2019-07-24, 22:23
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Så dom följer efter dom längs fyra kvarter för att få tillbaka sin hörlurar?

Det där med "fyra kvarter" återkommer hela tiden i olika sammanhang. Man får intryck av att Afghanerna följde efter ASAP skit länge. Jag råkade se en karta som publicerats av Expressen, med de olika platserna utmärkta. Vad jag kan se på denna karta och även Google maps, rör det sig inte om "fyra kvarter" utan exakt ett. ASAP-gänget förflyttade sig totalt typ 60-80 m. Det där med fyra kvarter är alltså inget annat än bullshit.
Citera
2019-07-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är ju så uppenbart att hon vill att han ska försvara henne.

Hon trodde säkerligen att det skulle leda till ett ligg senare på kvällen som hon kunde instagramma.

Fått ordning på landet? Det kommer aldrig ske.

Vet för övrigt inte om Rocky gjorde oss en tjänst då det är känt nu i hela Sverige att flyktingar kan attackera och bete sig hur de vill utan konsekvenser.

Ja hon skapa allting, hon vet att hon är tjej och han måste göra något, det går att ha en diskussion om också men tror inte vi är riktigt där än.

Sant men vem bryr sig, sänk personen med en höger och låt han va på backen bara. Åker man in för det ja då får man åka in vad ska man annars göra, springa iväg? Nej.
Citera
2019-07-24, 22:42
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Du säger i princip att Sverige inte är en rättsstat.

Har du några som helst belägg för detta dravel eller är det bara lösa konspirationsteorier?

Visst har jag belägg. Men eftersom det står i dina skolböcker att Sverige är en rättsstat så måste ju allt annat vara "dravel" eller "bara lösa konspirationsteorier".

Jag kan bara leda åsnorna till vattnet, -jag kan dock inte tvinga åsnorna att dricka.
Citera
2019-07-24, 22:46
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Intressant video och att Elon Musk gav en giftig kommentar med 540 gilla på 241 tusen visningar:
https://imgur.com/zQYsbIU

Sverigebilden krackelerar..
Citera
2019-07-24, 22:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Intressant video och att Elon Musk gav en giftig kommentar med 540 gilla på 241 tusen visningar:

Oops sådant här kan få stora konsekvenser för Sverige, nästan synd att det inte skedde för några månader sedan så att vi kunde få ett snabbt kvitto på hur det påverkar turismen.

Bra ändå förstås om farten nedför stupet ökar för Sverige, det förtjänar väljarna.
Citera
2019-07-24, 22:58
Medlem
lm5711s avatar
Citat:

Tror inte det är den riktiga Elon Musk...
Citera
2019-07-24, 23:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tror inte det är den riktiga Elon Musk...

Du ska nog inte fästa för stor vikt vid det. De andra 6247 kommentarerna är inte heller någon smickrande läsning..
Citera
2019-07-24, 23:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Såg en kommentar på youtube
Julia Ljung 1 week ago

jag vill tillägga en sak, killen med vit t-shirt som startade hela grejen gick på samma gymnasieskola som mig och det gick inte en enda dag utan att han bråkade med någon lärare. vi skulle ha engelska men den lektionen blev inställd för att vår engelskalärare var borta så vi skulle ha svenska istället men då kommer han och börjar tjafsa med våran lärare och det lät typ såhär "varför ska vi ha svenska när det står på schemat att vi ska ha engelska, då borde vi ändå få ledigt" o så höll han på i hela vårterminen

https://www.youtube.com/watch?v=XN2l5cHUOGs
Citera
2019-07-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Eftersom du har en jäkligt nedlåtande ton svarar jag på samma sätt. Är du inte läskunnig? Jag har i flera inlägg skrivit att det handlar om ringa- eller normal misshandel.

Om man ska hållas på att rätta folk så gäller det att ha koll på vad man skriver. Särskilt om det räcker med att söka på Google för att få fram svaret.

Det du kallar för "normal misshandel", dvs. misshandel av normalgraden har inte böter i straffskalan.

Citat:
Skulle det bedömas som en ringa misshandel finns böter med i skalan, ok?

Det finns inte en domstol i detta land som skulle bedöma den misshandeln som framgår av filmklippet som ringa. Men det är en annan fråga. Jag har inte sagt annat än att böter inte finns i straffskalan för misshandel.

Citat:

Skulle det bedömas som en misshandel av normalgraden kvarstår vissa jäkligt tydliga punkter

Berätta för oss.

Citat:
För att man ska dömas till fängelse krävs det att man anser att straffvärdet för gärningen motsvarar 1 år fängelse.

Detta stämmer inte. Det händer självklart att man dömer ut kortare fängelsestraff än ett år.

Det nog vanligaste förekommande fallet är grovt rattfylleri där promillehalten är mycket hög. De fallen resulterar nästan undantagslöst i ett kortare fängelsestraff på några månader.

Det är inte ovanligt att man dömer till några månaders fängelse för misshandel liknande den misshandel som syns på filmen.

Misshandel är - precis som rattfylleri - ett s.k. artbrott. Det betyder att det finns en presumtion för att döma till fängelse.

Citat:
Domstolen måste ta hänsyn till vad som föranledde misshandeln, t ex. de omtalade trakasserierna och den fysiska attacken.
Jag har inte påstått någonting annat.

Citat:
Allt av det ovan är på alla sätt aktuellt. Ser man till praxis så finns det ingen med samma förutsättningar som döms till 1 års fängelse för en liknande händelse...ingen.

Har jag påstått att han skulle få ett års fängelse? Varför är detta relevant?

Citat:
Slutsats: Domstolen bör döma till villkorlig dom OCH böter. Om du inte förstår att man kan dömas till det för en misshandel av normalgraden är det ditt eget fel, inte mitt. Det är alltså irrelevant om du stirrar dig totalt blind på enbart lagparagrafen som säger 14 dagar till 2 år.

Det var jag som förklarade för dig och din kollega här i tråden att böter inte är samma påföljd som villkorlig dom och böter. Du har konsekvent dillat om böter för misshandel
Senast redigerad av Hundmaten 2019-07-24 kl. 23:36.
Citera
2019-07-24, 23:28
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Såg en kommentar på youtube
Julia Ljung 1 week ago

jag vill tillägga en sak, killen med vit t-shirt som startade hela grejen gick på samma gymnasieskola som mig och det gick inte en enda dag utan att han bråkade med någon lärare. vi skulle ha engelska men den lektionen blev inställd för att vår engelskalärare var borta så vi skulle ha svenska istället men då kommer han och börjar tjafsa med våran lärare och det lät typ såhär "varför ska vi ha svenska när det står på schemat att vi ska ha engelska, då borde vi ändå få ledigt" o så höll han på i hela vårterminen

https://www.youtube.com/watch?v=XN2l5cHUOGs
Böter finns inte i straffskalan för misshandel. ASAP kommer sannolikt att dömas till fängelse om han fälls.

Misshandel har inte två års fängelse som minimistraff. ASAP hade alltså inte kunnat utlämnas från USA om han inte hade häktats.

Så vi inte glömmer bort var tråden handlar om. Lätt att drunkna i allt skitsnack du postar.
Citera
2019-07-24, 23:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Böter finns inte i straffskalan för misshandel. ASAP kommer sannolikt att dömas till fängelse om han fälls.

Misshandel har inte två års fängelse som minimistraff. ASAP hade alltså inte kunnat utlämnas från USA om han inte hade häktats.

Så vi inte glömmer bort var tråden handlar om. Lätt att drunkna i allt skitsnack du postar.

Jaha så du menar att böter + villkorlig dom är omöjligt?
Citera
2019-07-24, 23:34
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha så du menar att böter + villkorlig dom är omöjligt?
Ja. Eftersom villkorlig dom i sådana fall är huvudpåföljden och en normalt funtad människa alltså skulle skriva villkorlig dom med böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in