2016-02-08, 15:59
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag spelar inte så ofta på SvS-poker så jag kanske har fel, men har det inte varit otillåtet med deals på SvS? På facebook skriver dom nu att:

Det låter väldigt mycket som en deal i mina ögon.
Finns vissa turneringar som har deal-funktion men de körs väldigt sällan.En speciell symbol visas då i lobbyn. Rätt dumt att inte erbjuda deals på varje turnering tycker jag.
Citera
2016-02-08, 16:58
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Finns vissa turneringar som har deal-funktion men de körs väldigt sällan.En speciell symbol visas då i lobbyn. Rätt dumt att inte erbjuda deals på varje turnering tycker jag.
Aha, en annan spelar max microlimit på SvS så det är inget jag sett. Vet att det nämndes någon gång i chatten under SM-FT att dom inte hade möjlighet till deal och jag trodde det gällde överlag. Jag är smått grinig på stars efter alla förnyelser så vem vet, kanske jag en dag får upp rullen att spela något FT med dealsymbolen på SvS, inte för att jag kommer vilja ha någon deal men det är ju bra att möjligheten finns så man kan välja.
Citera
2016-02-09, 19:26
Medlem
Är det nån som spelar på winamax?
Citera
2016-02-11, 19:17
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillen3
Är det nån som spelar på winamax?

Ja
Citera
2016-02-13, 21:04
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:

Kanske inte varje turnering, va? Håller med om att de borde erbjuda deals på fler turneringar än dom har just nu. Men får även finnas en gräns. Små skit turneringar som inte är nått värde i är väl skitsamma känner jag.
Turneringar med över 100 personer kan man dra gränsen kanske och att även en viss reservationsumma i inköp måste uppnås oavsett deltagare. Kanske runt 200:- minimum/reservationsumma och minimum 100 personer.
Kan nog även locka fler spelare också på sikt.
Citera
2016-02-13, 21:40
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Kanske inte varje turnering, va? Håller med om att de borde erbjuda deals på fler turneringar än dom har just nu. Men får även finnas en gräns. Små skit turneringar som inte är nått värde i är väl skitsamma känner jag.
Turneringar med över 100 personer kan man dra gränsen kanske och att även en viss reservationsumma i inköp måste uppnås oavsett deltagare. Kanske runt 200:- minimum/reservationsumma och minimum 100 personer.
Kan nog även locka fler spelare också på sikt.
Varför inte erbjuda funktionen hela tiden? En deal går inte igenom om inte alla accepterar vet du? Ser inte det negativa och ser inte meningen bakom restriktionerna du nämner.
Citera
2016-02-25, 21:15
Medlem
Löjligt vad de riggar klienten emellanåt.
Citera
2016-03-03, 11:53
Medlem
Sitter på mac. "Lobby-fönstret" försvann helt plötsligt när jag hade 4 bord uppe. Därefter stängdes borden successivt ned. Värt att nämna är att jag körde trådlöst vid det tillfället (har inte haft problem med det tidigare). Kan inte öppna programmet/klienten sedan dess och jag har prövat att stänga av brandväggen, ominstallera och köra trådad internetuppkoppling.

När jag försöker öppna programmet så dyker ikonen upp bland aktiva program, sedan måste man till slut tvångsavsluta eftersom programmet inte svarar.

Den enda responsen jag kan få från programmet är när jag: avinstallerar - startar om datorn - installerar. Då kommer ett felmeddelande upp som säger "svenska spels poker avslutades oväntat" där felkoden inte säger något vettigt i mina ögon.

Det verkar vara något lokalt problem eftersom andra kan spela poker från en mac i skrivande stund. Har ni några idéer på lösningar?
Citera
2016-03-03, 20:31
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwitt
Sitter på mac. ?

Det är troligen för att du kör just trådlöst wifi. Koppla in nätverks-kabeln emellan slipper du avbrott, fördröjning i direktsändning av signalerna tof routern och din betänketid. Klockan att besluta kort-drag.
Citera
2016-03-10, 14:04
Medlem
Svenska spel klienten är nog den fulaste och klumpigaste som finns. Det är sin sak att det bara är en pokerklient, men där borde väl finnas någon som tar hand om den?! Föra den framåt?

Har mailat Svenska spel om den förbannade Paus-funktionen som EXTREMT många utnyttjar för att glida in på en räkmacka i prispengar. De höll även med om att den är väldigt lätt att utnyttja. Man borde inte kunna vinna några marker när man är under denna paus.

Vem fan har designat skiten?!

Finns inget tillbakadrag. Pokerstars må va en riktigt stor sida, men sånna saker som att efter en viss mängd spel så kan du ha tjänat ihop 'mynt' för att tex köpa dig till en mindre turnering.
Citera
2016-03-10, 16:31
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Har mailat Svenska spel om den förbannade Paus-funktionen som EXTREMT många utnyttjar för att glida in på en räkmacka i prispengar. De höll även med om att den är väldigt lätt att utnyttja. Man borde inte kunna vinna några marker när man är under denna paus.
Kan du förklara vad det här är för något?
Citera
2016-03-10, 23:32
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Kan du förklara vad det här är för något?

Det sitter en del och pausar i en turnering. De sitter bara och väntar på att någon ska höja när de sitter med en kanonhand. Offret hoppas på att få en autofold från pausaren men pausaren drar till med en rejäl höjning när han har fått en riktigt bra hand. Har gått på den där några gånger. Jag tror inte att det funkar på andra klienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in