2017-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolilolz
SCR: Påverkar det min chans att bli antagen?

Påverkar inte din möjlighet att få komma och göra testerna. Men självklart kommer det påverka din chans att komma förbi psykologen. Där är det bara lägga korten på borden. Det är såklart en fördel om det var bra många år sedan detta var.
Du ska ändå in i ett yrke med mycket press, stress och bedrövelse samtidigt som du har ett laddat vapen.

För jag förmodar att uppgifterna om din tidigare vistelse på psyket kommer dyka upp när de säkerhetsprövar dig. Då ryker du nog direkt om det inte tidigare tagits upp.

Det påverkar självklart din chans men ska absolut inte säga att det är omöjligt för dig. Beror helt på hur bra du förklarar dig för psykologen och hur länge sedan det var.
Citera
2017-06-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Påverkar inte din möjlighet att få komma och göra testerna. Men självklart kommer det påverka din chans att komma förbi psykologen. Där är det bara lägga korten på borden. Det är såklart en fördel om det var bra många år sedan detta var.
Du ska ändå in i ett yrke med mycket press, stress och bedrövelse samtidigt som du har ett laddat vapen.

För jag förmodar att uppgifterna om din tidigare vistelse på psyket kommer dyka upp när de säkerhetsprövar dig. Då ryker du nog direkt om det inte tidigare tagits upp.

Det påverkar självklart din chans men ska absolut inte säga att det är omöjligt för dig. Beror helt på hur bra du förklarar dig för psykologen och hur länge sedan det var.
Detta var för ett år sedan. Jag tänkte att jag kanske ska vänta flera år med polis. Skaffa mig meriter och söka i framtiden (jag är 19 år, blir 20 i oktober). Jag har sökt till sjuksköterska nu till hösten, tänkte plugga till det och jobba med det i ett par år.

Jag kommer vara helt ärlig om vistelse på psyket och hoppas på det bästa. Jag hoppas verkligen inte detta hindrar mig från att uppnå min dröm.
Citera
2017-06-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolilolz
Detta var för ett år sedan. Jag tänkte att jag kanske ska vänta flera år med polis. Skaffa mig meriter och söka i framtiden (jag är 19 år, blir 20 i oktober). Jag har sökt till sjuksköterska nu till hösten, tänkte plugga till det och jobba med det i ett par år.

Jag kommer vara helt ärlig om vistelse på psyket och hoppas på det bästa. Jag hoppas verkligen inte detta hindrar mig från att uppnå min dröm.

Baserat på att det bara var ett år sedan och hur ung du är så finns det nog ingen chans i nuläget. Enbart åldern är nog inga problem, då en del kommer in vid 20 år men med så kort tid sen vistelsen är det nog kört.
Jag är dock ingen psykolog.

Det är självklart en stor fördel för dig om du tar sjuksköterska och jobbar några år med det. Visa att tiden på psyket är lagt långt bakom dig och du kan hantera ett stressigt jobb samt genomgå en utbildning.
Citera
2017-06-19, 15:03
Medlem
Hur har det gått med aspirantplaceringen för er som börjar HT 2017? Har ni fått förstahandsvalet eller något långt ner på önskelistan? Personligen fick jag någonstans mellan 8-10 plats av mina val och likadant för en kompis.
Mitt meritvärde är ju inte svinhögt men å andra sidan så är mitt förstahandsval i en region norr om Dalälven som inte borde vara allt för poppis bland hugande aspiranter.

Jag kommer läsa Umeå distans eftersom jag inte är så mobil av mig med tanke på små barn och fru som jobbar. Men då jag ändå blir placerad på en ort låååångt bort från familjen så faller ju hela tanken med distansutbildningen? Man skjuter ju bara upp flytten 2år "du får plugga hemma men sen är det bara att packa med familjen på äventyr?"

Rent praktiskt kommer det ju innebära att familjen får ett jobbigt halvår och sen söker jag en PA tjänst på hemmaorten när aspiranten är klar.
Så ett jobbigt halvår och aspirantorten får inte en ny PA så alla förlorar.

Fler som är i liknande situation?
Citera
2017-06-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamomilla
Hur har det gått med aspirantplaceringen för er som börjar HT 2017? Har ni fått förstahandsvalet eller något långt ner på önskelistan? Personligen fick jag någonstans mellan 8-10 plats av mina val och likadant för en kompis.
Mitt meritvärde är ju inte svinhögt men å andra sidan så är mitt förstahandsval i en region norr om Dalälven som inte borde vara allt för poppis bland hugande aspiranter.

Jag kommer läsa Umeå distans eftersom jag inte är så mobil av mig med tanke på små barn och fru som jobbar. Men då jag ändå blir placerad på en ort låååångt bort från familjen så faller ju hela tanken med distansutbildningen? Man skjuter ju bara upp flytten 2år "du får plugga hemma men sen är det bara att packa med familjen på äventyr?"

Rent praktiskt kommer det ju innebära att familjen får ett jobbigt halvår och sen söker jag en PA tjänst på hemmaorten när aspiranten är klar.
Så ett jobbigt halvår och aspirantorten får inte en ny PA så alla förlorar.

Fler som är i liknande situation?

Fick mitt förstahandsval kring aspiranten.
Citera
2017-06-19, 21:53
Medlem
Fick mitt första val som var Göteborg som ändå borde vara relativt populärt?
Men det beror ju också på vart dom som kom in bor, tänker att dom flesta tar nåt nära sin hemstad.

Så då kan trycket på olika platser ändras från år till år
Citera
2017-06-21, 14:22
Medlem
När kommer beskeden när man får veta om man för göra testerna?
Citera
2017-06-21, 16:54
Medlem
applepiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowah
När kommer beskeden när man får veta om man för göra testerna?

Runt juli/augusti skulle jag tro, jag fick mitt i mitten av augusti förra året.
Citera
2017-06-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applepiee
Runt juli/augusti skulle jag tro, jag fick mitt i mitten av augusti förra året.

Läste någonstans på deras hemsida att dem skulle skicka ut kallelser från och med 7 Aug.
Citera
2017-06-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Baserat på att det bara var ett år sedan och hur ung du är så finns det nog ingen chans i nuläget. Enbart åldern är nog inga problem, då en del kommer in vid 20 år men med så kort tid sen vistelsen är det nog kört.
Jag är dock ingen psykolog.

Det är självklart en stor fördel för dig om du tar sjuksköterska och jobbar några år med det. Visa att tiden på psyket är lagt långt bakom dig och du kan hantera ett stressigt jobb samt genomgå en utbildning.
Jag tog tillbaka min ansökan till polishögskolan. Jag tänker söka i framtiden, efter några år som sjuksköterska. Tänker jobba med akutsjukvård alternativt ambulanssjukvård. Tack för svar!
Citera
2017-06-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scr
Jag hade ringt dem och sagt som det var. Sen kan du fråga rekryteringsmyndigheten vad de rekommenderar dig att göra.

Om personen nu ringer dit och förklarar så kommer detta att bli registrerat. Detta medför nog att chanserna att någonsin bli polis blir minimala.
Citera
2017-06-24, 15:37
Medlem
Måste man göra om simtestet igen? För varje ansökning man gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in