Citat:
För att förtydliga det, tjänsten ligger mer exakt i Pajala. Att jag gör en tråd om Korpilombolo är främst för att jag tittat på boendemöjligheter i Korpilombolo (såväl som i Pajala). Vet att jag formulerade mig klumpigt i trådstarten (det är ju ändå natten till söndag
)
Edit: vad det är för tjänst vill jag inte avslöja då jag inte vill outa mig mer än nödvändigt.
)Edit: vad det är för tjänst vill jag inte avslöja då jag inte vill outa mig mer än nödvändigt.
Trådstarten var besynnerlig, först specifikt att du blivit "erbjuden en tjänst i Korpilombolo"
Sedan frågor på vad det finns att göra på exakt det stället, och att du hört att det "är skumt"
Nu helt plötsligt är tjänsten "mer exakt i Pajala" (fem MIL ifrån)
Menar du på fullt allvar att du ens funderar på att bosätta dig i K och pendla till Pajala (10 mil tur och retur) varje dag ? trots att du ställer en massa frågor om K ....
"Finns det ungdomar i staden? Eftersom det är en småort så antar jag att kroglivet inte är i topp, men finns det något/några ölhak åtminstone?
Har hört mycket mysko historier om stället. Att det ska finnas nån voodoo-sekt där osv"
Varför inte bo i Pajala, om du nu ska JOBBA där och slippa oroa dig för voodoo-sekter, om det finns ungdomar i K eller om det finns några "ölhak". I Pajala bor det både ungdomar, finns ställen att roa sig på och några voodoo-sekter behöver du nog inte oroa dig jättemycket för i Pajala heller !
.....om nu ens historien är sann alltså !
Detta måste ju avgöra saken för TS!