2019-07-24, 22:37
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Nu är hans instagram privat så han verkar ju ha tillgång till internet

Det har han inte finns bara kvar att advokaten gjort det eller polisen.
Citera
2019-07-24, 22:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
t n det var snabbt googlat vad som gällde och vad som gäller per delstat.

Östling kommer undan med att SVT inte tycker att det var så farligt hon sköt ju ingen hon bara ladde om vapnen som han använde att skjuta med mot polisen... Och att hon satt inspärrad en långtid där av sommarpratet i P1 osv.

44 åringen kommer inte ens SR/SVT kunna ta i med tång om han någonsin kommer hem igen han var okänd innan och kommer så förbli för dom allra flesta, det är bara se hur snabbt dramaten denna gång rensat allt innehåll som funnits länkat med honom. Det som är kvar är alla hans bilder med hashtag dramaten och vad det verkar så hashtagar han alla bilder med dramaten så dom kan ju inte spela ovetande heller dom försöker dock mörka.

Å andra sidan så kanske inte Olsson "sköt skarpt" heller?
Nä, vi får väl se hur fallet utvecklar sig. Men nog finns det en förkärlek möjligen att dra en "långkörare" om felaktigt/"felaktigt" dömda i USA i SVT. Nu är han ju också adopterad verkar det som, så vi får väl se hur det går.. Sexförbrytare på Dramaten kanske inte är dramatiskt nog längre?
Citera
2019-07-24, 22:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Skillnaden här i Sverige är att det inte finns dyra eller billiga advokater eftersom det är fastställd timtaxa så även den med 0 i inkomst kan begära den bästa advokaten

Jo, men man behöver inte (varken i USA eller i Sverige) "begära" en advokat, man kan ha en egen.
Hoppas att jag uttryckte mig klart nog. Olsson tror jag får nöja sig med en rätten utser för honom, dvs. en "public defender". Sådana är oftast inte dåliga, men är överhopade av ärenden. Så då brukar utfallet bli mindre bra för klienten.
Citera
2019-07-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Hon fyller sexton om några månader och dom hade sex nyligen. Hur trög är du?

Rätta mig om jag har fel men ingen sexuell kontakt innan hon var 15?
För i Florida är det helt ointressant om hon var 13,14 eller 15 år eftersom gränsen där enligt wikipedia är 18 år om det inte rör sig om undantaget Romeo och Julia-lagen då gäller som lägst 16 år med någon som max är 4 år äldre
Citera
2019-07-24, 22:55
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns det någon verifiering att hon faktiskt fyller sexton om några månader? (off topic - det vore trevligt om du slutade med din dumförklaring på folk)

Fastern hade 15-årsfest för jäntan
1sep-18.

https://minfil.com/ecH7Ke0dn3/BB039E...C10D52177_jpeg

Och skrev inte förövaren nångång i september-18 att hans ”pick fortfarande var öm”?
Nån skärmdumpade väl det och postade här?
Senast redigerad av kirugumi 2019-07-24 kl. 23:03. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jo, men man behöver inte (varken i USA eller i Sverige) "begära" en advokat, man kan ha en egen.
Hoppas att jag uttryckte mig klart nog. Olsson tror jag får nöja sig med en rätten utser för honom, dvs. en "public defender". Sådana är oftast inte dåliga, men är överhopade av ärenden. Så då brukar utfallet bli mindre bra för klienten.
I USA är det helt andra regler och där kostar toppadvokater oerhört mycket och har helt andra resurser än de som tilldelas från listan för tillgängliga advokater som har jour.
Citera
2019-07-24, 23:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I USA är det helt andra regler och där kostar toppadvokater oerhört mycket och har helt andra resurser än de som tilldelas från listan för tillgängliga advokater som har jour.

Även som svensk i Sverige kan du ha en privat advokat som du betalar mer än vanlig taxa. Inget som hindrar. Men det är sant att de flesta nöjer sig med "allmänt ombud"/off. försvarare som går på rättshjälpstaxan.
Citera
2019-07-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Å andra sidan så kanske inte Olsson "sköt skarpt" heller?
Nä, vi får väl se hur fallet utvecklar sig. Men nog finns det en förkärlek möjligen att dra en "långkörare" om felaktigt/"felaktigt" dömda i USA i SVT. Nu är han ju också adopterad verkar det som, så vi får väl se hur det går.. Sexförbrytare på Dramaten kanske inte är dramatiskt nog längre?

De lär vara förkrossade på Dramaten, det har precis lugnat ner sig efter senaste mediastormen. Den här behöver de dock inte bekymra sig över att de måste sparka, han var väl inte fast anställd och nu sitter han ju där han sitter och är inte längre deras problem. Hyenor till journalister springer nu omkring där och jagar endast kvinnliga anställda för intervjuer, för att visa på en osund manskultur såklart. Även om kvinnor självklart också kan vara förövare.
Citera
2019-07-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hon är tydligen 15 har framkommit tidigare itråden.

Jag har postat tidigare i tråden exakt vad som gäller men i korthet är det följande:
Enligt Floridas lagar kan inte en person under 16 år samtycka till att ha sex med någon.
En person på 16 år men inte 18 år fyllda kan samtycka till att ha sex med en person inte äldre än 4 år mer en den egna åldern en 17 åring kan alltså samtycka till sex med en 20 åring men inte en 22 åring.

44 åringens efterforskning på att det var olagligt var nog inte så grundlig heller vad det verkar då borde han insett hur illa det kommer att gå för honom. Men det kan bli underhållande för oss andra när det tillkommer lite åtalspunkter till efter polisens efterforskningar. Jag är inte förvånad om han dör i USA innan han blir frisläppt på ett eller annat sätt.
Det ligger också nära inpå då pedofilen Bo Hansson nyligen klarade sig med nöd och näppe efter att ha tafsat på småpojkar i Florida. Han bodde också på långtidsmotell i lågprisklass. Minnet är nog inte så kort hos det lokala rättsväsendet och svenskar är välkända nu. Först en kändis, sportprofil och sen en b-skådis från Dramaten. På detta har vi rapparen i förvar här så allt detta kan missgynna koreanen.
Citera
2019-07-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Fastern hade 15-årsfest för jäntan
1sep-18.

https://minfil.com/ecH7Ke0dn3/BB039E...C10D52177_jpeg

Och skrev inte förövaren nångång i september-18 att hans ”pick fortfarande var öm”?
Nån skärmdumpade väl det och postade här?
Hon kan ha flera syskonbarn? Det behöver inte vara S. Eller var hon taggad?
Citera
2019-07-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det har varit känt sedan igår i tråden att hon är femton år nu. När de inledde sin kontakt lär hon ha varit yngre för det här har ju pågått ett tag. Hans maniska pepprande på instagram om någon som han är så kär i kan vara hon. Hade det varit en svensk tjej i landet hade han väl pepprat med bilder på den personen. Det är tydligt, att han är kär i någon han inte vill visa, och de posterna har pågått länge vad jag kunde se. Men nu i sitt tillstånd som kan vara psykotiskt så får han helt plötsligt spel och tappar alla hämningar och lägger upp bilder på dem två i hotellet. Och säger i förhör att han visste hon var i den åldern men valde att chansa. Hur länge han haft kontakt med henne på nätet vet de säkert redan från undersökningar av datorer och telefoner. Han lär få sitta i det där fängelset mycket länge. Frisläppt lär han inte bli för det där brottet.
Utredningen kan ta upp till 1 1/2 år läste jag och då kommer dom nagelfara skådespelaren i detalj dom senaste åren. Kartläggningen har nog redan startat och en 15-åring kan dom nog dra ur precis det dom önskar. En lågoddsare att han kommer få det längre straffvärdet i flera av åtalspunkterna. Han har ju i princip erkänt plus lite till i detaljerad form.
Citera
2019-07-24, 23:21
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Hon fyller sexton om några månader och dom hade sex nyligen. Hur trög är du?

Rätta mig om jag har fel men ingen sexuell kontakt innan hon var 15?
Vad vet vi om det? Han hävdar att första gången de hade sex var när hon var 15 (dagen innan polisen kom), men det kan ju ha varit för att han tyckte det var onödigt att neka till just de gångerna eftersom bevis fanns i form av hans använda kondomer på hotellrummet som polisen hade hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in