2007-07-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Lustigt inlägg. Han kanske hade torskat 400 i handen innan. Visst, då bör man kanske fylla på, men att säga att alla som har mindre än fullt inköp på bordet spelar för högt är att generalisera lite väl mycket.

Personligen gör jag lite olika. Om jag torskat en del brukar jag normalt sett fylla på upp till fullt inköp, men jag kan också skita i det och sitta kvar shortstackad. Vad jag vill komma fram till är att sitta shortstacked inte alltid är detsamma som att spela för högt.

För mig är det ett misstag man gör som nybörjare att inte reloada.
Citera
2007-07-26, 17:29
Medlem
Abbbbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morango2

Klart att det är bra i fall du får en bra hand och kunna ha fullt iköp men samtidigt kanske det är lättare att tilta bort om man har fullt? Kan inget om det då jag mest lirar tuneringar
Citera
2007-07-26, 17:50
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:

Som jag sa, jag gör det oftast. Men om jag torskat mer än hälften av mitt inköp handen innan kanske jag väntar ett par vändor med att köpa in igen. Dels för att vissa spelare spelar som skräp mot shortstackade, vilket man kan dra nytta av. Men också psykoligiskt, att det känns bättre att komma i balans med det jag faktiskt har kvar, än att köpa in mer.

Men som sagt, normalt sett köper jag in direkt. Men man kan nog inte dra slutsatsen att en spelare med 200 kr på ett 2,5-5 bord har för lite i rulle. Finns fler saker att ta hänsyn till.
Citera
2007-07-26, 18:02
Medlem
storm79s avatar
Vad vet du on min BR? Tror du jag går in på 2.5/5 bord med 200?

jag gick in med 800 (tror jag, det var ett tag sen), och torskade 3 showdowns innan den här handen. det var ett av skälen till att jag steamade så pass.
Citera
2007-07-27, 14:46
Medlem
lexitos avatar
är så less sen igår. droppade hela 7k på SvS plo 2,5/5. dagen börjar bra. +2k. första största potten var på 1800, JTKx d på floppen 9Qx d, ai flop mot A-höga färgdraget. turnar stege, färgen klonkar river.

multiwaypott där såsen åker in på flop, jag har QQKT. floppar Q75r. möter 777 som drar r-r färg. pott på 3.2k. en annan stackade av AAxx på J95 brädan (jag höll J9Q8). Turn 3, river 3. Fulla inköp (2k pott), varav potten innan flop låg på 60 kr eller ngt. Hur får man in 200bb med AA på den floppen...

har du mött "fiskah9" på SvS så har du förmodligen fått smaka på riktigt brutala personlighetsattacker. ber om ursäkt, men backar man 7k över 4-5 "mainpotter" där man är favorit i allihop så brakar jag samman helt totalt...

efter 3.2k potten knäckte jag mitt tangentbord, inte mitt aktiva trådlösa som tur var utan det låg olyckligt vis låg brevid. far åt helvete SvS.
Citera
2007-07-28, 17:06
Medlem
Svampfests avatar
Fan testade på SvS igår nu för första gången, slängde in 500 spänn för att se vart det ledde.

Men jävlar i mig vad snåltajt 0.5/1 nivån är!? Jag börjar tro att det är massa ungar som sitter och lirar därinne med veckopengen, på ett fullringsbord är det fan inte omöjligt att se 6-7 st som endast limpar. Potterna blir ju inte därefter heller så det kändes rejält värdelöst att stanna kvar där.

Skottade lite på 2.5/5 SH och där var det roligare mer varierat spel som passade iaf mig personligen bättre.
Citera
2007-07-30, 13:44
Medlem
10machs avatar

man blir ju lack
Citera
2007-07-31, 11:03
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mach

man blir ju lack

Mjo visserligen men när man möter ett sånt hårt motstånd så åker iaf röda flaggor upp för mig, möjligt att han skulle sitta med en färdig stege på floppen men när han fortsätter att trycka stenhårt även fast bordet parade sig så hade jag nog inte höjt den sista där.

Svår hand att komma ifrån dock.
Citera
2007-07-31, 14:39
Medlem
Dagens sämsta spel att inte reraisa där på river. Där sparade du dig ett par hundralappar. För du hade väl synat om han hade stoppat in allt.
Citera
2007-08-01, 00:34
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Dagens sämsta spel att inte reraisa där på river. Där sparade du dig ett par hundralappar. För du hade väl synat om han hade stoppat in allt.

Vadå 10mach kunde ju haft KK..
Citera
2007-08-03, 02:36
Medlem
samir78s avatar
svenska spels poker sida är den absolut äckligaste o vidrigaste poker sida som någonsin har uppfunnits..
så jävla dålig slumpgenerator att du har större chans att bli träffad av blixten 2ggr samma dag än att vinna med bästa handen... ska jag nån gång ta ihjäl mig så blir det med ett gäng handgranater på svenska spels huvudkontor...
Citera
2007-08-03, 10:03
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samir78
svenska spels poker sida är den absolut äckligaste o vidrigaste poker sida som någonsin har uppfunnits..
så jävla dålig slumpgenerator att du har större chans att bli träffad av blixten 2ggr samma dag än att vinna med bästa handen... ska jag nån gång ta ihjäl mig så blir det med ett gäng handgranater på svenska spels huvudkontor...

Låter som att du hade en trevlig kväll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in