Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Då hade dock åkt dit. Enligt deras lag är age of concent 16.
Men ja vi får hoppas han får sitta kvar i USA. Han kom ju faktiskt lindrigt undan. Sett till att åklagaren hade gärna velat sett 40 till livstid. Att han kom mer lindrigt undan sett till USA straff beror ju på att domaren tog lite hänsyn till detta att han var utböling. Inte visste exakt, jo hon visste för han Googlade och erkände detta. Om inte det, möjligen hade han kommit ännu lindrigare undan.
Du tycker han kom lindrigt undan? Herrejävlar. Ja, då förstår jag om du blir nöjd att han får sitta kvar i USA. För något som inte ens hade varit brottsligt i det här landet! Obs, nu pratar jag om välkända fakta, det kan finnas något vi inte känner till. Han skulle ju ha fått 10 år (minimistraffet) i och med hans plea deal. Men juryn bad domaren om hårdare straff.
Varför? Inget har framkommit i media. Kan det ha varit något som framkom i utredningen men som inte togs upp i förhandlingarna? Hans iPad beslagtogs ju. Kan han ha haft bilder eller filmer där, som av någon anledning är lagliga i Sverige men som är olagliga i USA? Hebefilfilmer? Obs. Ren spekulation.
Jag håller med om att hans beteende (som det har skildrats i media) har varit stötande, men borde det ha varit olagligt? Jag kan säga med säkerhet att
om det var min dotter, så hade jag gärna sett att han satt där på livstid!