2007-07-09, 23:47
  #793
Medlem
HjarterDams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Är ju inne där och ändrar men det fungerar ju inte!

Tar ett par dagar innan det ändras.
Citera
2007-07-14, 15:48
  #794
Medlem
Apelsinens avatar
Finns det något sätt att se hur man ligger till vinst/förlust totalt sätt på sitt spelkort? Vet att man kan se en månad på spelbudgeten men totalt sätt?
Citera
2007-07-14, 18:07
  #795
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Finns det något sätt att se hur man ligger till vinst/förlust totalt sätt på sitt spelkort? Vet att man kan se en månad på spelbudgeten men totalt sätt?

Hittade själv när jag bara letade lite.. Fanns visst en länk som hette Kontohistorik som jag inte har lagt märke till förut
Citera
2007-07-14, 22:06
  #796
Medlem
flippade ur lite idag -1400kr
Citera
2007-07-25, 03:09
  #797
Medlem
_Jago_s avatar
Har märkt att nästan alltid när man floppar set med pockets så ligger där nästan alltid ett stegdrag ute. Nästan lika ofta fullbordas hålstegen på turn. För inte statistik eller så, men är de fler som också känner som jag?
Citera
2007-07-25, 12:03
  #798
Medlem
lexitos avatar
jag undrar över Sverigerankingen lite. det står på deras sida att 10% i varje Rankingtävling går vidare till Månadsfinalen. varför förs då poäng på ens spelande enligt formeln på svenskaspel.se? är ju bara att skicka 10% till månadsfinalen (som i sin tur där 10% går till årsfinalen).

till höger på svs-sajten står det: "klicka här för att se vilka som kvalificerat sig till månadsfinalen"

antar att de då menar denna månadsfinalen (eller den aktuella), men det är på 45 sidor á 4494 spelare.

jag tror inte att 4494 kommer spela månadsfinalen...? eller menar de att 10% av dessa har kvalificerat sig? varför ens räkna poäng, fattar inte.
Citera
2007-07-25, 17:04
  #799
Medlem
R.Rs avatar
Måste passa på att fråga här om det är fler som upplever de problem jag gör. Från och till när jag spelar timar jag bara ut, fastän jag foldat/synat/höjt omedelbums när jag fick upp knappen. Detta är fruktansvärt irriterande då jag förlorat ett antal kanonbra händer, som t ex AK spader, floppen A-x-x med två spader, färgen hade kommit på river. Det sjukaste är att direkt efter att jag timat ut flyttas jag från bordet, och får felmeddelandet "du har suttit ute mer än 10 rundor". Jag har spelat både via trådlöst nätverk, och via kabel direkt till kontakten, men samma problem.

Har skrivit flera gånger till SvS support, men får bara svar i stil med "Vi har inga driftstörningar, det är din dator/internet som strular". Konstigt att det bara händer med SvS sa jag då, för jag spelar ju på ett antal andra klienter, som aldrig laggar för mej. Nån fler som upplevt liknande?
Citera
2007-07-26, 03:21
  #800
Medlem
sikHs avatar
[quote=storm79]2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 juli 2007 00:05:57
Diana 12 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: roffe25 (226.95)
Plats 2: mike24 (456.03)
Plats 3: JAG (218.53)
Plats 4: MrHamroni (484.70)
Plats 5: RENIUS (1205.73)
RENIUS lägg LM 2.50
roffe25 lägg SM 5.00
** Giv **
roffe25 [N/A, N/A]
mike24 [N/A, N/A]
JAG [Kr, Ek]
MrHamroni [N/A, N/A]
RENIUS [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
mike24 Syna 5.00
JAG Höj till 20.00
MrHamroni Syna 20.00
RENIUS Lägg
roffe25 Syna 20.00
mike24 Syna 20.00
*** Flop(Board): *** : [3h, Kns, Eh]
*** Bet Runda 2 ***
roffe25 Passa
mike24 Passa
JAG Satsa 40.00
MrHamroni Höj till 90.00
roffe25 Syna 90.00
mike24 Lägg
JAG All-in 198.53
MrHamroni Lägg
roffe25 Syna 198.53
*** Turn(Board): *** : [3h, Kns, Eh, 6s]
*** River(Board): *** : [3h, Kns, Eh, 6s, 5s]
*** Showdown *** : Rake: 14.20 Totalpott: 555.36
roffe25 [6r, Er] Två par, ess och sexor Vinst: 555.36
mike24 Lägger mig Vinst: 0.00
JAG [Kr, Ek] Par i ess Vinst: 0.00
MrHamroni Lägger mig Vinst: 0.00
RENIUS Lägger mig Vinst: 0.00

Du spelar för högt, du kan inte spela med 200kr på 2.5/5 för det är för högt för din rulle. Poker handlar inte bara om att kunna spela kort utan money management är viktigt också. Nu vet jag inte hur mycket din rulle ligger på men den kan inte vara särskilt hög om du sitter med 200kr och lirar på 2.5/5. Isåfall bör du lira 0.5/1 på SvS
Citera
2007-07-26, 08:48
  #801
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
jag undrar över Sverigerankingen lite. det står på deras sida att 10% i varje Rankingtävling går vidare till Månadsfinalen. varför förs då poäng på ens spelande enligt formeln på svenskaspel.se? är ju bara att skicka 10% till månadsfinalen (som i sin tur där 10% går till årsfinalen).

till höger på svs-sajten står det: "klicka här för att se vilka som kvalificerat sig till månadsfinalen"

antar att de då menar denna månadsfinalen (eller den aktuella), men det är på 45 sidor á 4494 spelare.

jag tror inte att 4494 kommer spela månadsfinalen...? eller menar de att 10% av dessa har kvalificerat sig? varför ens räkna poäng, fattar inte.

10% av prispotterna från rankingtävlingarna går vidare till månadsfinalerna och årsfinalen. 10% från varje rankingtävling går vidare till måndadsfinalen, 10% från månadsfinalen tar sig vidare till årsfinalen. Poäng får man i varje rankingtävling och dessa sammanställs senare för att kröna "Sveriges bästa turneringsspelare".
Citera
2007-07-26, 13:30
  #802
Medlem
Krayziebones avatar
SvS e ju sjukt en dag plussar man dan efter e det omöjligt å vinna juh me vilka händer som helst!!
Citera
2007-07-26, 13:55
  #803
Medlem
Gaffelpärms avatar
Det är riggat
Citera
2007-07-26, 16:08
  #804
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikH
Du spelar för högt, du kan inte spela med 200kr på 2.5/5 för det är för högt för din rulle. Poker handlar inte bara om att kunna spela kort utan money management är viktigt också. Nu vet jag inte hur mycket din rulle ligger på men den kan inte vara särskilt hög om du sitter med 200kr och lirar på 2.5/5. Isåfall bör du lira 0.5/1 på SvS

Lustigt inlägg. Han kanske hade torskat 400 i handen innan. Visst, då bör man kanske fylla på, men att säga att alla som har mindre än fullt inköp på bordet spelar för högt är att generalisera lite väl mycket.

Personligen gör jag lite olika. Om jag torskat en del brukar jag normalt sett fylla på upp till fullt inköp, men jag kan också skita i det och sitta kvar shortstackad. Vad jag vill komma fram till är att sitta shortstacked inte alltid är detsamma som att spela för högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in