2019-07-27, 20:22
Medlem
Snapcounts avatar
Saken har blivit uppmärksammad i norsk msm :

Amanda (19) fikk ikke gå på bussen - «for lettkledd»

- Jeg ble forbanna. Jeg ble virkelig fornærmet, sier hun til Dagbladet.

Notera även detta :

- Det er veldig mange som har vist støtte, men mange har også forsøkt å vri på det og gjøre det til en propagandating, sier hun.

Även om jag inte var på plats.., så tror jag inte Amanda riktigt kan greppa problematiken.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ama...kledd/71437347

Tydligen har även Hanif Bali noterat det som har skett..
Senast redigerad av Snapcount 2019-07-27 kl. 20:27.
Citera
2019-07-27, 20:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det var inget om oislamskt, det var för lättklätt, en uppfattning jag som helsvensk man, utan religiös uppfostran kan dela. Precis lika lite som ni vill se mina pungkulor titta ut, vill man se en tjej i alldeles för lite tyg, oavsett värme eller vinter. Om det sedan är en markör att han vågade säga ifrån, så ger jag inte mycket för den markören, kan också vara en man som inte har någon energi att följa normen hos samhället.

Hon visade inte sina bröst utanför tyget. Så det går inte att jämföra med att du visar upp dina pungkulor utanför shortsen. Har du problem med det så rekommenderar jag följande.
https://www.youtube.com/watch?v=1zdDfQrPi5Q
Citera
2019-07-27, 20:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullibull
Titta på bilden och säg vad "magtröjan" egentligen är (du som försöker framställa dig som hederlig)

https://postimg.cc/sMSYkKbf

En topp och ett par shorts.

I det nya Sverige måste tydligen. Ha långärmat och byxor när det är 30 grader varmt😐
Citera
2019-07-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Haha ja du verkar ju leva i en lycklig värld.

Vi lever i Sverige inte i ett jävla muslim land, så länge de inte går nakna så... jävla sätt å kommentera andra människor, horunge.

Är det där vi drar gränsen, så länge vi inte ser könet på andra människor, så har de tillräckligt med kläder på sig?
Citera
2019-07-27, 20:26
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Man ska ta seden dit man kommer och i Malmö råder Sharia i flera områden. Om bussen nu skulle till Rosengård exempelvis så är det logiskt agerat av chaffören.

Inte ens logiskt om den skulle till rosengård.
I så fall skulle muslimen som körde bussen rätta sig efter den svenska seden och inte blanda in något annat.
Citera
2019-07-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Gnäll i i onödan. Om dryga 20 år vårt framtida Sverige. Lika bra att ni kvinnor vänjer er vid era nya seder. Ni kvinnor har i högsta grad rösta för detta. Men som alltid så röstar ni med hjärtat men helt oförmögna att se konsekvenser. Sen undrar folk varför kvinnor inte har lika lätt att göra karriär.

Passa på och njut nu, snart är det slut med linne o shorts
Jag har iofs ingen aning om tjejen på bussen har röstat för detta. I så fall har jag inget problem med vad som hänt. Men det finns ändå en chans att hon röstade emot, och i så fall är det förkastligt. Är det någon som kan hennes politiska historik?
Citera
2019-07-27, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Haha ja du verkar ju leva i en lycklig värld.

Vi lever i Sverige inte i ett jävla muslim land, så länge de inte går nakna så... jävla sätt å kommentera andra människor, horunge.

Njaee.. när 40 procent av alla som föds på ett random BB i Västra Götaland/Svealand är blattar så vette faan dude.

Det är inte 2003 nu.
Citera
2019-07-27, 20:27
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Är det där vi drar gränsen, så länge vi inte ser könet på andra människor, så har de tillräckligt med kläder på sig?

Vart vill du dra gränsen? Får du kåtslag av att se lite hud eller vad är problemet?
Citera
2019-07-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Inte ens logiskt om den skulle till rosengård.
I så fall skulle muslimen som körde bussen rätta sig efter den svenska seden och inte blanda in något annat.
Han borde dock ringt polisen direkt, för annars hade man drabbats av ännu en gruppvåldtäkt.
Citera
2019-07-27, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du menar att detta aldrig hade hänt under 50-60 och kanske även 70 talet i Sverige?

Nej, absolut inte. Jag var ung på 60-70-talet. Inga problem att åka buss lättklädd. Sverige är på väg åt fel håll. Men min generation slipper se det kommande eländet. Tycker synd om dagens barn och ungdom som växer upp i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fruktansvärt.

Har själv blivit utsatt av många busschaufförer i Göteborg som kommenterat mina kläder. Inte negativt, men typ visslat, sagt att jag har fin klänning och fint hår. Alltid invandrare. Ibland tror jag det räcker med att vara blond och visa håret.

Blir beklämd när jag läser era kommentarer om att inte stå upp för svenska kvinnor, att vi är horor och att vi har röstat för detta. Många av oss röstade emot. Men framför allt måste vi hålla ihop oavsett! Det svenska folket får inte splittras. Vi har demokrati och folk kommer rösta idiotiskt, men vi kan inte bli ett splittrat folk för det. Det finns rättigheter vi måste stå upp för!

Bekymra dig inte över de som skriver att de inte står upp för svenska kvinnor, ty de har säkerligen ingen kvinna att stå upp för. Däremot så är det många kvinnor som har röstat för detta.

Oavsett vad så kommer Sverige att splittras, det är redan på god väg. Det ända som skulle kunna hålla ihop Sverige det är att repatriera allihopa som kommit sedan 2000, i princip.
Citera
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Man ska ta seden dit man kommer och i Malmö råder Sharia i flera områden. Om bussen nu skulle till Rosengård exempelvis så är det logiskt agerat av chaffören.

Men det skulle den inte. Amanda har själv skrivit att det var buss 3 (ringlinjen). Den kör inte till Rosengård.

Citat:
Idag så gick jag på buss 3 på södervärn (11.05 EXK 069) i Malmö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in