2007-08-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Tin
Tja, hur många händer har spelats den senaste månaden på Svenska spel tror du? Min gissning är att det är ett Mycket Stort Tal. Oddsen lär vara rätt goda att det händer, eller åtminstone för att något händer som någon som du skulle betrakta som åtminstone lika uppseendeväckande.

Ja när man tänker efter så har du helt rätt. Man glömmer ju bort att det finns tiotusentals andra användare. Men blir ändå lite misstänksam.
Citera
2007-08-27, 14:19
Avslutad
"Men blir ändå lite misstänksam"
"När man floppar triss så kommer det sanslöst ofta en hålstege också."
"Som tidigare sagt är slumpgeneratorn helt åt helvete! "
"Det är när man förlorar 3-4 all ins i rad på rivern man börjar fråga sig själv varför man spelar där!!
"Nu går jag ändå mycket plus där men lackar ibland ut på slumpgeneratorn."

Det är när man läser den här tråden som man förstår att svenskaspel är full av fisk.
Alla ni, lämna aldrig nätverket och om ni gör det, pm:a mig vart ni tar vägen...
Citera
2007-08-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"Det är när man förlorar 3-4 all ins i rad på rivern man börjar fråga sig själv varför man spelar där!!

Det är när man läser den här tråden som man förstår att svenskaspel är full av fisk.
Alla ni, lämna aldrig nätverket och om ni gör det, pm:a mig vart ni tar vägen...

the pokerpro has spoken
Citera
2007-08-27, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juucke
the pokerpro has spoken

Räcker med att vara semismart för att förstå att det inte "är något fel på slumpgeneratorn" hos svenska spel.
Citera
2007-10-18, 09:46
Medlem
flushdraws avatar
Svenska pokerförbundet stämmer Svenska Spel.

ProSharks.com
Citat:
Svenska Pokerförbundet överlämnar processvarning till Svenska Spel om rätten till Poker-SM

Svenska Pokerförbundet kommer idag, Onsdag, tillsammans med sitt juridiska ombud John Tengström från Advokatfirman Liljeblad & Co, att överlämna en processvarning gällande varumärkesintrång, till Jesper Kärrbrink, VD på Svenska Spel.

- Det är mycket upprörande att ett statligt bolag med monopolställning inte respekterar varumärkeslagen, säger Peder Månsson, ordförande i Svenska Pokerförbundet.

I över 30 år har Svenska Pokerförbundet och dess företrädare arrangerat Poker-SM. Fram till i år har Svenska Spel också ansett att förbundet har haft rätten till namnet. Det är klarlagt eftersom Svenska Spel tidigare kontaktat förbundet med hopp om sanktionering av ett Poker-SM arrangerat av Svenska Spel.

På grund av de krav som Svenska Spel ställde sa förbundet nej och beslutade sig för att själva fortsätta arrangera Poker-SM (Poker-SM i år arrangeras av Svenska Pokerförbundet, i samarbete NordicBet, online den 25 november). Då svarar Svenska Spel med en storsatsning på ett eget Poker-SM online den 4 november. Ett statligt spelbolag begår därmed ett medvetet och allvarligt varumärkesintrång och kör över ett ideellt förbund totalt.

Svenska Pokerförbundet är en ideell förening som har till syfte att främja poker samt tillvarata medlemmarnas intressen i Sverige. Förbundet drivs, till skillnad från Svenska Spel, helt utan vinstintressen och alla intäkter investeras i att främja pokerns ställning på alla plan i Sverige.

- Vårt förbund lever på vårt Poker-SM och vi är inte i närheten av Svenska Spels resurser. För oss är anledningen till Svenska Spels agerande solklar: Vårt inarbetade och etablerade Poker-SM samt poker generellt, är idag kommersiellt gångbart och därmed intressant för Svenska Spels stora vinstintresse, fortsätter Månsson.

För mer information, kontakta

Peder Månsson
Ordförande, Svenska Pokerförbundet
Peder.mansson@svenskapokerforbundet.se
Tel. 0739-29 18 82

John Tengström

Advokatfirman, Liljeblad & Co

John.tengstrom@llaw.se

Tel 08-440 51 00

Strax efter detta presmeddelande fick Prosharks fick tag i Peder Månsson på morgonkvisten och undrade vad som ligger till grund för detta agerandet från SvePoF?

- Såväl ny juridisk kunskap som att vi har rätt. Vårt varumärke Poker-SM urholkas för varje dubbla mästeskap som hålls. SM-arrangemanget har funnits i drygt 30 år och infördes i förbundet vid dess grundande. Svenska Spel erkände det genom möten angående att sanktionera deras version av SM. Vi ser Svenska Spels storsatsning på deras version som en stor provokation.

Hur ser du på utsikterna för att ni skall kunna vinna detta "case"?

- Svårt för mig att sia om, på denna fråga måste jag hänvisa till vår advokat, John Tengström på advokatfirman Liljeblad & Co.

Hur ser du på framtiden med SvePof kontra ett samarbete med Svenska Spel och den statliga pokerverksamheten?

- I detta fall anser vi Svenska Spel har begått ett stort övertramp, medvetet eller ej. Jag har dock stora förhoppningar om ett framtida samarbete, då jag antar att Svenska Spel kommer vara bland dom större arrangörerna i Sverige oavsett framtida utveckling på marknaden.

Prosharks kommer att under dagen försöka nå Jesper Kärrbrink eller ngn annan pressansvarig för kommentar från Svenska Spel...

/Joakim
Så skall det se ut! Förutom det fetstilta då..
Citera
2007-10-28, 02:21
Medlem
Lite lätt onykter nu och jag spelar små summor. Iaf så avbryter svspel pokern nu när jag så gott som vunnit. Vet inte om jag ska skylla på fyllan eller mig. hursomhelst hittar jag inte nån jävla mailadress. Vart hittar man den? Och Får dom bryta hur fan dom vill?
Citera
2007-10-28, 02:47
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Vad är det som är så fiskigt med just denna mening?
Citera
2007-11-22, 12:41
Bannlyst
Spelade på svenska spel för första gången igår. Fick två fyrtal (!) och tre-fyra kåkar på 3 timmar. Hade jag bara tur eller?
Jag menar, kan det verkligen vara deras slumpgrejs som är kasst? Hur svårt kan det vara att koda en slumpning?
Citera
2007-11-22, 19:06
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eljack
Spelade på svenska spel för första gången igår. Fick två fyrtal (!) och tre-fyra kåkar på 3 timmar. Hade jag bara tur eller?
Jag menar, kan det verkligen vara deras slumpgrejs som är kasst? Hur svårt kan det vara att koda en slumpning?
det var du som hade tur!
Citera
2007-11-23, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eljack

Ja, deras slumpgenerator är helt kass och riggad.
Alla vet om det men regeringen mörkar det och journalister som vill skriva om denna skandal blir lönnmördade på löpande band av män i svart...

En annan infalls vinkel:
Jag har aldrig varit med om 2 fyrtal och 3 kåkar på några timmar på Svenska spel. Är det då ett motbevis på att sidan skulle vara riggad...?
Citera
2007-11-23, 10:35
Medlem
techno_the_kings avatar
Edit: Orkar inte med att gnälla..
Citera
2007-11-23, 19:18
Medlem
troubadixs avatar
Bara för mig som nåt bord ibland hänger sig i 30 sek och sedan stängs ner?
Irriterande när man investerat i potten.

Lite konstigt med tanke på att det flyter på som vanligt på resten av borden jag har öppna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in