2019-07-24, 01:47
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Du kan nog vara ganska så säker på att även 15-åriga killar utnyttjar 15-åriga tjejer sexuellt. Är det mindre avskyvärt än när 44-åriga män gör det?
Förklara varför.

Det enda argumentet jag kan acceptera som eventuellt kan vara rimligt, det är att det eventuellt är bättre att både tjejen och killen är unga när de skaffar barn, pga minskad risk för Downs syndrom etc. Men alla andra argument faller pladask, vad du och alla andra människor än säger. Men försök gärna hitta ett argument, mer än att det är avskyvärt.

Givetvis så utnyttjar vi alla varandra för sex eller igenom sex, särskilt kvinnor använder sex som ett verktyg.

Det avskyvärda i att en 44 årig man utnyttjar en femtonårig det ligger i den mentala skillnaden där i normalfallet att 44åringen är den erfarne och stabile medan att femtonåringen och oavsett hur många mil sex på mätaren är fortsatt på mental nivå närmst ett barn, ja mamma lagar väl maten och städar?
Citera
2019-07-24, 03:08
Medlem
Såna här trådar drar till sig pedofiler och det är outhärdligt att läsa hur dom dividerar om ifall det är pedofili och blabla bla...Likadant var det i Bosse Hanssons tråd.

I vilket fall så tror jag att asiaten riskerar att få flerdubbla straff vilket brukar vara vanligt i USA. Om man räknar ihop så kan det bli upp till 60 år eller mer. Dessutom tror jag att han förnedrade hela USA,s rättsväsende då ha sa sig känna till lagen men var "kär"(kåt) och chansade. Bara det kan öka straffet till det högsta i värdet. En direkt kränkning mot nationen men han ville väl framstå sig som en ärlig och skötsam person kanske?

Offrets mamma dog väl 2013 och tjejen har nog inte mått så bra. Att drabbas av en underlig asiat i hög ålder är inte precis vad hon behövde. Förmodligen kommer dom se att han tog kontakt redan 2017 och då var hon 13-14 år. Vi behöver inte ha honom tillbaka då det finns tillräckligt med skräp här. Karln är pervers och i dessa fängelser kommer han få full valuta ifall fler böjelser ligger vilande. Påsättning både fram och bak.

Jag kan föreställa mig att han lurat i tjejen att han är en framgångsrik och välkänd skådespelare och en svag person kan ju se guld som glimmar i såna lögner då man i USA betraktas som rik och berömd av en sådan anledning. Han har nog inte varit helt ärlig i alla fall och talat om att han är en störd loser.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-24 kl. 03:38.
Citera
2019-07-24, 03:44
Medlem
Rebelxs avatar
Att åka till USA av alla länder.. soft att bli dömd för sexualbrott med "barn" och hamna i deras fina fängelsesystem.
Och försöka komma lindrigt undan med deras rättssystem är nog inte det lättaste.

Hon var 15? Det skulle väl varit ok juridiskt sett i många länder i Europa och på annat håll med då jag antar att det var "samtycke" eller vad det nu kallas?

Undrar om han ångrar sig nu..
Citera
2019-07-24, 04:46
Medlem
Många inlägg pratar om den svenska 15 års gränsen.

I USA är gränsen högre i de flesta delstater.
Citera
2019-07-24, 06:23
Medlem
Tycker det är intressant att ingen i hans närhet har reagerat, ska man tolka det att hans vänster vänner och skådespelare vänner inte bryr sig om att man har flickvänner som är barn? Var det inte dessa partier som inte ville förbjuda barngiftermål också?

Det är ju inte direkt som att han har dolt det, dessutom så är han lite intim med henne ute bland folk så att folk har reagerat. Otroligt klantigt. Sen prata han med polisen som att det inte vore något speciellt trots att han vet att det hela är fel.

Undrar hur många 100 år han får för ett ligg, hoppas dom gör en uppföljning intervju där dom fråga han om det var värt det?
Citera
2019-07-24, 08:09
Medlem
Wiljans avatar
Efter att ha tittat på Instagram så tycker jag det är ganska tydligt att mannen i fråga lider av psykisk ohälsa. (Nej jag menar inte att människor med psykisk ohälsa per automatik är galna eller farliga. Bara ett konstaterande att det är en vuxen som inte mår bra.) Kolla på bilderna! Snoppar, sex, knivar, kärleksförklaringar till ett barn/ung tonåring.. Har han vänner öht? Är det någon som följer hans inlägg? Någon borde ju reagera? Hade jag haft vänner med det Instagramflödet hade jag agerat.

Att han som 43 åring sitter och raggar på en 14-åring på nätet är inte ett normalt beteende! Går inte att normalisera. Att han sedan åker till USA och inleder ett förhållande med henne...!?!!? Det är inte ett normalt, inte ett friskt beteende! Han är störd.
Citera
2019-07-24, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Såna här trådar drar till sig pedofiler och det är outhärdligt att läsa hur dom dividerar om ifall det är pedofili och blabla bla...Likadant var det i Bosse Hanssons tråd.

I vilket fall så tror jag att asiaten riskerar att få flerdubbla straff vilket brukar vara vanligt i USA. Om man räknar ihop så kan det bli upp till 60 år eller mer. Dessutom tror jag att han förnedrade hela USA,s rättsväsende då ha sa sig känna till lagen men var "kär"(kåt) och chansade. Bara det kan öka straffet till det högsta i värdet. En direkt kränkning mot nationen men han ville väl framstå sig som en ärlig och skötsam person kanske?

Offrets mamma dog väl 2013 och tjejen har nog inte mått så bra. Att drabbas av en underlig asiat i hög ålder är inte precis vad hon behövde. Förmodligen kommer dom se att han tog kontakt redan 2017 och då var hon 13-14 år. Vi behöver inte ha honom tillbaka då det finns tillräckligt med skräp här. Karln är pervers och i dessa fängelser kommer han få full valuta ifall fler böjelser ligger vilande. Påsättning både fram och bak.

Jag kan föreställa mig att han lurat i tjejen att han är en framgångsrik och välkänd skådespelare och en svag person kan ju se guld som glimmar i såna lögner då man i USA betraktas som rik och berömd av en sådan anledning. Han har nog inte varit helt ärlig i alla fall och talat om att han är en störd loser.

Att han erkänner sina svagheter, alltså erkänner att han INTE kunde stå emot sina känslor, det gillar troligen amerikanerna. De ser honom då som en svag och ofarlig person, och tycker troligen synd om honom.

Den här killen har kanske aldrig ens träffat sina biologiska föräldrar, då han tydligen är adopterad, så han har kanske INTE mått så bra han heller. Och vuxna människor kan också må dåligt och bete sig underligt pga det, och sexuellt ofreda minderåriga pga det. Men du tycker alltså att de ska låsas in och förnedras, medan minderåriga ska få strafflättnader eller helt gå fria för samma brott mot vuxna?
Den här tjejen kan ju faktiskt anklagas, rent moraliskt alltså, för att ha utnyttjat honom eller lurat honom, och utnyttjat hans eventuella psykiska sjukdom. Och det är ju rent moraliskt som vi måste tänka, när vi väljer vem vi ska stötta.

Och jag tänker att man borde förlåta honom för detta, bla med tanke på alla brister som finns i lagarna som rör detta med "sex med minderårig". Väldigt många har dömts alldeles för hårt för detta brott, medan andra har gått ostraffade och betraktas som normala, trots att de har begått i princip samma brott, tex svenska och amerikanska män som har haft one night stands med främmande tjejer som de INTE visste åldern på.
Och samhället verkar vara ovissa när det gäller vad som är rätt och fel vid sådana här brott, och då är det troligen fel att straffa, tänker jag. Då får man iallafall vara försiktig med straffet, och fokusera mer eller helt och hållet på vård, tänker jag.
Citera
2019-07-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Efter att ha tittat på Instagram så tycker jag det är ganska tydligt att mannen i fråga lider av psykisk ohälsa. (Nej jag menar inte att människor med psykisk ohälsa per automatik är galna eller farliga. Bara ett konstaterande att det är en vuxen som inte mår bra.) Kolla på bilderna! Snoppar, sex, knivar, kärleksförklaringar till ett barn/ung tonåring.. Har han vänner öht? Är det någon som följer hans inlägg? Någon borde ju reagera? Hade jag haft vänner med det Instagramflödet hade jag agerat.

Att han som 43 åring sitter och raggar på en 14-åring på nätet är inte ett normalt beteende! Går inte att normalisera. Att han sedan åker till USA och inleder ett förhållande med henne...!?!!? Det är inte ett normalt, inte ett friskt beteende! Han är störd.
Ja, beteendet snuddar nästan vid gränspsykotiskt. Inte själva groomingen och hans pedofil tyvärr - men att han ärligt talat trodde att han skulle "komma undan" (både socialt och inte minst juridiskt) med att åka till en stat i Amerikanska bibelbältet och knulla på en fjortis.. allt så länge han hävdar att kärlek fanns med i bilden. Psykisk ohälsa är givet, totalt ur fas med verkligheten.
Citera
2019-07-24, 08:44
Medlem
Jag förstår inte så om det finns någon kunnig i amerikansk rättsskipning som kan förklara.

Skådespelaren åker till USA för att träffa denna tjej. Han har själv sagt att han visst hur gammal hon är, att det är olagligt och vad straffet är, ändå nekar han nu till anklagelserna.

Vad har han att vinna på det, kan han få lindrigare straff då? Enligt Aftonbladet har han även krävt att få en rättegång med jury, kan det vara till hans fördel?
Citera
2019-07-24, 08:47
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Ja, beteendet snuddar nästan vid gränspsykotiskt. Inte själva groomingen och hans pedofil tyvärr - men att han ärligt talat trodde att han skulle "komma undan" (både socialt och inte minst juridiskt) med att åka till en stat i Amerikanska bibelbältet och knulla på en fjortis.. allt så länge han hävdar att kärlek fanns med i bilden. Psykisk ohälsa är givet, totalt ur fas med verkligheten.

Ja, alltså hela hans verklighetsuppfattning är ju gravt skev.

Förvånad att han lyckats hållit på så länge helt öppet med sin kärlek...
Citera
2019-07-24, 08:51
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jag förstår inte så om det finns någon kunnig i amerikansk rättsskipning som kan förklara.

Skådespelaren åker till USA för att träffa denna tjej. Han har själv sagt att han visst hur gammal hon är, att det är olagligt och vad straffet är, ändå nekar han nu till anklagelserna.

Vad har han att vinna på det, kan han få lindrigare straff då? Enligt Aftonbladet har han även krävt att få en rättegång med jury, kan det vara till hans fördel?

Han anser att han är oskyldig till det han anklagas för. Alltså åtalspunkterna.

Han erkänner handlingarna. Men hävdar kärlek och ömsesidigt samtycke.
Citera
2019-07-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Det är fortfarande inte pedofili det handlar om, ska det vara så svårt att förstå vetenskapliga begrepp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in