2023-12-16, 09:52
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigridViola
Det gör jag....tillslut, - jag söker inte igen.

Jag är inte idiot. Jag har läst in gymnasiets senare kurser i matematik
och har A i juridik etc, på egen hand. Båda mina föräldrar har en högskoleexamen.

Saknar B-körkort däremot och bedömer själv att det innebär 6-12 månader, för att bli en stabil förare.
Detta faktum hade jag vägt in i en "seriös rekryteringsprocess",
som en befintlig och avgörande brist hos enskild kandidat, där det givna målet då skulle vara att tillsätta en utbildningsplats, inom det närmaste.

De ska trotts allt ta hänsyn till möjligheten att lyckas ta sig igenom hela utbildningen och
helst vill man ju ha 0% avhopp.

Jag hade alltså vägt in B-körkort som en faktor om jag varit rekryterare och därmed inte godkänt en kandidat på de första delmomentet, där spärrtiden om 12 månader ifråga som ett kuggat UNIQ då ger då istället skapar utrymme/tid för att ordna ett körkort.

På kort sikt sparade de dessutom en hotellnatt. Det är statens kassa som finansierar.

Jag pratar alltså om i mitt fall här, baserat på min enskild sökprofil i sin helhet.

De fysiska testerna hade jag klarat eftersom jag idrottar året runt.
Man kan med ögat se att jag ägnat en hel del tid åt träning.

Om inte annat bör jag vara så korkad och "handikappad" att jag snarast behöver personlig dubbel assistans och ersättning ifrån samhället för att kunna ta mig upp för en trappa och fungera kognitivt.
Fick du en 1:a på testet så är det nog inte värt att söka igen, nej. Sättet du skriver visar väl på ett UNIQ-resultat under medel, också. Och ditt sätt att hantera motgångar visar på att du nog inte skulle klara psykologen.

Men det är okej. Alla kan inte vara lämpade för alla yrken. Finns nog något annat arbete du kan klara av bättre än polisyrket.

PS. Varför sökte du utan körkort? Det är ju obligatoriskt, och det finns ingen möjlighet att få dispens från det kravet.
Citera
2023-12-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliteIntermediate
Är det någon som kuggat psykologen en gång och kommit in senare som vill berätta om/hur mycket de pratade om ditt kuggade samtal eller uppföljningar kring det?
Eller om hela samtalet var som ett nytt.

Ytterst lite. Jag tog upp själv varför jag trodde att det inte gick vägen första gången, men det var inget psykologen tog upp själv. Kan nog variera dock.
Citera
2023-12-19, 03:04
Medlem
Black.Panthers avatar
Fick ni också mail igår om att gå in på Pliktverket o kryssa för att de kan ringa er om en till tre dagar gällande aspiranten?

Jag har valt Sthlm men ska välja mellan city, syd, nord och Gotland.

Jag hade gärna valt Gotland men kommer ha svårt att hitta bostad tills dess. Funderar på att välja nord men lite osäker på vilka områden det inkluderar, vart går gränsen? Kring universitetet och fram till Norrtälje?

Är det samma utvecklingsmöjligheter oavsett vart man väljer?

Om godkänd aspirant så blir man anställd på samma ställe, t ex nord?
Citera
2023-12-19, 09:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Fick ni också mail igår om att gå in på Pliktverket o kryssa för att de kan ringa er om en till tre dagar gällande aspiranten?

Jag hade gärna valt Gotland men kommer ha svårt att hitta bostad tills dess. Funderar på att välja nord men lite osäker på vilka områden det inkluderar, vart går gränsen? Kring universitetet och fram till Norrtälje?

Man kan läsa exakt vad som ingår i Stockholm nord på polisens hemsida. Första träffen på Google:
https://polisen.se/jobb-och-utbildni...ion-stockholm/

Har folk bara glömt bort att det finns sökmotorer, eller vad är det som har hänt?
Citera
2023-12-19, 12:21
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Man kan läsa exakt vad som ingår i Stockholm nord på polisens hemsida. Första träffen på Google:
https://polisen.se/jobb-och-utbildni...ion-stockholm/

Har folk bara glömt bort att det finns sökmotorer, eller vad är det som har hänt?

Tack för ditt dryga svar.

Undra vart man utgår ifrån ? Du kanske har googlat det med? Du är väl inte ens polis?
Senast redigerad av Black.Panther 2023-12-19 kl. 12:28.
Citera
2023-12-19, 12:26
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Tack för ditt dryga svar.
Hahaha! Det var faktiskt bra svarat av dig.

Du fick både dryghet och ett korrekt svar serverat i ett - du får, som de säger på engelska, take the bitter with the sweet.
Citera
2023-12-19, 12:32
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Hahaha! Det var faktiskt bra svarat av dig.

Du fick både dryghet och ett korrekt svar serverat i ett - du får, som de säger på engelska, take the bitter with the sweet.

Haha absolut. Är intresserad av vart man utgår ifrån men misstänker att de har många olika kontor. Verkar i alla fall som det inte spelar någon roll kring vilken del man väljer om man senare vill komma in på utredningar.

Sen är det svårt o veta exakt vad man vill innan, men är man t ex intresserad av att bli mc polis så kanske man kan söka sig vidare sen oavsett. Ska googla södra Roslagen nu.
Citera
2023-12-19, 12:42
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Haha absolut. Är intresserad av vart man utgår ifrån men misstänker att de har många olika kontor. Verkar i alla fall som det inte spelar någon roll kring vilken del man väljer om man senare vill komma in på utredningar.

Sen är det svårt o veta exakt vad man vill innan, men är man t ex intresserad av att bli mc polis så kanske man kan söka sig vidare sen oavsett. Ska googla södra Roslagen nu.
Ja, vad jag förstått så är det ganska egalt var man börjar, om man planerar att söka vidare sen. Kanske hjälpen en del dock om man har möjligheter att knyta kontaker som man kan dra nytta av i framtiden, men det är nog svårt att träffa rätt folk medans man jobbar som ordningspolis o.s.v.

Södra Roslagen verkar vara typ norrort. Kände igen termen för det fanns en domsaga (tingsrättsområde) som hetter Södra Roslags förut, och inkluderade delar av området.

Verkar finnas lite allt möjligt i det lokalpolisområdet. Hamnar du man i Sollentuna så lär det vara en hel del droger och skit, hamnar man typ i Täby eller Danderyd så lär det väl vara stökiga hemmafester och någon som tjafsat med en dörrvakt på krogen som värst.
Citera
2023-12-19, 13:31
Medlem
Citat:

Nope, det fick inte jag.

Vill gärna höra vad de säger till dig ang. aspiranten, återkom gärna!
Citera
2023-12-19, 14:56
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doses
Nope, det fick inte jag.

Vill gärna höra vad de säger till dig ang. aspiranten, återkom gärna!

Det kanske bara gäller några av distrikten eftersom det finns fyra olika val om man har valt aspirantplats Stockholm. Fast det borde ju finnas flera val även om man valt ett stort geografiskt område i norrland.

De skulle höra av sig inom en till tre dagar så de kanske ringer imorgon då.
Citera
2023-12-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungvanilla
Ytterst lite. Jag tog upp själv varför jag trodde att det inte gick vägen första gången, men det var inget psykologen tog upp själv. Kan nog variera dock.
Aha okej, fick höra på annat håll ungefär samma sak. Att de använder första som underlag och med lite nya frågor.
Kan nog variera som du säger, beroende på vad man kuggades på.
Citera
2023-12-20, 18:33
Medlem
Citat:
Fick du en 1:a på testet så är det nog inte värt att söka igen, nej. Sättet du skriver visar väl på ett UNIQ-resultat under medel, också. Och ditt sätt att hantera motgångar visar på att du nog inte skulle klara psykologen.

Men det är okej. Alla kan inte vara lämpade för alla yrken. Finns nog något annat arbete du kan klara av bättre än polisyrket.

PS. Varför sökte du utan körkort? Det är ju obligatoriskt, och det finns ingen möjlighet att få dispens från det kravet.

Du verkar ha svårt för att ta till dig och tillgodogöra dig information.

Som jag förklarade så är det inlagt i deras system, om man startar innan 10.00, avbryts prövningen automatiskt.

Samma svar angående körkortet, jag sökte för att man KAN söka utan körkort och det krävs först vid tilldelad utbildningsplats.

Om det är fördelaktigt att ha öppen ansökan kombinerat med sökande utan körkort tål att funderas på beroende på hur snabbt eller när man tilldelar utbildningsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in