2019-07-23, 18:21
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DET har jag ingen aning om. Men en av åtalspunkterna kan ge dödsstraff. Jag vet inte om man lägger på straffen eller om man, som i Sverige, enbart straffar för den värsta av dom när det gäller fängelse.

Här kan du begå ett mord för en person. Därefter en misshandel. Då åker du in för mordet, men det är meningslöst att straffa för misshandel eftersom den ger lägre straff. Här får man inte lägga på straff-år. Jag vet inte hur man gör i USA. Nån som vet?

Ingen aning faktiskt, men Aftonbladet skriver ju att han riskerar upp till 15 års fängelse. Så vi ska väl bli glada om han ens får det. (Jag antar att Aftonbladet vet vad dom pratar om)
Citera
2019-07-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Han är skådespelare på Dramaten:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7157781

Är väl högsta man kan nå inom teater-Sverige. Så ja, jag skulle räkna honom som välkänd.

Det är väl kanske det högsta, men allting är relativt. Det är väl kanske 100 gubbar och tanter i Stockholm som bryr sig om vad som händer på Dramatens scen. Resten av Sveriges befolkning har aldrig brytt sig och kommer aldrig att bry sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Fan vad less jag blir på PK media när dem skriver svensk när det är en helt annan nationalitet. Flyttar jag som svensk till låt oss säga Japan , är jag japan då? Idioter!

Han kommer att få det jävligt hårt på kåken i USA och med tanke hans brott så lär det bli kompanistryk på daglig basis och bi får väl hoppas på att han blir våldtagen av nån mastodontneger. Enligt heirarkin om vilka som ligger risigast till på amerikanska fängelser så är det just pedofiler och våldtäktsmän.

Rot in hell gook!

PS: jag ser fram emot vad dramaten kommer att ha att säga om detta. Vad blir deras statement tro? Skylla på rasism eller liknande?

Nej det är du som är tröttsam för du fyller tråden med off topic, flashback kryllar av rasisttrådar dit du är välkommen att flaxa iväg så kan vi hålla oss till ämnet här.

Jag tycker det är irriterande flickans ålder inte gått få tag i än. Har tittat i hennes fejja och där ser hon yngre ut än på bilderna från hans instagram.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-23 kl. 18:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Fan vad less jag blir på PK media när dem skriver svensk när det är en helt annan nationalitet. Flyttar jag som svensk till låt oss säga Japan , är jag japan då? Idioter!

Han kommer att få det jävligt hårt på kåken i USA och med tanke hans brott så lär det bli kompanistryk på daglig basis och bi får väl hoppas på att han blir våldtagen av nån mastodontneger. Enligt heirarkin om vilka som ligger risigast till på amerikanska fängelser så är det just pedofiler och våldtäktsmän.

Rot in hell gook!

PS: jag ser fram emot vad dramaten kommer att ha att säga om detta. Vad blir deras statement tro? Skylla på rasism eller liknande?

Varför ska Dramaten behöva uttala sig om vad han gjort på sin fritid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har han begått ett brott, inget snack om saken och extra osmart att göra detta i USA.

Men jag kan inte låta bli att fundera lite över vart vi har hamnat i dessa Me Too-tider. Enligt uppgift så var tjejen helt med på detta och sexet var helt frivilligt. Om nu tjejen var 15 år, så kan de definitivt vara ganska "vuxna" (men är givetvis barn, juridiskt sett).

Men är det verkligen ett rimligt straff att hamna i finkan 15 år för detta? Om tjejen hade varit 36 månader äldre så hade alltså allt varit i sin ordning.... Bara en fundering.

Nej, det är inte rimligt. GM borde få vård och kanske låsas in några månader eller tills tjejens förälskelse är över. Jag menar tjejen har ju inte lidit över det och kommer troligtvis inte ens komma ihåg honom när hon är 31 år och han är fri igen. Haha. Det blir lite onödigt hårt straff. Räcker med att han blir fri om 2-3 år och träffar henne så lär hon ha gått vidare med sitt liv och är kär i någon annan gubbe. Det är straff nog att få uppleva den förvandlingen hos tjejen!
Citera
2019-07-23, 18:32
Medlem
Fastern har kommenterat ett av inläggen på hans Insta.
Citera
2019-07-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Länka är du snäll.
Citera
2019-07-23, 18:38
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det var ju en 19-årig svensk som åkte över till Amerika och gjorde samma sak för inte så länge sedan. Blev han förflyttad till Sverige? Om Joaquin lyckas bli förflyttad till ett svenskt fängelse kommer det inte dröja länge innan han är ute igen. Var det så han tänkte? Att han i sådana fall aldrig riskerar att vara inlåst i några femton plus år.
Citera
2019-07-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det är väl kanske det högsta, men allting är relativt. Det är väl kanske 100 gubbar och tanter i Stockholm som bryr sig om vad som händer på Dramatens scen. Resten av Sveriges befolkning har aldrig brytt sig och kommer aldrig att bry sig.

Ja, det är sant. Majoriteten är kulturellt obildad till den grad att den kulturella bevandringen består av Netflix-serier och böcker som Camilla Läckberg har skrivit.
Citera
2019-07-23, 18:39
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Hon är minderårig.Det kallas och är pedofili enligt lagen.
Nej så enkelt är det inte. Pedofili är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet. Då attraktionen riktas mot unga tonåringar, snarare än yngre barn, används istället begreppet hebefili eller efebofili.

Hebefili definieras som vuxnas sexuella dragning till ungdomar i tonåren som kommit in i pubertet, medan efebofili definieras som vuxnas sexuella dragning till postpubertala ungdomar av ung ålder. Hebefili samt Efebofili skiljer sig från pedofili som handlar om en sexuell dragning till ej könsmogna personer.

Jag känner dock inte till om straffet är detsamma oberoende av vilken av de tre benämningarna som är aktuellt vid ett eventuellt brott?

Källa: Wikipedia
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hebefili
Senast redigerad av Old-Crow 2019-07-23 kl. 18:51.
Citera
2019-07-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-

Vilket inlägg och vad heter tanten, där kanske går att fiska fram tjejens ålder. Noterade på fejjan att hon knappt verkar ha några kompisar. Någon diagnos kanske. Kanske därför hon inte bor med modern heller, kanske tjejen har behövt kuska runt mellan fosterhem och sånt. Vilket i så fall kan ha gjort henne till ett lätt offer också.
Citera
2019-07-23, 18:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Nej, det är inte rimligt. GM borde få vård och kanske låsas in några månader eller tills tjejens förälskelse är över. Jag menar tjejen har ju inte lidit över det och kommer troligtvis inte ens komma ihåg honom när hon är 31 år och han är fri igen. Haha. Det blir lite onödigt hårt straff. Räcker med att han blir fri om 2-3 år och träffar henne så lär hon ha gått vidare med sitt liv och är kär i någon annan gubbe. Det är straff nog att få uppleva den förvandlingen hos tjejen!

Så tänker jag också. Tjejen har uppenbarligen inte lidit av det hela, utan tvärt om haft det bra. Och inte helt otänkbart att hon har fått en massa presenter och bjudits på det ena och det andra.

Ja, det ett brott. Ja, han har "utnyttjat" en minderårig kan man sträcka sig till att säga. Ja, gränser ska sätta. Missförstå mig inte en hundradel här. Men jag tycker bara att det är orimligt med 15 års fängelse. Som du skriver, så kommer tjejen knappt komma ihåg detta 2034 när han kommer ut. Det är HELT orimligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in