2006-04-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Det är klart jag vinner pengar mot värdelöst toksynande motstånd, men jag har oflyt i poker om man ser rent matematiskt på spelet. Därför gillar jag inte att spela mot folk som synar galet på färg- och stegdrag, TROTS att jag teoretiskt går plus i längden mot sådana spelare. Teori och praktik är två vitt skilda saker.
Du tjänar pengar på bluffar eller? Få duktiga spelare att lägga ned nöten med dina 72o som missat floppen

Citat:
Visst, du behöver bara spela poker i 500 år för att det ska jämna ut sig. Kortsiktigt är tur/otur en verklig faktor.
Om du spelar poker kortsiktigt är det väl ganska självklart att du är en sopa?

Citat:
DET har jag verkligen inte sagt. Jag säger bara att jag föredrar att möta medium-värdelösa spelare hellre än TOTALT värdelösa spelare.
Du är mao en värdelös spelare

Citat:
Jag är spelmissbrukare god damn it! Jag går plus några tusen i månaden i alla fall, så sluta spela tänker jag inte göra.
Möjligen som affiliate.
Citera
2006-04-17, 23:25
Medlem
SLAKT vem är du??? jag tycker du bara bankar ner på folk här... Hur mycket vinner du per månad?
Citera
2006-04-17, 23:57
Bannlyst
Kalla mig dålig/värdelös om ni vill, jag står fast vid att JAG TYCKER att det är svårare att vinna mot dåliga spelare, eftersom att man inte kan läsa dem.. Det krävs enligt mig nöthand för att vara säker på att ta hem potten när 5 pers är med till slutet, och nöthanden får man inte så ofta.
Det jag gav mig in i diskussionen för att säga var egentligen bara att jag tycker att det framförallt är tråkigt att spela mot galningar/nybörjare, sånna kryllar det tyvärr av på SS. Att jag inte har så lätt att vinna mot dom har väl kanske med min spelstil att göra, men då får det vara så, vill inte gärna kalla mig själv en värdelös spelare bara för det.
Citera
2006-04-18, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprut
Kalla mig dålig/värdelös om ni vill, jag står fast vid att JAG TYCKER att det är svårare att vinna mot dåliga spelare, eftersom att man inte kan läsa dem.. Det krävs enligt mig nöthand för att vara säker på att ta hem potten när 5 pers är med till slutet, och nöthanden får man inte så ofta.
Det jag gav mig in i diskussionen för att säga var egentligen bara att jag tycker att det framförallt är tråkigt att spela mot galningar/nybörjare, sånna kryllar det tyvärr av på SS. Att jag inte har så lätt att vinna mot dom har väl kanske med min spelstil att göra, men då får det vara så, vill inte gärna kalla mig själv en värdelös spelare bara för det.

Börjar hålla med dig, 2 ggr i rad nu sätter de stegen eller färgen på sist kortet där de bara har idiot höjt innan medans man själv sitter på rättt säkra kort.
Jävla piss så var den natten förstörd!
Citera
2006-04-18, 03:24
Medlem
I-Ss avatar
Apropå dåliga spelare var det just två inne vid mitt bord. En gick all-in pre-flop med 6-10 os. En annan, som jag hade glädjen att vara uppe mot går all-in 40$ efter floppen med 2-4 när han träffat en 2a på floppen och det var två överkort på bordet. Det fina var att man så väl upptäckte att de var tomtar så det var bara att syna dom. Bara tacka och ta emot på sånna galningar. Det är fan kul (för plånboken) poker, men kanske inte bra poker
Citera
2006-04-18, 09:10
Medlem
I-Ss avatar
Nu var det en kille som spelade alla händer han fick...ja, alla! (kanske 30 st händer hann han med innan han blev pank) Han blev ju inte långlivad, tyvärr fick jag inte mycket av hans pengar...däremot fick andra det som hade bra kort mot honom. Sanslöst hur vissa lirar...
Citera
2006-04-18, 10:36
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLAKT
Du tjänar pengar på bluffar eller? Få duktiga spelare att lägga ned nöten med dina 72o som missat floppen

Om du spelar poker kortsiktigt är det väl ganska självklart att du är en sopa?

Du är mao en värdelös spelare

Möjligen som affiliate.

Hörrö tönten, bara för att du vann 10 kronor när du fick AA igår på Svenska Spel så betyder inte det att du är Phil Ivey.

Att du totalt saknar läsförståelse gör ju inte saken bättre, du är troligtvis 14 år, sitter på rasterna med klasskamraterna och spelar hold 'em samt drömmer om dagen då du ska livnära dig på pokern... Du träffade ju faktiskt hålstegen igår och vann 2 kronor av Macke i 9b.

Ge tillbaka VISA-kortet till mamma nu innan alla pengar är borta och du får ett kok stryk.
Citera
2006-04-18, 11:39
Medlem
Nu äre så att ja har nå fel på klienten När jag försöker öppna ett bord så händer det inget, "loading"-rutan kommer upp sen försvinner den bara och jag förflyttas tillbaka till lobbyn, som förövrigt funkar felfritt. Är de nåt progam som jag saknar? flash har jag? Kan det bero på nån inställning på datorn som är fel, (datorn är väldigt gammal)...

Dem andra pokerklienterna har funkat som Bet365 m.fl , men inte denna...
Citera
2006-04-18, 14:45
Medlem
Memnoks avatar
Nu har jag spelat på Svenska Spel i 4 dagar. Satte in 500 spänn för att kolla hur det såg ut och har efter lite spel 4500. Spelar mest på 2,50-5 no limit och pottlimit men har testat lite högre nivåer också. Har mest spelat på shorthandedborden.

Mina generella intryck är att det lönar sig bättre att bluffa på Svenska Spel än andra klienter, folk är generellt sett tightare och det är mer regel än undantag att de lägger sig mot en höjning på 3ggr big blind och uppföljningsbet på 4ggr big blind på floppen oavsett vad de har på handen.

Jag har helt enkelt fått överge min vanliga tight-agressive stil som jag kör på andra nätverk och fått bli lite lösare i mitt spel.

Det är också relativt lätt att tilta folk, visar man upp en bluff eller spelar en dålig hand till slutet (om det inte kostar så mycket) får man garanterat betalt för sina bra händer i senare tillfällen. En kväll körde jag konsekvent att jag visade alla bluffar och muckade nötterna. Detta resulterade i att folk tokcallade så fort de hade minsta lilla träff. Oerhört profitabelt för den som inte har något emot en lös tableimage.
Citera
2006-04-18, 15:40
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Visst, du behöver bara spela poker i 500 år för att det ska jämna ut sig. Kortsiktigt är tur/otur en verklig faktor.

Om du försöker spela vinnande poker kortsiktigt så är du ute och cyklar något fruktansvärt, vilket vi andra vid det här laget visserligen redan konstaterat.

Det räcker väl för övrigt att spela ett par tusen händer för att det ska jämna ut sig någorlunda.
Citera
2006-04-18, 17:19
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Om du försöker spela vinnande poker kortsiktigt så är du ute och cyklar något fruktansvärt, vilket vi andra vid det här laget visserligen redan konstaterat.

Det räcker väl för övrigt att spela ett par tusen händer för att det ska jämna ut sig någorlunda.

Läser man mina inlägg noga så märker man att jag inte har fel i sak. Min otur i spel gör att jag föredrar att spela på nivåer där inte alla vid bordet vill se river, oavsett vad det kostar. Geddit?

Kortsiktigt kan lika gärna vara en livstid. "Tur och otur jämnar ut sig i långa loppet" brukar man säga, men vad är då långsiktigt? Långsiktigt kan lika gärna vara 10.000 år. Har du tänkt leva så länge? Nej, då spelar du alltså poker kortsiktigt. Och är ute och cyklar, mm?

Jag har nog spelat tiotusentals händer, och det har ännu inte jämnat ut sig. Så shut the fuck up!
Citera
2006-04-18, 18:10
Medlem
Värt att notera är att tur och otur inte jämnar ut sig, inte i absoluta tal. Ju mer man spelar desto längre bort från väntevärdet kan man förvänta sig att hamna.
Däremot växer standardavvikelsen bara som kvadratroten av antalet spel, medan väntevärdet växer linjärt, så om man spelar med ett visst positivt väntevärde kommer därför den totala standardavvikelsen vara mycket mindre än det totala väntevärdet efter en lång tids spelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in