2019-08-03, 15:09
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Men tydligen har han fått permanent uppehållstillstånd PUT, enl annat inlägg. Stämmer det? Isf varför, av vilka skäl? Går det inte att utvisa honom då ifall han begår brott?

Det ska vara mycket till att bli utvisad om man har put utvisad kan han bli med put. Däremot om han får medborgarskap kan han aldrig bli utvisad enligt nuvarande lagstiftning.
Citera
2019-08-03, 15:13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det verkar som att spelningen idag i Kanada ställts in. "Händelsen är avbruten" översätter den till, så jag är inte helt hundra.

Verkar som han ska ta igen sig lite efter kaviarfisken och cowboysoppan.

Den 10 augusti är en spelning i Anaheim inbokad. Kanske lämpligt med come back där.
Var har du sett att den är inställd?

https://www.songkick.com/venues/2307624-beach-club
https://www.songkick.com/artists/4610868-asap-rocky
Citera
2019-08-03, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Iran brukar ställa kravet på afganer i lämplig ålder att görar militärtjänst tex i Syrien. Gissar att vi inte kan utvisa honom dit?
Ja det e väl därför han åker på semester till iran
Citera
2019-08-03, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Absurt att alla står på Rockys sida. Nog för att jag förstår att man blir arg på idioter och till slut slår. Men det användes ju faktiskt en glasflaska, det är allvarligt. Menar folk att han hade tillförskaffat sig dom själv eller?

Fria fantasier från din sida. Det var ingen glasflaska som användes.

1) Ingen flaska syns på film.
2) Vittnen hävdar att de inte såg någon flaska användas när afghanen låg ned.
3) De skador som skulle ha orsakats av en flaska stämmer inte överens med afghanens skador.
Citera
2019-08-03, 15:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Var har du sett att den är inställd?

https://www.songkick.com/venues/2307624-beach-club
https://www.songkick.com/artists/4610868-asap-rocky

Om du klickar vidare och försöker köpa biljetter kommer du till en text där det står att händelsen är avbruten. Står på franska då man talar det språket i Kanada som du säkert vet.
Citera
2019-08-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag måste bara börja att fråga dig, helt uppriktigt: Varför lägger du orden i mun på mig? Och vad vet du om vad jag tycker och tänker?

Förutom att personen blivit misshandlad (och dessutom uthängd här som målsägande i ett misshandels-mål) så tycker jag inte speciellt synd om denna killen!? Jag ger inte "sådana som han" pengar - Och gör Jag det så gör Du det också (eftersom jag utgår från att vi båda betalar skatt?)
Däremot tycker jag att man skall se skillnad på sak och person, eller i vart fall ha lite koll på verkligheten! Det fungerar ju inte så att man "får vara målsägande", "att man har rätt till skadestånd", "rätt till en advokat/målsägandebiträde", "rätt till en rättvis rättegång" (etc) för lång och trogen tjänst eller för att man har varit en god samhällsmedborgare - Utan det får alla! Just nu är ju t ex Rakhmat Akilov målsägande i ett misshandels-mål på anstalten och det var inte många år sedan Haga-mannen var målsägande i ett misshandelsmål efter att han blivit frigiven.

På punkten 2 pratar jag om gemene man som fälls, vare sig det är en etisk svensk, invandrare eller flykting.

Men i Sverige får man ju utvisa personer och det gör man också. Däremot utvisar man inte personer till länder där dom riskerar dödsstraff, tortyr, förtryck, förföljelse eller annan inhuman behandling. Det kan man ju tycka vad man vill om. Men så ser EU-överenskommelserna ut och Sverige tycker väl inte man skall stötta länder som ligger typ 150 år efter i synen på mänskliga rättigheter etc.
Du underlättar att dessa får bidrag och pengar genom att vara motståndare till en annan typ av politik. Jag vet inte vilka ord jag lägger i din mun, du har ju dina åsikter och jag mina. Punkt två gäller även för mig alla i fängelset.

Det abslolut bästa om vi nu ska ha en generös flyktingpolitik vore att en ny myndighet skapades där dom helt enkelt fick tigga pengar till sin verksamhet av dom som gillar att vara "goda", företag och individer. Att helt enkelt låta oss som inte vill bidra till vansinnet slippa. Det vore förmodligen inte lika roligt då att betala ur egen ficka utan att krav ställs på verksamheten och människorna. Den skulle helt enkelt bli självreglerande.

Migration och arbetskraftsinvandring är en helt annan sak som kan få vara skattefinansierad eftersom det i grunden är en form av god planering för samhället om brist på människor uppstår.

Visst kan man tycka synd om afghanen att han hängts ut här men han kan ju alltid flytta hem till Iran om det blir för jobbigt, något svenskar inte ofta har som val då dom hängs ut här. En rättvis rättegång fick han ju även om det blev en cirkus. Han har ju deltagit i en del sen förut och borde ju i en sund värld redan ha varit utvisad till det land han åkte på semester till. Vi vet båda att detta troligen inte är slutet på hans kriminella bana i vårt land.
Citera
2019-08-03, 15:26
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Frågan är varför tjafsar dom med livvakten.

Jag kan bara spekulera om att de var efterhängsna och blev tillsagda att hålla sig undan. Sedan fortsatte de att hänga efter tills livvakten föste iväg dem. Enligt Afghanens egna ord i tingsrätten så blev han kränkt av att livvakten lyfte upp honom i luften. Om hörlurarna gick sönder av detta kan jag inte svara på, men Afghanen gjorde inte saken bättre av att bli aggressiv och ta strid för sin sak genom att utöva fysiskt våld mot livvakten.
Citera
2019-08-03, 15:27
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Är laman svensk? Människan är ett djur så om laman identifierar sig som svensk bör laman ses som svensk.

On topic: Hur ser det ut med skadestånd för det kriminella "offret". Kan "offret" få ut över 100000kr. Som jämförelse fick Drottninggatans familj till Ebba knappt 60000kr

Ca 10,000 :- är lämpligt, enligt mig.
Asap kan köra nån spelning som samhällstjänst i lämpligt sammanhang
Citera
2019-08-03, 15:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så om en invandrare jobbar som fan så är det okey. Men varför ska han då jämföras med invandrare som inte jobbar ?
Om en somalie slår en afghan på käften är han då okey, eller krävs det att han hiphoppar ?

Dom invandrare som inte kan försörja sig själva, oberoende av härkomst ska inte vara här. Dessa Benzo-Aghaner är inte i självförsörjning och ska således inte vara här.

Hiphop-negern misshandlade ju inte självförsörjande IT-indier under sin vistelse här väl?

Det enda som gör att vi inte skickar hem ensmkommande-Baaaaaaarn-avskrädet är att det finns en industri runt det här som omsätter miljarders miljarder. Det har ingenting med att föredra en hudfärg över en annan att göra. Begriper du inte det?

Eller du kanske jobbar i industrin som lever på "jätterädda vaknar och skriker på natten"-Afghaner som behöver "terapi" och benzodiasepiner.

...och mattknivar.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-03 kl. 15:35.
Citera
2019-08-03, 15:29
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men det där berättade jag ju igår kväll. (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Tycker fortfarande det är intressant att planet beställdes långt innan rättegången var slut; chansning eller diskret förhandsinfo tro.
Trumps särskilde sändebud skulle väl ändå flygas hem?
Citera
2019-08-03, 15:29
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så det är inte färgen som är det intressanta. Det är mängden år hos den boende ?
Om många år lär dom alltså vara svenskar, så även Halif Bali ?

USA har en lång historia av att vara ett äkta mångkulturellt land dit man åkte för att arbeta och inte få allmosor.

Ja om några generationer kommer alla vara Svenskar, om vi nu kan stoppa inflödet av parasiter.
Citera
2019-08-03, 15:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om du klickar vidare och försöker köpa biljetter kommer du till en text där det står att händelsen är avbruten. Står på franska då man talar det språket i Kanada som du säkert vet.
Ok, missade det eftersom jag inte klickade vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in