2019-07-26, 13:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Fast nu hade Rocky ingen vetskap alls om personens bakgrund när kan misshandlade personen.

Fruktade Rocky för sitt liv så ska han springa.

Svenskar funkar så. Men t.ex araber eller amerikaner funkar inte så. Att springa och fly ses som väldigt förnedrande.

Sedan ser det väl inte så bra ut i media om det kommer fram. Dvs om en liten spinkig 50 kgs afghan får en livvakt på 150 kg och flera andra svarta män fly för livet.

ASAP Rocky + livvakt skulle få skämmas hela livet för detta. Och livvakten kan glömma några fler jobb.
Citera
2019-07-26, 13:19
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Källan till allt jag påstår är Förundersökningsprotokollet (FUP). Det finns en nedladdningslänk i tråden.

Den officiella historien är inte 100% lögn men starkt förvriden och uppdiktad för att sätta dit den oskyldiga rapguden med entourage. Detta mål handlar om prestige - om att försvara regeringens politik - att markera att ingen får freda sig mot det utvalda folkets vilja. Vem som helst som ställer sig på den lilla människans sida kan se att allt handlat om självförsvar.

De uppgifter från FUP som jag inte skriver ut sida för är uppgifter som tidigare getts källhänvisning i tråden. Om du vill göra det enkelt för dig så kan du ladda ner FUPen och söka på "flaska" och därmed göra samma betraktelse som mig - det är bara de kriminella afghanerna som själva hävdat att flaskor använts som tillhygge (ett utomstående vittne hävdar att en flaska träffat den s k BO i ryggen - men kan inte säga vem som fick flaskan att hamna där).

En av de kriminella afghanerna påstår t om att det var 6st som misshandlade den s k BO med flaskor i huvudet - vilket du själv förstår är uppenbar lögn när åklagaren själv beskriver skadorna som ringa. Dessutom såg BO ut såhär efter misshandeln: https://samnytt.se/wp-content/uploads/2019/07/Rocky11.jpg
Det ser inte värre ut än att ha ramlat i asfalten - vilket var exakt vad han gjorde efter en välförtjänt flygtur.
Vem sitter i häkte och vem är på semester? Du kan säga vad du vill hur du vill men han sitter häktad mitt i sommaren 😂
Citera
2019-07-26, 13:19
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vad jag vet finns det bara ett offer , och det är Afghanen.Du verkar vara jag vet inte men är du LSS placerad?No offence asså.

Afghanen/knarkaren började ju "misshandeln" dock gick han på någon som var 3 gånger så stor som honom, tillslut slog de tillbaka.

ASAP ska ju så klart stå till svars om de gjorde för grova grejer mot knarkarn, men att de tillslut lackade och gjorde så att han inte kunde följa efter dem och veva med hörlurarna efter 40 minuters konfrontation är helt okej i min bok, knarkaren ska anmälas och helst utvisas då han redan finns under flera år tillbaka i belastningsregistret och visar inga tecken på att han kommer bli en produktiv medborgare.
Citera
2019-07-26, 13:20
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hoppas du möter afghanen nästa gång så får vi se om du står kvar vid den uppfattningen. Killen har ett flertal allvarliga domar mot sig vilka inkluderar narkotikabrott och offer som är nedstuckna med kniv. Han är en galning utan spärrar och det kan alla se som kollar på filmerna.
Ja jag vet , och om här. Nu blev faktiskt han misshandlad. Jag skiter i afghaner det kunde vara du eller jag som åkte på stryk.
Citera
2019-07-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det behöver alls finnas bevis för att han bär kniv. När man är attackerad av en galning utan spärrar måste man ta i beräkningarna att han kan ha vapen, få som inte har det går till attack mot tre killar varav en är en livvakt stor som ett kylskåp. Då sätter man inte sitt liv på spel och chansar.

Skall dom på något sätt skylla våldet på att kniv/vapen skulle kunna finnas, så gäller i princip följande:
1. Kniv har dragits.
2. Afghanerna har hotat med att använda kniv.
3. Afghanerna har haft någonting som påminner om/kan misstas för en kniv.
4. Afghanerna har gjort någon slags rörelse som kan tolkas som att man skall dra kniv.
5. Någon annan skall i stunden ha angett att "afghanerna" är knivbeväpnade.

Ingenting av detta har inträffat och det vet du!
Citera
2019-07-26, 13:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Källan till allt jag påstår är Förundersökningsprotokollet (FUP). Det finns en nedladdningslänk i tråden.

Den officiella historien är inte 100% lögn men starkt förvriden och uppdiktad för att sätta dit den oskyldiga rapguden med entourage. Detta mål handlar om prestige - om att försvara regeringens politik - att markera att ingen får freda sig mot det utvalda folkets vilja. Vem som helst som ställer sig på den lilla människans sida (gentemot staten och våldskapitalet) kan se att allt handlat om självförsvar.

De uppgifter från FUP som jag inte skriver ut sida för är uppgifter som tidigare getts källhänvisning i tråden. Om du vill göra det enkelt för dig så kan du ladda ner FUPen och söka på "flaska" och därmed göra samma betraktelse som mig - det är bara de kriminella afghanerna som själva hävdat att flaskor använts som tillhygge (ett utomstående vittne hävdar att en flaska träffat den s k BO i ryggen - men kan inte säga vem som fick flaskan att hamna där).

En av de kriminella afghanerna påstår t om att det var 6st som misshandlade den s k BO med flaskor i huvudet - vilket du själv förstår är uppenbar lögn när åklagaren själv beskriver skadorna som ringa. Dessutom såg BO ut såhär efter misshandeln: https://samnytt.se/wp-content/uploads/2019/07/Rocky11.jpg
Det ser inte värre ut än att ha ramlat i asfalten - vilket var exakt vad han gjorde efter en välförtjänt flygtur.
Afghanen har skärskador. Om de inte åsamkats av Rocky&Co så har antingen någon annan också misshandlat honom den aktuella natten eller så har han tillfogat sig själv skadorna.
Citera
2019-07-26, 13:21
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Afghanen/knarkaren började ju "misshandeln" dock gick han på någon som var 3 gånger så stor som honom, tillslut slog de tillbaka.

ASAP ska ju så klart stå till svars om de gjorde för grova grejer mot knarkarn, men att de tillslut lackade och gjorde så att han inte kunde följa efter dem och veva med hörlurarna efter 40 minuters konfrontation är helt okej i min bok, knarkaren ska anmälas och helst utvisas då han redan finns under flera år tillbaka i belastningsregistret och visar inga tecken på att han kommer bli en produktiv medborgare.
Jo de klart , men han får inte agera på det sättet i det här landet. Alla vet att afghan hazaren började , bara att skita i honom och gå in till hotellet liksom.
Citera
2019-07-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Dvs om en liten spinkig 50 kgs afghan får en livvakt på 150 kg och flera andra svarta män fly för livet.

Det här är ju hela Rockys försvar
Att en 50 kgs afghan är så pass farlig att ett stort gäng Harlem-födda svarta män måste försvara sig med våld för att komma undan levande.
Citera
2019-07-26, 13:22
Bannlyst
Citat:
Nej. Ingen hävdar att glasflaskor använts som tillhyggen utom de kriminella afghanerna själva.
Se här: (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Klart de fortsätter ljuga de har ju ljugit om sin flyktingstatus och blivit belönade för det. Finns ju ingen anledning att sluta ljuga
Citera
2019-07-26, 13:23
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Palla sitta häktad för en ful hazar helt ärligt
Citera
2019-07-26, 13:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Skall dom på något sätt skylla våldet på att kniv/vapen skulle kunna finnas, så gäller i princip följande:
1. Kniv har dragits.
2. Afghanerna har hotat med att använda kniv.
3. Afghanerna har haft någonting som påminner om/kan misstas för en kniv.
4. Afghanerna har gjort någon slags rörelse som kan tolkas som att man skall dra kniv.
5. Någon annan skall i stunden ha angett att "afghanerna" är knivbeväpnade.

Ingenting av detta har inträffat och det vet du!
Du vantolkar personen du citerar medvetet. Han/hon skriver att det enda beviset som krävs är att personen i fråga uppträder totalt orädd och utan någon som helst självbevarelsedrift. Drogpåverkade personer bär väldigt ofta kniv, vilket vilken ordningsvakt på stan som helst kan intyga.
Citera
2019-07-26, 13:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vad jag vet finns det bara ett offer , och det är Afghanen.Du verkar vara jag vet inte men är du LSS placerad?No offence asså.

Här ett exempel på vad ditt "offer" blivit dömd för:

Citat:
- Mustafa Jafari har försökt att hugga eller sticka målsäganden på kroppen med en kniv.

- Mustafa Jafari har huggit eller stuckit målsäganden i armen med en kniv.

- Mustafa Jafari har skallat målsäganden i ansiktet.

- Mustafa Jafari har slagit målsäganden i ansiktet.

-Mustafa Jafari har slagit eller sparkat målsäganden på benet.

(källa)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in