2006-03-30, 17:02
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masenboy
Det är väl ganska normalt.

Just precis. Det var det som var irriterande. SS har ju lägre rake än övriga pokersiter på CG så jag hade hoppats att de skulle ha det på SNG´s också eftersom det är det enda jag spelar. Alltså finns det ingen anledning att spela på SS för mig.
Citera
2006-03-30, 18:09
Medlem
rooys avatar
Är det nån som fattar varför det finns 2 rutor: "lägger mig" och "lägg mig"?
Citera
2006-03-30, 19:00
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooy
Är det nån som fattar varför det finns 2 rutor: "lägger mig" och "lägg mig"?

Satt också och funderade på det där. Hoppades ett tag på att alternativ 2 inkluderade en grymt snygg blondin men den tanken gav jag upp efter en stund...

Sen är det lite irriterande att chatten och bords-infot inte är på samma "flik" men annars är det väl en rätt hyggligt okey klient överlag tycker jag. Ska testa lite till.
Citera
2006-03-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Lite skumt att man kan välja mellan två förvalsrutor för att lägga sig när nån har satsat... "Lägger mig" samt "Lägg mig"

Kanske har nåt att göra med att "Lägg mig" är förhandsval? Dvs man klickar i det innan det är ens egen tur. Så skulle jag tolka det.
Citera
2006-03-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paschendale
Kanske har nåt att göra med att "Lägg mig" är förhandsval? Dvs man klickar i det innan det är ens egen tur. Så skulle jag tolka det.
Vad det har att göra med är snarare att när ingen har satsat så är ena rutan "Lägger mig/passar" (dvs check or fold) och den andra är "Lägg mig", sen när nån han satsat så tar inte klienten bort den ena rutan utan byter namn på den till "Lägger mig" och ger den samma funktion som "Lägg mig".
Citera
2006-03-30, 19:25
Medlem
En fråga till. När man reggade mig stod det att jag kommer att få ett spelkort hem i brevlådan. Vad är det för spelkort? Vad kostar det? Kommer i och för sig inte ihåg att jag ens skrev in adress. Är ju lite konstigt.
Citera
2006-03-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Vad det har att göra med är snarare att när ingen har satsat så är ena rutan "Lägger mig/passar" (dvs check or fold) och den andra är "Lägg mig", sen när nån han satsat så tar inte klienten bort den ena rutan utan byter namn på den till "Lägger mig" och ger den samma funktion som "Lägg mig".

Jo, såklart är det ju så. Det är lite förvirrande (och löjligt) med svenska uttryck faktiskt.
Citera
2006-03-30, 20:15
Medlem
leon881s avatar
jag som vart så överkritisk förut tycker faktiskt att siten inte var så dum ändå
Men jag hittar däremot ingen statistik det är ju ett minus

det var lite ovant att lira med kronor men kul
Sen gillar jag deras Duell turnering, det var väldigt kul att lira HU

fick 97 kr för 7 plats det var okej tycker jag första plats hade givit 732kr

sen hitta jag lite fisk på 5/10 borden, ironiskt nog så heter jag <*}}}}><
men jag går inte all in med lägsta paret i en höjd av 2pers pott iallfall
jag hoppas vi ses och lycka till ni som lirar där
Citera
2006-03-30, 20:50
Medlem
Bara för mig som de inte funkar för just nu? "unable to connect lobby"
Citera
2006-03-30, 20:53
Medlem
tycker det funkar bra och med skr e jag försiktigare än med dollar (bra för mig) ligger 300 kr +
Citera
2006-03-30, 22:20
Medlem
Flinta82s avatar
Gjorde bort mig rejält.

Satt på 2,50/5 kr. 5-mannabord NL vilket jag för övrigt inte gör om. Blir fullring i fortsättningen. Var bara tre motståndare hälften av tiden också.

Hursomhelst så limpade jag in på knappen med 8/10 off. Floppen kommer 966 och jag checkar. Har en motståndare mot mig som också checkar. Turn är en 7 vilket ger mig nötstegen. Jag betar 25 och fi höjer till 50. Jag höjer tillbaks till 100 och fi synar. Sätter honom på trissen men visste i övrigt inte mycket om honom eftersom han var ny vid bordet. River (Eller ska man säga femte gatan? ) är blank och jag checkar. Fi betar 200 och jag börjar givetvis ana oråd men trycker likförbannat på den där jävla synknappen och fi visar upp 9/6 för kåken. Så kan det gå!
Citera
2006-03-30, 22:42
Medlem
rooys avatar
Även jag blåste den hundring som jag satte in på SS! Siten är lite seg för min smak men helt klart över förväntan. Skulle de haft lägre rake på sng's så hade jag kunnat tänka mig att spela där men som det ser ut nu så finns det ingen anledning för mig att byta till SS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in