2023-12-20, 20:09
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigridViola
Du verkar ha svårt för att ta till dig och tillgodogöra dig information.

Som jag förklarade så är det inlagt i deras system, om man startar innan 10.00, avbryts prövningen automatiskt.

Samma svar angående körkortet, jag sökte för att man KAN söka utan körkort och det krävs först vid tilldelad utbildningsplats.

Om det är fördelaktigt att ha öppen ansökan kombinerat med sökande utan körkort tål att funderas på beroende på hur snabbt eller när man tilldelar utbildningsplats.
Min vän, du fick 1 på begåvningstestet, och tror att resultaten är slumpmässig tilldelade. Du är nog inte rätt person att kritisera andras förmåga att hantera information.

Din låga nivå på begåvningstestet diskvalificerar dig direkt. Att sitta och resonera om resten är bara ett slöseri med tid för dig.
Citera
2023-12-21, 12:33
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ja, vad jag förstått så är det ganska egalt var man börjar, om man planerar att söka vidare sen. Kanske hjälpen en del dock om man har möjligheter att knyta kontaker som man kan dra nytta av i framtiden, men det är nog svårt att träffa rätt folk medans man jobbar som ordningspolis o.s.v.

Södra Roslagen verkar vara typ norrort. Kände igen termen för det fanns en domsaga (tingsrättsområde) som hetter Södra Roslags förut, och inkluderade delar av området.

Verkar finnas lite allt möjligt i det lokalpolisområdet. Hamnar du man i Sollentuna så lär det vara en hel del droger och skit, hamnar man typ i Täby eller Danderyd så lär det väl vara stökiga hemmafester och någon som tjafsat med en dörrvakt på krogen som värst.

Citat:
Ursprungligen postat av Doses
Nope, det fick inte jag.

Vill gärna höra vad de säger till dig ang. aspiranten, återkom gärna!

Hade mitt samtal idag, valde nord. Har lite beslutsångest mellan nord och city, men känner till nord bättre o skulle vilja kunna flytta dit så småningom.

Man utgår tydligen från tre olika kontor ( man får ett), i nord var det Norrtälje, Täby och det tredje är antingen Solna eller Sollentuna.

Bara jag inte får Norrtälje så blir jag nöjd vill kunna åka kollektivtrafik till jobbet.
Citera
2023-12-21, 14:22
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Hade mitt samtal idag, valde nord. Har lite beslutsångest mellan nord och city, men känner till nord bättre o skulle vilja kunna flytta dit så småningom.

Man utgår tydligen från tre olika kontor ( man får ett), i nord var det Norrtälje, Täby och det tredje är antingen Solna eller Sollentuna.

Bara jag inte får Norrtälje så blir jag nöjd vill kunna åka kollektivtrafik till jobbet.
Okej, lycka till! Ska hålla tummarna för att det inte blir Norrtälje.
Citera
2023-12-21, 14:45
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Okej, lycka till! Ska hålla tummarna för att det inte blir Norrtälje.

Ah tack man kan tydligen byta senare med. Vet inte om man kan byta så sent men bör det Norrtälje skulle jag hellre ta city, men t ex Täby vore Nice, det är typ 50 min med kollektivtrafiken för mig.
Citera
2023-12-22, 19:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ah tack man kan tydligen byta senare med. Vet inte om man kan byta så sent men bör det Norrtälje skulle jag hellre ta city, men t ex Täby vore Nice, det är typ 50 min med kollektivtrafiken för mig.

Man ska kunna byta i termin 3, och även då kunna önska vart man vill utgå ifrån om jag har förstått det hela rätt
Citera
2023-12-23, 04:16
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doses
Man ska kunna byta i termin 3, och även då kunna önska vart man vill utgå ifrån om jag har förstått det hela rätt

Undra när man får veta vilken station man sätts på? Spelar ju liksom ingen roll om man kan byta under termin tre om man ändå inte vet vart jag hamnar innan aspiranten.
Citera
2023-12-23, 08:40
Medlem
Citat:
Undra när man får veta vilken station man sätts på? Spelar ju liksom ingen roll om man kan byta under termin tre om man ändå inte vet vart jag hamnar innan aspiranten.
Du får veta i ungefär mitten av termin 4.
Citera
2023-12-23, 12:19
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Du får veta i ungefär mitten av termin 4.

ah ok tack för info. Får hoppas på det bästa.
Citera
2024-01-04, 10:37
Medlem
Någon som vet varför det tar sån tid för vissa att få resultat från säkerhetsprövningen? Har väntat i mer än 7 veckor nu. Vet flera som har prövat efter mig och fått sina resultat. Kontaktade polismyndighetens hr avdelning och dem sa att det skulle komma i närtid..
Citera
2024-01-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman164
Någon som vet varför det tar sån tid för vissa att få resultat från säkerhetsprövningen? Har väntat i mer än 7 veckor nu. Vet flera som har prövat efter mig och fått sina resultat. Kontaktade polismyndighetens hr avdelning och dem sa att det skulle komma i närtid..

Men gud har du inte fått ditt resultat ännu? Ska inte överstiga 7 veckor. När gjorde du din prövning?
Citera
2024-01-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123
Men gud har du inte fått ditt resultat ännu? Ska inte överstiga 7 veckor. När gjorde du din prövning?

Hade min prövning 8-9 november om jag minns rätt. Fick definitiva besked den 27e november. Tkr det är väldigt konstigt att du ännu inte har fått besked. Terminstart liksom om mindre än två veckor. Mkt som behöver fixas med CSN etc. Minns att det stod att prövningen skulle ta mellan 2-7 veckor när man kollade på "mina sidor" på Pliktverket.

Om jag var du så skulle jag höra av mig igen. Ska inte ta så lång tid. Har en kompis som gjorde testerna under Lucia och fick besked under mellandagarna ( han testade i stockholm)
Citera
2024-01-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123
Hade min prövning 8-9 november om jag minns rätt. Fick definitiva besked den 27e november. Tkr det är väldigt konstigt att du ännu inte har fått besked. Terminstart liksom om mindre än två veckor. Mkt som behöver fixas med CSN etc. Minns att det stod att prövningen skulle ta mellan 2-7 veckor när man kollade på "mina sidor" på Pliktverket.

Om jag var du så skulle jag höra av mig igen. Ska inte ta så lång tid. Har en kompis som gjorde testerna under Lucia och fick besked under mellandagarna ( han testade i stockholm)

Ellerhur, det stod upp till 7 veckor. Dem sa att det berodde på jul och nyår men de är väldigt många som fick det innan semestertiderna. Men jag lär ju få det innan terminstart iaf ahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in