2019-05-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvnacke
Ni som vars "mina sidor" fungerar som det ska, har ni fått fram ansökan till VT 2020 där också?

Nej, inte jag iallafall.
Citera
2019-05-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorneMalvo
Håller med dig!

Men vad tror ni om det här beslutet ”Flytt av person från Atlas till Prov Extern efter genomförda tester”? Det betyder ingenting?

Enligt vissa betyder det att man klarat SÄK och skall erbjudas plats beroende på meritvärde, därav är man "flyttad".
Citera
2019-05-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRelaxerz12
Enligt vissa betyder det att man klarat SÄK och skall erbjudas plats beroende på meritvärde, därav är man "flyttad".

Okej, står det kvar på dig med och har VT 2020 som Styvnacke frågade om dykt upp för dig?
Citera
2019-05-28, 16:50
Medlem
Citat:
Okej, står det kvar på dig med och har VT 2020 som Styvnacke frågade om dykt upp för dig?

"MITT ÄRENDE - ÄRENDET ÄR AVSLUTAT
Polisutbildning HT 2019
Ditt ärende har avslutats. Under Mina handlingar finns besked och beslut för aktuellt ärende."

Inget om VT 2020.

Under mina handlingar står pdf fil om Atlas grejen fortfarande.
Citera
2019-05-28, 16:52
Medlem
Citat:
Nej, inte jag iallafall.
Nej inte jag heller, vart lite nervig att min ansökan inte blivit korrekt. Tänkte maila RM efter att beskeden gått ut, vill ju inte överbelasta i onödan. :-O
Citera
2019-05-28, 17:20
Medlem
filurenss avatar
Vet ju inte vad en ska tro längre och det verkar vara kaosartade stämning överallt, kring den här jäkla antagningsprocessen haha.. Jag har likt dig TheRelaxerz12 meddelandet om att ärendet är avslutat, vilket uppdaterades kring lunchtid idag. Jag har dock inte den där Atlas pdf-filen.
Citera
2019-05-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurens
Vet ju inte vad en ska tro längre och det verkar vara kaosartade stämning överallt, kring den här jäkla antagningsprocessen haha.. Jag har likt dig TheRelaxerz12 meddelandet om att ärendet är avslutat, vilket uppdaterades kring lunchtid idag. Jag har dock inte den där Atlas pdf-filen.

Aldrig väntat på post såhär mycket
Citera
2019-05-28, 18:19
Medlem
Jag vet att det har pratats om förseningar med breven men tror ni inte att de kan ha skickats idag ändå?
Citera
2019-05-28, 19:04
Medlem
Avsnitt 5.2.4 Plis prov extern

Plis prov extern kallas sedan år 2010 för Prov Extern. I Prov Extern behandlas, precis som utredningen framhållit personuppgifter för prövande för antagning och utbildning eller anställning hos Försvarsmakten eller annan statlig myndighet eller organisation. Rekryteringsmyndigheten genomför i dagsläget en förstudie för att påbörja avveckling av systemet.

Avsnitt 5.2.5 Atlas

Atlas är idag det verksamhetsstödjande system som i huvudsak används för behandling av totalförsvarspliktigas personuppgifter.
Atlas består i dagsläget av två verksamhetsstödjande system, Atlas Urval och Test (Atlas UoT) och Atlas Krigsorganisation (Atlas Kro). Systemen har ingen direktkoppling. Inom några år förväntas även Atlas Plikt tas i bruk och ersätta informationssystemet Plis. I Atlas UoT behandlas personuppgifter för totalförsvarspliktiga som är eller har varit aktuella för mönstring. Atlas UoT innehåller en mängd personuppgifter, däribland de personuppgifter som räknas upp i punkterna 1-9 på sidan 83 i betänkandet. Utöver de uppgifter som hämtas från den enskilde, inhämtas uppgifter från ett flertal myndigheter och andra enligt 3 kap. förordning (1995:238) om totalförsvarsplikt.

I Atlas UoT behandlas även personuppgifter för de prövande som har ansökt till militär grundutbildning och ska eller har genomgått annan utredning.
Atlas Kro innehåller motsvarande uppgifter som tidigare har behandlats i det verksamhetsstödjande systemet SYOM.

Någon som kan utläsa något?
Senast redigerad av LorneMalvo 2019-05-28 kl. 19:07.
Citera
2019-05-28, 19:19
Medlem
Citat:
Jag vet att det har pratats om förseningar med breven men tror ni inte att de kan ha skickats idag ändå?
Det är inte omöjligt, har hänt i tidigare omgångar att RM köpt sig tid genom att säga att de är sena för att sen redan skickat ut besked. RMs vägar äro outgrundliga. 😄
Citera
2019-05-28, 23:29
Medlem
Någon som har fått ett negativt besked i postlådan ännu? Brev ska tydligen ha skickats ut i fredags förra veckan enligt en källa.
Citera
2019-05-29, 08:07
Medlem
Det är nervöst nu asså hörni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här