerar ut Arla med flera i Sverige, helt enkel för att Valio har monopolkontroll i Finland och med det tar Valio inte samma ockermarginal till sig själva utan lever gott på att ge bönderna mer klirr i kassan och även pressa priset vi finner i butikshyllan.

Valios Bregottkopia är mer valuta för pengarna. Medans våra mejerikoncerner här hemma vill bara bli stenrika på mjölkprodukter.
Citera
2024-03-02, 10:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Valio konkurrerar ut Arla med flera i Sverige, helt enkel för att Valio har monopolkontroll i Finland och med det tar Valio inte samma ockermarginal till sig själva utan lever gott på att ge bönderna mer klirr i kassan och även pressa priset vi finner i butikshyllan.

Valios Bregottkopia är mer valuta för pengarna. Medans våra mejerikoncerner här hemma vill bara bli stenrika på mjölkprodukter.

Ja det stämmer nog, men tacka vet jag norrmejerierna, har ni testat :

https://www.norrmejerier.se/produkte...rmalsaltat/319

Och vad tycker ni om det smörgåssmöret ?
Norrgott® normalsaltat 600g

Vanligt smör : https://www.norrmejerier.se/produkter/matfett/smor/127
Citera
2024-03-11, 13:36
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Nu är det ju inte riktigt samma produkt. Båda är en blandning av olja och smör, men inte riktigt i samma proportioner. Jag tycker dock att båda funkar lika bra. Valios är möjligen lite mjukare, men det är ingen nackdel.

När priserna började skena för ett par år sedan så verkade det som allt som det stod Valio på var billigare, inte bara att Gårdsgoda var mycket billigare än Bregott, men även rent smör och mjölk var billigare om man valde Valio. Nu tycks det vara tvärtom, att allt som det står Valio på kostar mer, eller i bästa fall typ lika mycket. Ibland har Gårdsgoda varit billigare än Bregott i vissa butiker, men oftast inte den senaste tiden. (I alla fall där jag handlar.)
Citera
2024-03-14, 01:09
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nu är det ju inte riktigt samma produkt. Båda är en blandning av olja och smör, men inte riktigt i samma proportioner. Jag tycker dock att båda funkar lika bra. Valios är möjligen lite mjukare, men det är ingen nackdel.

När priserna började skena för ett par år sedan så verkade det som allt som det stod Valio på var billigare, inte bara att Gårdsgoda var mycket billigare än Bregott, men även rent smör och mjölk var billigare om man valde Valio. Nu tycks det vara tvärtom, att allt som det står Valio på kostar mer, eller i bästa fall typ lika mycket. Ibland har Gårdsgoda varit billigare än Bregott i vissa butiker, men oftast inte den senaste tiden. (I alla fall där jag handlar.)

Vet inte om det är butikerna som gått ned på egen hand eller press från Arla, eller Arla sänker sina egna vinstmarginaler. Men ja det har dykt upp betydligt fler veckokampanjer på Bregott på sistone. Det stärker förmodligen min teori om att Valio har betydligt större muskler som konkurrent vilket bådar illa för inte bara Arla utan även Falköpings-, Skåne-, och Norrmejerier.
Citera
2024-03-14, 01:44
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Vet inte om det är butikerna som gått ned på egen hand eller press från Arla, eller Arla sänker sina egna vinstmarginaler. Men ja det har dykt upp betydligt fler veckokampanjer på Bregott på sistone. Det stärker förmodligen min teori om att Valio har betydligt större muskler som konkurrent vilket bådar illa för inte bara Arla utan även Falköpings-, Skåne-, och Norrmejerier.

Skånemejerier är ett franskt familjeföretag. Jag tror att de är rätt mycket större än alla svenska mejerier tillsammans. Men de är väl inte inne och krigar på Bregottmarknaden.
Citera
2024-03-15, 15:24
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Måste komma med ett inspel här känner jag...

Norrgott normalsaltat från Norrmejerier tycker jag sopar mattan med konkurrenterna, riktigt rund och krämig smak. Visst en ask kostar halva handen idag, men Bregotts jävla nya 500g-förpackning kan slänga sig i väggen.

Gällande Valios smör så upplever jag den som genomgående hårdare i alla temperaturer. Smaken är väl rätt neutral.
Citera
2024-03-15, 19:08
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Måste komma med ett inspel här känner jag...

Norrgott normalsaltat från Norrmejerier tycker jag sopar mattan med konkurrenterna, riktigt rund och krämig smak. Visst en ask kostar halva handen idag, men Bregotts jävla nya 500g-förpackning kan slänga sig i väggen.

Gällande Valios smör så upplever jag den som genomgående hårdare i alla temperaturer. Smaken är väl rätt neutral.

Norrgott är god men finns inte att köpa hos mig så jag köper ICA smör & raps som tillverkas av Norrmejerier. Den extrasaltade är finemang.
Citera
2024-03-15, 19:23
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Norrgott är god men finns inte att köpa hos mig så jag köper ICA smör & raps som tillverkas av Norrmejerier. Den extrasaltade är finemang.
Jaså är det så? Ska då ta och pröva ICAs nästa sväng, har dock aldrig sett den hos min lokala oligark.. Men har troligen inte lagt märke till den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in