2019-07-26, 18:52
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Är han som har betalt för att snacka skit i en mikrofon drogfri ?

han röker garanterat weed. kanske nån lina kola också eller E...men det är ju som en påse lördagsgodis i jämförelse....
Citera
2019-07-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Så jävla ensidig rapporting i svensk msm. Varför håller man på massa kriminella afghaner?

Därför att den svarta snubben är en priviligerad amerikansk rap-artist. Afghanen är ett stackars ensamkommande barn som står på samhällets botten. Så i sann marxistisk anda håller man på afghanen.
Citera
2019-07-26, 18:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du har en poäng här absolut. Men han hade ju som bekant en EGEN livvakt som ska kunna hantera en liten tanig pojk.....

Antar att de inte hade begärt "eskort" eller beskydd av svenska vakter eller polis.

Livvakten var usel. Men att ASAP inte hade en seriös livvakt kanske berodde på att han inte trodde att fredliga, lugna Sverige hade sånt här skit på gatorna (före detta Sverige alltså)?

Hela situationen som urartade borde ses som en väckarklocka att vi inte kan ha sånt där brottsligt slödder som plågar människor på gatorna. Det är ett väldigt obehagligt inslag med kriminella, påtända afghaner oavsett om utåtagerande världsstjärnor, lugnare världsstjärnor, mainstrean turister (fredliga som mer temperamentsfyllda) eller vi själva, råkar ut för dem.

Tänk att Mustafa hade så lite respekt för ASAP:s imponerande följe. Är det för att han är van vid att även bastanta och muskulösa typer brukar glida undan då han är som en igel efter dem?
Vi svenskar brukar nog fly undan för att vi vet att just de tanigaste kriminella (afghaner, mellanöstern etc) bär just vapen. Och det kan bli mycket farligt vid en fajt.

Jag vet inte om vi ska utöka nödvärnsrätten lite, tycker ni det? Den är ju omtalat svag i Sverige. Men samtidigt så tog ASAP i för hårt, så det ska man inte låta gå förbi.

Men vi måste ha en strategi för att bemöta den här typen av kriminalitet som afghanen Mustafa står för.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-26 kl. 19:08.
Citera
2019-07-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Därför att den svarta snubben är en priviligerad amerikansk rap-artist. Afghanen är ett stackars ensamkommande barn som står på samhällets botten. Så i sann marxistisk anda håller man på afghanen.
Jag har twittrat Expressen reportern om afganens kriminella historia. Det har ju undanhållits totalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Det där med "fyra kvarter" förekommer på flera ställen i FUP:en.
Fast på ett ställe säger Rocky "fyra amerikanska kvarter".
Ni som vet: är det skillnad på svenska och amerikanska kvarter?

Amerikanska städer är indelade i ett rutnät, min uppfattning är att en ruta är *one block* storleken kan variera men säg att rutstorleken är kanske en 100x100 m så 3-4 blocks kan vi översätta till 300-400m grovt sett
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Jag förstår. Men det är inte första gången någon antyder att killen gått hem efteråt och skurit sig själv.
Jag har följt tråden och inte sett det tidigare. De skador som uppkommit är helt otypiska för självförvållade sådana.
Citera
2019-07-26, 19:00
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Åkte han på semester för att undvika drogtest?
Nämner faktiskt det ganska omgående i läkarundersökningen.

Ganska konstigt att man inte tog blodprov på honom där.
Citera
2019-07-26, 19:01
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
han röker garanterat weed. kanske nån lina kola också eller E...men det är ju som en påse lördagsgodis i jämförelse....

Och hur fan vet DU det ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Jag har twittrat Expressen reportern om afganens kriminella historia. Det har ju undanhållits totalt.

Vi kommer först se rapportering om detta i utländsk media. Jag skulle knappast tro att svensk media kommer ge det speciellt mycket uppmärksamhet..
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeWeed.
Tänker likadant. All pr är bra pr, oavsett om han förlorat 16mil nu kommer han få tillbaka mer. Även utan stämningen mot det svenska systemet som kan ge tillbaka förlusten. Dont do the crime if you cant do the time. Han kastade sönder den afghanen, i Sverige finns det regler som måste följas.

Oftast så förs illegala handlingar när någon först och främst gjort något olagligt eller omoraliskt till att börja med. En pundare skjuter en idiot för att han lånat och inte givit tillbaka. Asap får straff för misshandel för att en snubbe följde efter dom.

har du missat att det va afghanerna som blev våldsamma först?
Citera
2019-07-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Det där med "fyra kvarter" förekommer på flera ställen i FUP:en.
Fast på ett ställe säger Rocky "fyra amerikanska kvarter".
Ni som vet: är det skillnad på svenska och amerikanska kvarter?

Har varit i USA tre gånger och jag upplever de amerikanska "kvarteren" som enorma jfrt med de svenska. Så för mig är fyra amerikanska kvarter typ halva Stockholms innerstad...

Med risk för irriterande svar (om det redan har framkommit i tråden)
-Hade denne afgan något sorts personligt agg mot ASAP? Eller var det bara en dumgrej i drogberusning att ge sig på följet?
Senast redigerad av MrStreamer 2019-07-26 kl. 19:05.
Citera
2019-07-26, 19:02
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Vad kan straffet bli för misshandel av normalgraden ?

Gissar han släpps direkt även vid fällande dom då han suttit så länge i häktet

3-6 mån villkorligt är min gissning. Han släpps inte pga häktningstid utan pga villkorligt.
Senast redigerad av Richard-III 2019-07-26 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in