Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Såna här trådar drar till sig pedofiler och det är outhärdligt att läsa hur dom dividerar om ifall det är pedofili och blabla bla...Likadant var det i Bosse Hanssons tråd.
I vilket fall så tror jag att asiaten riskerar att få flerdubbla straff vilket brukar vara vanligt i USA. Om man räknar ihop så kan det bli upp till 60 år eller mer. Dessutom tror jag att han förnedrade hela USA,s rättsväsende då ha sa sig känna till lagen men var "kär"(kåt) och chansade. Bara det kan öka straffet till det högsta i värdet. En direkt kränkning mot nationen men han ville väl framstå sig som en ärlig och skötsam person kanske?
Offrets mamma dog väl 2013 och tjejen har nog inte mått så bra. Att drabbas av en underlig asiat i hög ålder är inte precis vad hon behövde. Förmodligen kommer dom se att han tog kontakt redan 2017 och då var hon 13-14 år. Vi behöver inte ha honom tillbaka då det finns tillräckligt med skräp här. Karln är pervers och i dessa fängelser kommer han få full valuta ifall fler böjelser ligger vilande. Påsättning både fram och bak.
Jag kan föreställa mig att han lurat i tjejen att han är en framgångsrik och välkänd skådespelare och en svag person kan ju se guld som glimmar i såna lögner då man i USA betraktas som rik och berömd av en sådan anledning. Han har nog inte varit helt ärlig i alla fall och talat om att han är en störd loser.
Att han erkänner sina svagheter, alltså erkänner att han INTE kunde stå emot sina känslor, det gillar troligen amerikanerna. De ser honom då som en svag och ofarlig person, och tycker troligen synd om honom.
Den här killen har kanske aldrig ens träffat sina biologiska föräldrar, då han tydligen är adopterad, så han har kanske INTE mått så bra han heller. Och vuxna människor kan också må dåligt och bete sig underligt pga det, och sexuellt ofreda minderåriga pga det. Men du tycker alltså att de ska låsas in och förnedras, medan minderåriga ska få strafflättnader eller helt gå fria för samma brott mot vuxna?
Den här tjejen kan ju faktiskt anklagas, rent moraliskt alltså, för att ha utnyttjat honom eller lurat honom, och utnyttjat hans eventuella psykiska sjukdom. Och det är ju rent moraliskt som vi måste tänka, när vi väljer vem vi ska stötta.
Och jag tänker att man borde förlåta honom för detta, bla med tanke på alla brister som finns i lagarna som rör detta med "sex med minderårig". Väldigt många har dömts alldeles för hårt för detta brott, medan andra har gått ostraffade och betraktas som normala, trots att de har begått i princip samma brott, tex svenska och amerikanska män som har haft one night stands med främmande tjejer som de INTE visste åldern på.
Och samhället verkar vara ovissa när det gäller vad som är rätt och fel vid sådana här brott, och då är det troligen fel att straffa, tänker jag. Då får man iallafall vara försiktig med straffet, och fokusera mer eller helt och hållet på vård, tänker jag.