2019-07-24, 18:35
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senseihaiku
Jag var bekant med honom under en period. Inga peddovibbar. Lite märklig men jag gillade honom. Vi spelade i samma pjäs på Dramaten (jag är skådespelare)

Expressen har försökt nå en kvinlig vän till mig som också spelade med honom, så dom ringer runt till kvinnorna nu men inte oss män haha.

Expressen är bara ute efter något de kan hänga ut honom för så de kan sälja lösnummer, t.ex om han tafsat på någon av övriga kvinnor han jobbat med. Då får de vatten på sin kvarn ska du se. Skulle inte bli förvånad om någon kvinna som blir uppringd dessutom ser sin chans att få stå i rampljuset lite och ljuger ihop något. Efterssom han inte är bög så ringer de därför inte till er män. De är inte intresserade av att höra något gott om honom.

Kapitalismen som visar sitt fula ansikte igen.
Senast redigerad av Idiotsverige 2019-07-24 kl. 18:37.
Citera
2019-07-24, 18:39
Medlem
Citat:
Jag var bekant med honom under en period. Inga peddovibbar. Lite märklig men jag gillade honom. Vi spelade i samma pjäs på Dramaten (jag är skådespelare)

Expressen har försökt nå en kvinlig vän till mig som också spelade med honom, så dom ringer runt till kvinnorna nu men inte oss män haha.

Vet att han bott i Berlin ganska mycket. Han har jobbat som dansare sen han var ung och har på senare år blivit skådespelare

Ska bli intressant att höra om Dramaten kommer att kommentera detta. Han var aldrig fast anställd men hade kontrakt på några år.

Edit:
Tror sannolikheten att han kan betala borgen på över en mille är ganska osannolik. Och även om han nekar till brott, har han erkänt handlingen som i fråga är ett brott så det luktar finkan här tycker jag. Undrar om Trump kommer att föreslå byte med ASAP
Kollade bara snabbt på hans Instagram. En genomgående tema verkar va hans egen kropp, penisar och barn. Fast det kanske är regel bland manliga dansare.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Enligt en Expressenartikel ska han begärt 90 dagar för att få fram bevis för sin oskuld

https://www.expressen.se/noje/skades...slippa-straff/
Citat:
Svensken kräver att rättegången hålls framför en jury och vill även ha 90 dagar på sig att få fram bevis för sin oskuld och på så sätt få fallet nedlagt.
Låter märkligt, vad skulle det kunna vara för bevis? Att han under vapenhot tvingats till samlag med flickan, att hon egentligen är 16 år vilket han ska hitta ett födelsebevis som ska visa?

I Sverige kan man gå fri om uppsåt saknas, att man hävdar att man trodde att flickan var äldre än lovlighetsåldern och hon också såg ut att vara det och tjejen dessutom medger att hon sagt att hon var äldre. Oklart om detta gäller i USA. Men han har ju oavsett sumpat den eventuella chansen genom att redan erkänna att han visste att det var olagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror det är känslomässigt att man kallar denne kille för pedofil. Det är 30 år mellan dom. Hade det varit en trettioårig kvinna och en sextioårig man hade man inte reagerat. Men eftersom hon inte gått ur högstadiet än, så känns det som ett pedofilärende. Men pedofiler tänder inte på kroppar som fått både könshår och hår under armarna, vilket det är en risk för när man är 14-15 år gammal.

Att denne snart 45-årige man överhuvudtaget kan tänka sig ha sex med någon som kunde varit hans unga tonåriga dotter, är ganska vidrigt.

Är en 30 årig kvinna ett barn? Snälla släpp detta med definitionen av pedofili. Han sitter i amerikanskt fängelse anklagad för ett brott som är allvarligt även i Sverige, grooming. Pedofili eller inte, det är ett allvarligt brott.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 18:43.
Citera
2019-07-24, 18:41
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Kollade bara snabbt på hans Instagram. En genomgående tema verkar va hans egen kropp, penisar och barn. Fast det kanske är regel bland manliga dansare.

Det är snarare en regel bland esteter att vara lite udda. Annars vore de inte esteter, och vice versa.
Citera
2019-07-24, 18:45
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Enligt en Expressenartikel ska han begärt 90 dagar för att få fram bevis för sin oskuld

https://www.expressen.se/noje/skades...slippa-straff/

Låter märkligt, vad skulle det kunna vara för bevis? Att han under vapenhot tvingats till samlag med flickan, att hon egentligen är 16 år vilket han ska hitta ett födelsebevis som ska visa?

I Sverige kan man gå fri om uppsåt saknas, att man hävdar att man trodde att flickan var äldre än lovlighetsåldern och hon också såg ut att vara det och tjejen dessutom medger att hon sagt att hon var äldre. Oklart om detta gäller i USA. Men han har ju oavsett sumpat den eventuella chansen genom att redan erkänna att han visste att det var olagligt.

Han är så pass naiv så han tror att bara tjejjen var med på det och ville så är det inget brott. Bevisen han tänkt ta fram är säkerligen chattloggar och sms han har sparat där hon bedyrar sin kärlek till honom och lovar honom sex bara han kommer och träffar henne i USA. Detta tror han ska räcka i sin naiva hjärna, finns dessutom många sådana naiva personer runtom i världen. De fattar helt enkelt inte att lagen säger våldtäkt ändå, oavsett hur mycket bevis som finns, t.om oavsett om det finns en videoinspelning där han ligger avdankad och blir våldtagen av tjejjen när han sover så är det han som åker dit på det pg.a åldern.
Citera
2019-07-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Om vi vänder lite på problemet. Vad är det som gör att en tjej i yngre tonåren blir kär i en gubbe som är över 40?
Det är samma fenomen som man såg förr när unga tjejer var så kära i någon sångare och fyllde sina rum med affischer på den utvalda med nätet så blir unga människor lätta byten när de blir "kära" på avstånd eftersom till skillnad från Jim Morrison så kan "nätkärleken" välja att ge respons
Citera
2019-07-24, 18:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hans möjlighet är kanske att börja förstå engelska väldigt dåligt. Han förstod inte vad poliserna frågade om och han fick inte höra att han hade rätt till försvarare och hålla truten. Får se om den möjligheten går hem att spela på att han aldrig fick någon Mirandavarning och om så inte fattade och samtidigt inte heller fattade vad poliserna frågade om senare.

Jag tror redan att förhörsledarna garderat sig mot den möjligheten då de uppenbarligen anmärkte att han kunde bra engelska. Gissningsvis så fattade han inte själv att när de kommenterade detta att det inte var en komplimang och han höll såklart med då han inte verkar vara ett ljushuvud.

De är inte korkade - de vet att hans advokat kommer försöka få förhöret utslängt, men det ska mycket till det.
Citera
2019-07-24, 18:48
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är samma fenomen som man såg förr när unga tjejer var så kära i någon sångare och fyllde sina rum med affischer på den utvalda med nätet så blir unga människor lätta byten när de blir "kära" på avstånd eftersom till skillnad från Jim Morrison så kan "nätkärleken" välja att ge respons

Du glömde magrutorna. Tjejjer är suckers för magrutor. Då spelar åldern mindre roll.
Citera
2019-07-24, 18:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror redan att förhörsledarna garderat sig mot den möjligheten då de uppenbarligen anmärkte att han kunde bra engelska. Gissningsvis så fattade han inte själv att när de kommenterade detta att det inte var en komplimang och han höll såklart med då han inte verkar vara ett ljushuvud.

De är inte korkade - de vet att hans advokat kommer försöka få förhöret utslängt, men det ska mycket till det.

Ja de blev nog själva förvånande hur lätt det var. Grejen inte för att folk som gjort skit som detta ska slippa lindrigare undan men ett råd i gemen som även invandrare som bott i Sverige i åratal för det mesta ber om vid förhör. Är man svensk i trubbel utomlands begä en tolk! En tolk som kan svenska här skulle tagit polisen några timmar att vaska fram (mer tid att tänka för honom) sedan skulle han få längre tid att fundera över de eventuella svar han ska ge. Möjligen skulle tolken varit snäll nog att säga att han vill ha en advokat.

Men som sagt verkar inte vara den smartaste direkt från första början med tanke på att åka till USA för att ha sex med en minderårig.
Citera
2019-07-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du glömde magrutorna. Tjejjer är suckers för magrutor. Då spelar åldern mindre roll.
Fast han ser ju inte ut att vara så gammal som han är på fotona så det kanske tog tid innan hon fattade åldern
Citera
2019-07-24, 19:03
Medlem
Citat:

Vet att han bott i Berlin ganska mycket. Han har jobbat som dansare sen han var ung och har på senare år blivit skådespelare

Ska bli intressant att höra om Dramaten kommer att kommentera detta. Han var aldrig fast anställd men hade kontrakt på några år.

Edit:
Tror sannolikheten att han kan betala borgen på över en mille är ganska osannolik. Och även om han nekar till brott, har han erkänt handlingen som i fråga är ett brott så det luktar finkan här tycker jag. Undrar om Trump kommer att föreslå byte med ASAP

Intressant. Att journalister försöker nå kvinnliga medarbetare och inte manliga är helt sjukt. Som om kvinnor aldrig kan begå övergrepp. Det där med om folk är peddon brukar ju inte synas utanpå. Som Michael Jackson som många i och för sig misstänkte, men som ursäktades lite för att han var udda. Det verkar ju som den här mannen har hamnat i ett psykotiskt tillstånd, med tanke på att han fotat psykofarmaka och skrivit bipolär på sitt instagram så möjligheten finns ju också att han gjorde såhär för han inte var vid sina sinnens fulla bruk. Som regissören Roman Polanski som ju måste ha tappat det efter det brutala mordet på hans fru och efter det ertappades i en pool med en 13 åring och i och med det krånglade till sitt liv. Hans fru som blev mördad var ju en kvinna i hans egen ålder. Så en del kan kanske bli peddon när de mår riktigt dåligt. Eller så har den här killen, din kollega, levt ett dubbelliv och haft en sida han inte visat för andra. Hans instagram visar ju på ett stort intresse för sex och så vidare. Kanske flippade han ur i Berlin. Lite synd tycker jag om Dramaten, har väl precis bedarrat där efter senaste mediastormen.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in