2009-12-26, 15:09
Bannlyst
Någon som vet om det finns någon funktion för statistik i PT3 eller HEM för att typ kolla % statistik hur ofta man får set, eller har färgdrag efter flopp och hur ofta man sätter färgdraget, kunde vara intressant att se hur nära det statiska utfallet man ligger på ca 150 000 händer,

Har för mig att om man sitter på pockets så skall man statistiskt träffa 1/7 eller 1/8 ggr
Nötfärgsdrag efter flopp är väl ca 1-3 eller 1-4 att man sätter?
Eller om man själv får sitta och sortera och räkna.
Citera
2009-12-26, 17:35
Medlem
B.Obamas avatar
Förstår inte riktigt varför du vill ha reda på detta, men rent statistiskt sett så får du set var åttonde gång som du har ett pocketpar.

Och rent statistiskt sett så har du 9 outs att träffa färg på turn d.v.s. 9 x 4 = 36%.

Sen om du bara spelat 150k händer så får du väl ge och ta några procent men i det långa loppet ska det vara 1/8 och ~ 36%.
Citera
2009-12-26, 18:18
Medlem
Pokerstove.com
Citera
2009-12-26, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.Obama
Förstår inte riktigt varför du vill ha reda på detta, men rent statistiskt sett så får du set var åttonde gång som du har ett pocketpar.

Och rent statistiskt sett så har du 9 outs att träffa färg på turn d.v.s. 9 x 4 = 36%.

Sen om du bara spelat 150k händer så får du väl ge och ta några procent men i det långa loppet ska det vara 1/8 och ~ 36%.

1:Jag skrev att det skulle vara intressant att veta det (resten behöver du inte bry dig om,OK ) det är inte dina bekymmer eller hur!

2:Jag frågade om nån visste om det fanns en funktion som visade den statistiken även där misslyckas du med nått vettigt att komma med

3:Outs och odds har jag hyffsad koll på så även där FAIL från din sida

tips ,har du inget vettigt att komma med ang det jag frågar om, råder jag dig att tänka innan du skriver fortsättningsvis Ok?
Citera
2009-12-26, 19:56
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

Och rent statistiskt sett så har du 9 outs att träffa färg på turn d.v.s. 9 x 4 = 36%. .

Citera
2009-12-27, 14:55
Medlem
Imaginatiors avatar
Citat:

Du menar alltså att han har 36% chans att träffa färg på turn? Snarare 19% på turn och 19,5% på river.
Citera
2009-12-29, 20:06
Medlem
Ipissonus avatar
PT3(trial)-importproblem Unibet

Kör PT3.5.2 (Trialversion) med Vista. När jag försöker importera gamehistorymappen från Unibet får jag följande felmeddelande:

MicroGaming: Warning: Unrecognized game type...

Vad göra?
Citera
2009-12-29, 21:05
Medlem
nikkstrs avatar
Hade samma problem då tankade jag en äldre version å de funka.
Citera
2009-12-30, 18:45
Medlem
Ipissonus avatar
ty
Citera
2010-01-05, 03:08
Bannlyst
HEM, All in graf och $ EV Adjusted

Ja, vad betyder egentligen dom här begreppen/funktionerna i Hold em manager? Vad betyder det när All in grafen ligger över winnings grafen och vice versa?
Citera
2010-01-05, 03:21
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Ja, vad betyder egentligen dom här begreppen/funktionerna i Hold em manager? Vad betyder det när All in grafen ligger över winnings grafen och vice versa?

Win över ev = du har sprungit bättre än förväntat.
Win under ev = du har sprungit sämre än förväntat.

Baseras på när du får in pengarna.
Citera
2010-01-05, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Win över ev = du har sprungit bättre än förväntat.
Win under ev = du har sprungit sämre än förväntat.

Baseras på när du får in pengarna.

Alltså om AI EV kurvan är över winnings kurvan betyder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in