2019-07-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Den kompletta listan över omkomna ska se ut såhär efter sammanställning:

Alexande* Ka*lsson (r) - pilot
Benjam*n W*lk*nson (i)
C*rl Edlin* (a,g)
Christ*r H*lg*son (e)
E*il Söderhol* (m)
F*nny J*kiah* (a, o)
Fredr*k Sandgr*n (i, e)
Pet*r Joh*nsson (e,a)
Sti*a Hägglö* (n,f)

Observera, fortfarande inte fullständigt bekräftade namn.

Rasm*s N ska ha varit med också. Och vem är pilot om Alex*nder är copilot?
Citera
2019-07-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Vad är det för tomtar som leder utredningen? Hur kan planet vara intakt och med motorn igång efter en sådan krasch? Det låter helt orimligt och motsägs av bilder.
Räddningsledaren sa att planet var intakt - men troligen med innebörden "inte slaget i små spillror". Dvs inte avsett att betyda att alla bitar sitter på plats - något vi ju redan vet eftersom stabilisator mm har fiskats upp separat.
Citera
2019-07-16, 00:07
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det var bara sju hoppare

Vem sa det? Normalt opererar man med en pilot. Skolar man in en ny kan det vara två, annars är det normalt enpilotverksamhet.
Citera
Medlem
Därför ingen peter var med.
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Rasm*s N ska ha varit med också. Och vem är pilot om Alex*nder är copilot?
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Framgår med tydlighet att det är han
https://www.facebook.com/Retepoj

Jag tycker också att det kan tyda på honom.

Nedanstående har skrivit på hans Facebook. "Tänker på er"
https://www.facebook.com/profile.php?id=1598087649
Citera
2019-07-16, 00:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Kan det inte vara så att man lägger upp en svart profilbild för att visa sitt deltagande i en stor sorg? Det var ju vänner till alla i klubben som dog... Bara en tanke...

Jo det kan ju vara så. Fick uppfattningen när jag läste kommentarerna att de var menade "om" honom. Men de är kanske menade "till" honom.

Då är den bortgångna P*ter fortfarande olöst
Senast redigerad av Kellywoman 2019-07-16 kl. 00:10. Anledning: felstavat
Citera
2019-07-16, 00:08
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Mycket prat om en saknad vinge här. Minns jag inte fel sa polisen att planet hade bägge vingarna i behåll.

Personen som tyckte sig se en vinge falla av såg sannolikt en hoppare dala ner med delvis öppnad skärm.

Och här är sannolikt olycksorsaken synlig. Flygplanet fick motorproblem i stigningen, hoppdörren var som vanligt öppen eller bortplockad i värmen. Åtta hoppare rusar åt samma håll för att ta sig ut, och ner med skärmarna. Tyngdpunkten hamnar helt of limit med alla på ett ställe och flygplanet blir omöjligt att hantera.

Bara så ni vet.
Fast polisen har väl inte automatiskt kompetens att uttala sig om si eller så bara för att de är poliser?

Tycker det är ganska glasklart att en vinge har brutits av tillsammans med höger stabbe, i och med att det plockades upp ur vattnet medan allt annat slog ner i skogen.
Citera
2019-07-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det finns minst en till med det namnet som hoppar fallskärm.
Lever killen på bilden på sidan 19, alltså?
https://www.vk.se/2019-04-19/adrenalin-ar-basta-drogen

Ja han är livslevande!
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Vem sa det? Normalt opererar man med en pilot. Skolar man in en ny kan det vara två, annars är det normalt enpilotverksamhet.

Nej det var någon som sade att en var CO-Pilot men jag vet ju givetvis inte om han var det på detta planet men att han omkommit står klart efter att ha läst hans systers fejsbook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
TOm någon Peter var med på planet är Peter med ett e mer trolig, hans fru har i dag bytt profilbild till tända ljus och två rungar på ett bord.

Peter med två e förefaller aktiv och hans närstående är "Normalaktiva" på FB

Nej denna Peter var inte med på planet. Varken Peter med ett e eller Peter med dubbla e.
Citera
2019-07-16, 00:11
Medlem
lindblomsgröns avatar
Kan jag få länken till Malin K hittar inte hennes fb
Citera
2019-07-16, 00:12
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, det kan mycket väl vara något med tyngdpunkten. C:a 40% av planets totala massa var människor!!!

Om du lastar en liten bil, som väger 1000 kg, med 9 personer som väger 750 kg, så får du en likare. Bilen, en Atos, t.ex. skulle svaja åt alla håll, om några rörde sig i sidled.

Hopparna, sitter stilla vid start och uppstigning, på golvet, utan selar. När hoppningen närmar sig, ställer de sig upp, kanske hukande, kan det vara 1.75 cm i takhöjd på planet? Alla ser över sin utrustning, startar kameror, kanske SMS:ar med mobiler, surfar.....OM, jag säger om, det kommer en kraftig förskjutning i planet, en pilotmanöver, eller en turbolens/luftgrop, är det sannolikt att hela den levande vikten momentant förskjuts, vilket leder till att planet t.ex. går in i en kraftig vänstersväng.

Jag jämför situationen på en motorcykel, om en passagerare plötslig lutar sig lite åt ett håll, får föraren stora problem att parera manövern, att cykeln går åt ett håll.

Och dessutom se man ut att "kämpa" lite med skjutdörren. (mitt subjektiva intryck. Saknar erfarenhet av saken.) Och detta i normalläge. Sannerligen inte lättare med dörren i taket med allt roterande... (tänkte på fotot någon länkade till med närbilder på skruvar i dörrens glidskena, samt små märken på "plåten" utanför skenan.
Dörrar borde dock gås igenom vid besiktning? Görs ju på bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in