2019-07-26, 18:00
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Varför har du fått för dig att jag skulle vara jurist???
Jag tror inte för ett ögonblick att du är jurist. Du däremot verkar ibland ha fått för dig det.
Citera
2019-07-26, 18:01
Medlem
Vi vet ju att Rocky tappar ganska mycket cash kortsiktigt för att sitta inne. Men hur blir den långsiktiga effekten? Teamet tar till vara på situationen med ett skivsläpp, med all rätt! Smart!
Det är många i världen som inte hade en aning om vem han var innan detta. Sen är det ju så klart kreddigt att sitta inne som rappare. Extra kreddigt om den allmänna opinionen tycker han blivit orättvist behandlad.

Jag tror att detta är mödan värt för Rocky. Blir nog lite extra kulor i fickan även om man räknar av dem han hittills förlorat.

https://omni.se/dagar-fore-rattegangen-asap-rocky-slapper-ny-lat/a/EWmLoP

För övrigt tycker jag hela situationen är absurd och har en del sympati för Rocky även om jag förstår problematiken rent rättsligt.
Senast redigerad av Insertnickname 2019-07-26 kl. 18:05.
Citera
2019-07-26, 18:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Vilka droger är det artisten langade som ledde till fängelsestraff på Rikers Island? Nån form av kokain va?
Citera
2019-07-26, 18:04
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Vi vet ju att Rocky tappar ganska mycket cash kortsiktigt för att sitta inne. Men hur blir den långsiktiga effekten? Teamet tar till vara på situationen med ett skivsläpp, med all rätt! Smart!
Det är många i världen som inte hade en aning om vem han var innan detta. Sen är det ju så klart kreddigt att sitta inne som rappare. Extra kreddigt om den allmänna opinionen tycker han blivit orättvist behandlad.

Jag tror att detta är mödan värt för Rocky. Blir nog lite extra kulor i fickan även om man räknar av dem han hittills förlorat.

Det skulle vara intressant att se raparens brottsregister. Finns det något lista på hans tidigare brott?
Citera
2019-07-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Det skulle vara intressant att se raparens brottsregister. Finns det något lista på hans tidigare brott?

Ingen aning. Men han har tydligen suttit inne innan vad jag förstår?
Citera
2019-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
I verkligheten är detta en fars. ASAP är en känd artist som kom till Sverige för att underhålla sina fans. Det enda pinsamma i allt detta är att han och hans team inte kunde känna sig säkra i Sverige utan utsattes för ofredande, våld och hot från två lösspringande ligister. Sverige borde anhållit ligisterna och bett om ursäkt till ASAP.

Men istället så sitter han häktad, och ligisterna som skämt ut hela Sverige är fria.

Du har en poäng här absolut. Men han hade ju som bekant en EGEN livvakt som ska kunna hantera en liten tanig pojk.....

Antar att de inte hade begärt "eskort" eller beskydd av svenska vakter eller polis.
Citera
2019-07-26, 18:10
Medlem
SmokeWeed.s avatar
Citat:

För övrigt tycker jag hela situationen är absurd och har en del sympati för Rocky även om jag förstår problematiken rent rättsligt.

Tänker likadant. All pr är bra pr, oavsett om han förlorat 16mil nu kommer han få tillbaka mer. Även utan stämningen mot det svenska systemet som kan ge tillbaka förlusten. Dont do the crime if you cant do the time. Han kastade sönder den afghanen, i Sverige finns det regler som måste följas.

Oftast så förs illegala handlingar när någon först och främst gjort något olagligt eller omoraliskt till att börja med. En pundare skjuter en idiot för att han lånat och inte givit tillbaka. Asap får straff för misshandel för att en snubbe följde efter dom.
Citera
2019-07-26, 18:18
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Vad kan straffet bli för misshandel av normalgraden ?

Gissar han släpps direkt även vid fällande dom då han suttit så länge i häktet
Jag killgissar lite:
Villkorlig dom med böter som påföljd. Skulle väl kunna bli 6m fängelse men ytterst tveksamt.
Kanske finns något i han som rappare som gör att han kan ta fängelse om man ej får gå fri för att tjäna på det långsiktigt.

För övrigt helt sjukt hur detta eskalerat. Rocky borde få medalj.
Citera
2019-07-26, 18:19
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Sen är det ju så klart kreddigt att sitta inne som rappare.

Och det är ju inte det gamla vanliga; deala ice, poppa cappar i konkurrerande niggas sittfläsk, slappa bitches'n'hoes et c. Nej, hiva hazar eller aga afghan är det nog få i hooden som kan skryta med!

Huruvida han blir mer populär och säljer fler lätesinspelningar törs jag inte spekulera i. Bland defekta människor som frivilligt lyssnar på hiphop verkar han redan ha varit känd, och vi normalfungerande som först hörde talas om honom i och med chimpouten i Stockholm skriver nog ändå inte upp hans produktioner på shoppinglistan.
Citera
2019-07-26, 18:20
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Måste bara säga att det är helt sjukt att det läggs ner så mycket resurser på detta. Vardagsmat för svenskar att araber går fram och söker bråk. Misstaget dessa araberna gjorde var att de gick på amerikanare. De tar uppenbarligen inte skit av någon.

Förundersökningsprotokollet är en enda stor tragikomisk episod som visar vad Sverige står för just nu.

Älskar messenger konversationen där livvakten skriver att det var två påtända araber som kom fram och sökte bråk.

När ska man lägga ner så här mycket resurser på ett liknande fall som svenskar blir utsatta avv araber?
Citera
2019-07-26, 18:21
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Måste bara säga att det är helt sjukt att det läggs ner så mycket resurser på detta. Vardagsmat för svenskar att araber går fram och söker bråk. Misstaget dessa araberna gjorde var att de gick på amerikanare. De tar uppenbarligen inte skit av någon.

Förundersökningsprotokollet är en enda stor tragikomisk episod som visar vad Sverige står för just nu.

Älskar messenger konversationen där livvakten skriver att det var två påtända araber som kom fram och sökte bråk.

När ska man lägga ner så här mycket resurser på ett liknande fall som svenskar blir utsatta avv araber?

Oroa dig inte, svetsarn sa att i Sverige behandlas alla lika inför lagen.
Citera
2019-07-26, 18:23
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor

Vilka araber pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in