2020-09-12, 12:40
Medlem
Noxyls avatar
Har man annonsblockerare aktiv står följande att läsa i toppen på varje sida.

Citat:
Annonsblockering skadar oss.
Annonserna är forumets enda intäkt och är nödvändiga för att vi ska kunna finnas kvar.

Längst ner på sidan kan man läsa följande.

Citat:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt.

Motsägesefullt. Annonsblockeringstexten borde ändras.
Citera
2020-09-19, 09:00
Medlem
AberNeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det finns ingen plan på att, likt tex flera torrentsidor, inför en "bar" som visar hur mycket av tex månadskostnaden som inkommit.

Eller är valet aktivt gjort att ej göra så pga pengarna går till annat än bara den månatliga driften

Det här undrar jag också och det är anledningen till att jag är skeptisk till att donera.

Anta att man donerar en större summa pengar till Flashback (miljoner), kommer det på något sätt att synas eller kan de sitta på 100 miljoner och fortfarande ha en Stöd-Flashback-ikon?

Det måste finnas ett ekonomiskt mål och transparens ang. hur mycket som behövs för driften och hur mycket som har inkommit via donationer.

T.ex. Wikipedia sitter ju på väldigt mycket pengar men ber lik förbannat om donationer ibland (eller jämt?).
Där ger de inte heller något tydligt slutmål för hur mycket pengar de behöver utan kan istället köra med en luddig formulering så som "om varje användare som läser detta just nu ger oss $3 så skulle insamlingen vara klar inom en timme".

Edit: såg att det finns en del inlägg från mods som ger en fingervisning om hur det ser ut men det hade varit smidigt om det kunde redovisas sammanställt någonstans istället för att behöva scrolla igenom x antal sidor i denna tråd för att se hur det går.
Senast redigerad av AberNein 2020-09-19 kl. 09:14.
Citera
2020-10-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberNein
(Klipp)

Edit: såg att det finns en del inlägg från mods som ger en fingervisning om hur det ser ut men det hade varit smidigt om det kunde redovisas sammanställt någonstans istället för att behöva scrolla igenom x antal sidor i denna tråd för att se hur det går.

Precis. Jag tror att fler (åtminstone jag) skulle vilja donera om man fick veta hur mycket pengar som behövs och vart pengarna går.

Skulle en viss del av pengarna gå till krogrundor i Amsterdam för admins så har jag inga problem med det. Allt är bättre än att pytsa pengar i ett svart hål som inte ger någon respons.

Att behöva scrolla i evigheter för att hitta den intressanta informationen är en av FBs baksidor. Det är jättefint när trådstarten kontinuerligt uppdateras med en sammanfattning av trådens viktigaste innehåll. Hade modsen jobbat mer på detta så hade jag gärna bidragit till krogrundor i Amsterdam för dem också.
Citera
2020-10-11, 11:02
Medlem
Balaklava-RUs avatar
En del av moderatorerna är rent skrämmande okunniga och små individer som ägnar sig åt trakassering av dom som man fått kritik från. Dom har blivit skrämmande PK, kritiska inlägg om t.ex. polisen, Greta Thunberg m.m. tas bort. Hela Flashbacks verksamhet verkar ha kapsejsat, moraliskt och praktiskt och ekonomiskt tråkigt, tråkigt.

https://www.allabolag.se/5565611174/bokslut

ekonomisk katastrof
Citera
2020-10-11, 16:43
Medlem
Gull-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balaklava-RU
En del av moderatorerna är rent skrämmande okunniga och små individer som ägnar sig åt trakassering av dom som man fått kritik från. Dom har blivit skrämmande PK, kritiska inlägg om t.ex. polisen, Greta Thunberg m.m. tas bort. Hela Flashbacks verksamhet verkar ha kapsejsat, moraliskt och praktiskt och ekonomiskt tråkigt, tråkigt.

https://www.allabolag.se/5565611174/bokslut

ekonomisk katastrof

Dock så har ju inte Flashback Media Group någon koppling till forumet. Forumet drivs ju genom Flashbacks international Inc.
Dock så gå swish numret till FMG.
Citera
2020-12-17, 22:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikidar
Hur kan Flashback be om pengar när hela forumets sidor är fulla med spelannonser?

Hur kan missa att den här tråden är full av svar på just den frågan? Ett exempel ligger inte ens långt bak i den här tråden heller

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg
Citera
2020-12-17, 23:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Är det första stycket han förklarar? Annonserna täcker bara en bråkdel av forumets omkostnader. Vi har därför tre val. 1. Att gå samma väg som Facebook (när det kommer till frågor som integritet, anonymitet och yttrandefrihet). 2. Att gå samma väg som Wikipedia (och hoppas att tillräckligt många användare uppskattar tjänsten, och vill hjälpa till att stödja Flashback genom donationer). 3. Att stänga ner forumet.

Hur kan spelannonser bara täcka en bråkdel? Du kanske inte känner till det men just när det kommer till spelföretag så är dom jävligt bra på att spendera pengar på reklam för att SYNAS. Har du sett något program på TV utan spelreklam på bästa sändningstid?

Redan i trådstarten förklaras just det du undrar över.

Klippt ut pyttelite åt dig nedan, men rekommenderar att du faktiskt läser tråden då du har ett genuint intresse för det här. Alla svar du önskar finns tillgängliga.

Citera
2020-12-17, 23:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Vet du själv något? Tråden startades för 16 månader sen, vet du hur mycket det kan hända på 16 månader? USA skulle kunna erövra flera länder på 16 månader. Kom inte hit och citera gamla saker som är skrivet snart för ett och etthalvt år sen.

Det var mer ett exempel på information du kan finna i tråden, och många saker förändras verkligen inte på 16 månader. Som ny på forumet är det inte alltid lätt att hitta informationen man söker så mitt tips att läsa tråden kvarstår. Säker på att det kommer stilla mycket av din nyfikenhet kring hur det fungerar
Citera
2020-12-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Mina månatliga donationer ligger på paus efter en - i mitt tycke - obefogad varning från en skitnödig mod. Såklart kommer jag öppna plånboken igen, men inte ännu.

Faktiskt tycker jag donationsmetoden är bra. Gillar man forat så betalar man. Gillar man det inte så låter man bli.
Känner lite samma sak, har ingen lust att donera med tanke på den hårda och skitnödiga modereringen.

Nuförtiden kan man ju knappt svara i en tråd utan att få en varning av någon nitrisk moderator.
Känns som att Flashback tappat de rejält den senaste tiden och går mer och mer mot ett pk forum och sådana forum vill inte jag domera till, då kan jag lika gärna donera till familjeliv.se.
Citera
2020-12-27, 18:49
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag tror rykterna om Flashbacks ekonomiska problem är starkt överdrivna.
Citera
2020-12-27, 20:44
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Nuförtiden kan man ju knappt svara i en tråd utan att få en varning av någon nitrisk moderator.
Känns som att Flashback tappat de rejält den senaste tiden och går mer och mer mot ett pk forum och sådana forum vill inte jag domera till, då kan jag lika gärna donera till familjeliv.se.
Nåja, det är väl en sanning med modifikation ändå. Själv kan jag inte för mitt liv komma på en enda anledning till att donera några av mina surt förvärvade slantar till detta forum. Faktum är att det är mig likgiltigt om forumet finns eller inte. Det är ganska underhållande att knalla förbi, munhuggas lite och kolla av vad de ledande tangentbordskrigarna strider om för tillfället men verkligen inget jag skulle sakna om eländet tynar bort.
Fascineras av fånar som hävdar att det här skulle vara sista utposten, den enda sanningen och att här kan man framföra åsikter som man inte kan göra någon annan stans, anonymt såklart. Inget händer och ingenting förändras i det verkliga livet som den stora massan av avvikande åsikter tycks tro.
Citera
2020-12-28, 14:25
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Nåja, det är väl en sanning med modifikation ändå. Själv kan jag inte för mitt liv komma på en enda anledning till att donera några av mina surt förvärvade slantar till detta forum. Faktum är att det är mig likgiltigt om forumet finns eller inte. Det är ganska underhållande att knalla förbi, munhuggas lite och kolla av vad de ledande tangentbordskrigarna strider om för tillfället men verkligen inget jag skulle sakna om eländet tynar bort.
Fascineras av fånar som hävdar att det här skulle vara sista utposten, den enda sanningen och att här kan man framföra åsikter som man inte kan göra någon annan stans, anonymt såklart. Inget händer och ingenting förändras i det verkliga livet som den stora massan av avvikande åsikter tycks tro.

Fast det stämmer inte,

Flashback har gjort avtryck i den fysiska världen mer än en gång: https://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum#Gr%C3%A4vande_journalistik

Dessutom finns det oerhört mycket värdefull information att hämta. Söker man på olika sökmotorer är det ofta Flashback kommer upp i resultatet med information som är användbar. Knark, pedofili och hat som är några exempel på vad kritikerna fokuserar på är en extremt liten del av forumet där det positiva kommer i skymundan för några procent av det totala innehållet.

// rancor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in