Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Halloj!
Jag är i 20-års åldern och har blivit erbjuden en tjänst i Korpilombolo. Jag är en storstadskille (i nuläget) men vet ingenting om stället. Vågar man lämna storstan för Korpilombolo? Vad finns där att göra?
Finns det ungdomar i staden? Eftersom det är en småort så antar jag att kroglivet inte är i topp, men finns det något/några ölhak åtminstone?
Har hört mycket mysko historier om stället. Att det ska finnas nån voodoo-sekt där osv
Vågar man lämna storstan för Korpilombolo?
Se det som en resa bakåt i tiden, folk såg efter varandra, fattigt men hjärtligt (när du visat dig vänlig och blir insläppt i vänskapen) lägg dig ALDRIG i fejder eller försök rodda i lösningar, folk gillar sina foes hur märkligt det än låter.
Tacka ALLTID ja till kaffe och bli vänn med alla.
Förvänta dig inget nöjje eller go, finns kanske men inte som du är van vid, kommer aldrig finnas. se det som en studie resa utomlands, fascineras av kulturen och hjärtat hos folket och sänk tempot och följ med bara, ha en exit plan om det blir ohållbart men tills dess gå all in för en upplevelse och bekanta personligheter du aldrig kommer glömma
Jag skulle ta chansen definitivt och ge det 3-12 mån tills livet tar dig vidare. Vissa åker till Norge o rensar fisk i nån by, andra super bort ett par år.. det här är förmodligen största läroläxan du kan få vidare i livet