2019-07-26, 18:30
Medlem
bees avatar
man förstår att rocky och co golvade dem. om dem tyckte dem. gick på metaamfetamin eller crystal meth.... bottenskrapets bottenskrap.. då sitter jag hellre och spelar bingolotto med ett gäng heronister och tjackisar... då skulle man sitta helt säkert ijämförelse..!!
Citera
2019-07-26, 18:30
Medlem
Så jävla ensidig rapporting i svensk msm. Varför håller man på massa kriminella afghaner?
Citera
2019-07-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Måste bara säga att det är helt sjukt att det läggs ner så mycket resurser på detta. Vardagsmat för svenskar att araber går fram och söker bråk. Misstaget dessa araberna gjorde var att de gick på amerikanare. De tar uppenbarligen inte skit av någon.

Förundersökningsprotokollet är en enda stor tragikomisk episod som visar vad Sverige står för just nu.

Älskar messenger konversationen där livvakten skriver att det var två påtända araber som kom fram och sökte bråk.

När ska man lägga ner så här mycket resurser på ett liknande fall som svenskar blir utsatta avv araber?

De la ner mycket jobb för att generera 552 sidor på en misshandel - och på tisdag börjar en 3 dagars rättegång.

Under tiden läggs våldtäktsmålen på hög eller läggs ner - ej viktigt tydligen prioriteras olika av åklagarna
Citera
2019-07-26, 18:32
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vart säger jag emot mig själv?

Brottet skedde på svensk mark, svenska lagar gäller därmed och inte amerikanska, iranska eller afghanska lagar.

Hade brottet skett i något annat land så hade deras lagar gällt.

Du säger emot dig själv när du säger att alla är lika inför lagen, att alla lagar ska följas och alla lagar är lika mycket värda.

Men samtidigt verkar du ge dessa invällare någon slags carte blanche att bete sig hur dom vill dessutom tycker du uppenbarligen inte att Sverige behöver följa FN: s stadgar!

Citatet jag skrev innan var från FN: s stadgar så jag förstår inte varför du börjar svamla om " var brottet begicks eller iransk lag. "

Sverige är med i FN och bör följa dess regler således också regeln om att flyktingstatusen upphör om man kan åka på " semester " till det land man påstår sig ha flytt ifrån!

Det kan du inte slingra dig ur!
Citera
2019-07-26, 18:33
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
man förstår att rocky och co golvade dem. om dem tyckte dem. gick på metaamfetamin eller crystal meth.... bottenskrapets bottenskrap.. då sitter jag hellre och spelar bingolotto med ett gäng heronister och tjackisar... då skulle man sitta helt säkert ijämförelse..!!

Är han som har betalt för att snacka skit i en mikrofon drogfri ?
Citera
2019-07-26, 18:36
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
De la ner mycket jobb för att generera 552 sidor på en misshandel - och på tisdag börjar en 3 dagars rättegång.

Under tiden läggs våldtäktsmålen på hög eller läggs ner - ej viktigt tydligen prioriteras olika av åklagarna

Det var dax för svart Rocky . Han har ju trots allt varit frihetsberövad en tid.
Citera
2019-07-26, 18:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Inte jag utan livvaktens messengerkonversation.

Visar lite vad folk med sunda ögon ser. Majoriteten av svenska befolkningen missar det uppenbarligen.

Okej. Jag trodde du menade att snubbarna var araber. Tror det är hazarer.
Citera
2019-07-26, 18:40
Medlem
Väldigt mycket fokus på Asap Rocky här tycker jag.

Vad vet vi om den gode Afghanen den s.k. Elvis Turken aka M. J*f*ri. Nu när vi vet hans namn och har mer info om honom tänker jag att det då borde komma fram mer om vad det är för filur.

Vi vet att han:

- Är tidigare dömd för narkotikabrott. Heroin?

- Har knivskurit minst en person tidigare då han är dömd för grov misshandel där han visade "särskild hänsynslöshet".

- Har åkt dit för snatteri

- Hävdat att han är flykting från Afghanistan fast hela hans familj verkar finnas i Iran där han nu har en två månader lång semester, passande nog precis innan rättegång. Det hävdas även att han levde i Iran strax innan han av nån anledning befann sig ensam i Afghanistan och därför sökte sig hit helt själv.

- Vittnen på plats sa att han brukar vara i det området kring MAX Hötorget och bråka/trakasera folk.

- Asap Rockys gäng hävdar att både Elvis Turken aka M. J*f*ri och polaren, såg ut att precis ha kommit från ett annat slagsmål. Rocky och entourage hävdar att kompisen var blodig om näsan när de först stötte in i dom. Kompisen gick ju passande nog in på MAX för att "hämta vatten" och därefter var näsan ren från blod.

- M. J*f*ris kompis, med den ryktade blodiga näsan, som gick in på MAX säger i fup att M. J*f*ri gick fram till 'Afrikanerna' för att han ville köpa hasch. De var alltså ute efter droger.

- Av en tillfällighet så kom M. J*f*ri på några dagar senare att han även hade andra skador, bla en knäckt näsa m.m. som han påstod Rocky var ansvarig för. Läkaren konstaterade att dessa skador kan ha uppstått flera dagar/veckor tidigare. Något som styrker ryktet, samt informationen från tidigare domar, att detta är en stökig person som har detta som en vana.

Det känns spontant som att dessa två inte har rent mjöl i påsen.
Senast redigerad av 4ma5e 2019-07-26 kl. 18:44.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej. Jag trodde du menade att snubbarna var araber. Tror det är hazarer.
Ja, afghaner.

Men syftade mest på livvaktens väldigt illavarslande syn på svenska adeln.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Svenskar funkar så. Men t.ex araber eller amerikaner funkar inte så. Att springa och fly ses som väldigt förnedrande.

Sedan ser det väl inte så bra ut i media om det kommer fram. Dvs om en liten spinkig 50 kgs afghan får en livvakt på 150 kg och flera andra svarta män fly för livet.

ASAP Rocky + livvakt skulle få skämmas hela livet för detta. Och livvakten kan glömma några fler jobb.

De ”flydde” en längre sträcka o bad Mustafa att avlägsna sig. Mustafa följde efter.

Har man att göra med en påtänd afghan med halstatuering så utgår de med livserfarenhet att personen är både multikriminell o troligtvis farlig.

Sveriges brottslighet har på några år förändrats. Polisen är i kris. Rättsystemet perverterat. Fångvården överfull. Både politiker o regeringen förnekar att det skulle förekomma några större problem.

Märkligt att sånt här inte inträffar i Singapore?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Väldigt balanserad rapportering från oberoende statstelevisionen kl 18.00 kring detta, där båda sidor kom till tals.

SVT håller hårt om sossarna. All-in.
Citera
2019-07-26, 18:44
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Det där med "fyra kvarter" återkommer hela tiden i olika sammanhang. Man får intryck av att Afghanerna följde efter ASAP skit länge. Jag råkade se en karta som publicerats av Expressen, med de olika platserna utmärkta. Vad jag kan se på denna karta och även Google maps, rör det sig inte om "fyra kvarter" utan exakt ett. ASAP-gänget förflyttade sig totalt typ 60-80 m. Det där med fyra kvarter är alltså inget annat än bullshit.

Det där med "fyra kvarter" förekommer på flera ställen i FUP:en.
Fast på ett ställe säger Rocky "fyra amerikanska kvarter".
Ni som vet: är det skillnad på svenska och amerikanska kvarter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in