2019-07-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Det har han inte finns bara kvar att advokaten gjort det eller polisen.
Kan det vara så att dom går igenom och har spärrat av den anledningen. Som jag skrev tidigare, dessa poliser nagelfar allt och dom har gott om tid.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-24 kl. 23:31.
Citera
2019-07-24, 23:25
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Nu är hans instagram privat så han verkar ju ha tillgång till internet
Ett av hans konton finns kvar, ett gammalt där senaste inlägget var i november 2017. Inte så många bilder dock, fast några är från Florida.
https://instagram.com/joaquinnbai?igshid=s9e1xk5mmfto

En av hans sju följare på det kontot är Savanna.
Citera
2019-07-24, 23:30
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kan det vara så att dog går igenom och har spärrat av den anledningen. Som jag skrev tidigare, dessa poliser nagelfar allt och dom har gott om tid.
Fanns ju flera bilder på ett barn som var hans brorsdotter /systerdotter ( hashtag ”niece”). Möjligen tyckte inte hans syster eller bror om att det spekulerades i att dottern var hans offer och bad Instagram spärra kontot.
Citera
2019-07-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I USA är det helt andra regler och där kostar toppadvokater oerhört mycket och har helt andra resurser än de som tilldelas från listan för tillgängliga advokater som har jour.
Stämmer bra och det är många rika personer som blivit ruinerade av notan från toppadvokater. Hela arv kan gått till dom sist nämnda om det gällt grova brott som ska försvaras som mord t,ex. Ingenting kvar.
Citera
2019-07-24, 23:46
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Nu är hans instagram privat så han verkar ju ha tillgång till internet

Nej han har restriktioner så han har inte tillgång till internet. Men självklart har han kunnat kommunicera med advokat och kanske samtal till närstående som han gett lösen till.

Hans instagram var ju helt sick med enbart en massa bilder på honom, hans kropp, kukar, fittor, hans systerdotter samt flickan. Det var vidrigt att se inlägg med kukar blandat med bilder på flickorna. Han är uppenbart inte frisk.
Citera
2019-07-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ett av hans konton finns kvar, ett gammalt där senaste inlägget var i november 2017. Inte så många bilder dock, fast några är från Florida.
https://instagram.com/joaquinnbai?igshid=s9e1xk5mmfto

En av hans sju följare på det kontot är Savanna.
Kontots första bild är från 10 nov 2017. Samma dag laddade han upp floridabilden.
Citera
2019-07-24, 23:52
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon kan ha flera syskonbarn? Det behöver inte vara S. Eller var hon taggad?
Ja, hon skrev S@v@nm@
Citera
2019-07-24, 23:56
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Kontots första bild är från 10 nov 2017. Samma dag laddade han upp floridabilden.
Ok, samtliga uppladdningar var 10 november 2017. Kortlivat.
Citera
2019-07-24, 23:56
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
2 år minus 16 veckor bör bli november 2017.

Jag kanske missförstod ditt inlägg totalt, och isåfall ber jag om ursäkt. När jag läste ditt inlägg så fick jag intrycket att du trodde 88 veckor var för en betydligt längre tid sedan än oktober 2017.
Citera
2019-07-24, 23:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Kan det vara så att dom går igenom och har spärrat av den anledningen. Som jag skrev tidigare, dessa poliser nagelfar allt och dom har gott om tid.

Ja det är nog stor sannolikhet då det fanns massor på hans sida som osade kuk- och fittafixering samt bilder på flickan
Citera
2019-07-25, 00:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Svensk PK kultur på export sanna mina ord.
USA ska vika sig!
Citera
2019-07-25, 00:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Utredningen kan ta upp till 1 1/2 år läste jag och då kommer dom nagelfara skådespelaren i detalj dom senaste åren. Kartläggningen har nog redan startat och en 15-åring kan dom nog dra ur precis det dom önskar. En lågoddsare att han kommer få det längre straffvärdet i flera av åtalspunkterna. Han har ju i princip erkänt plus lite till i detaljerad form.

Fast hur menar du egentligen? De kan inte kartlägga hans aktiviteter flera år tillbaka då jag misstänker att Sverige inte ger tillgång till exempel om han har en stationär dator eller andra datorer i hemmet?
De kan ju enbart försöka få fram när han tog första kontakten med flickan. Men det är klart vi vet ju inte hur många andra kontakter han försökt ta med minderåriga i USA. Gissningsvis massor.
men om jag förstår det rätt så kan de bara åtala honom för det han gjort när han varit i USA samt om han tagit kontakter där han medvetet förstått åldern, grooming.
Senast redigerad av Kellywoman 2019-07-25 kl. 00:23. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in