2019-07-31, 21:58
Medlem
lm5711s avatar
.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det bygger på att Rocky & Co har skurit afghanerna med glasflaskor, om det faller är ringa misshandel mer normalt, det kan t.o.m. bli friande dom då det var afghanerna som attackerade dem.

Försvarets ess blir mycket intressant också. De har tydligt sagt att det har med skärsåren att göra och att de kan bevisa att Rocky & Co inte har orsakat dessa, åtminstone inte medvetet men möjligen om det fanns glas under skon. En bomb skulle vara om de kan bevisa att såren har orsakats av en mattkniv som afghanerna bevisligen har haft och att det då blir mer sannolikt att de har fixat skadorna själva för att sätta dit Rocky.
Det finns ingen mattkniv.
Att flera personer sparkar och slår en som ligger efter att blivit kastat i backen så skadorna som uppstått skulle klassas som ringa tror jag är helt uteslutet, var har du fått detta ifrån?
Ingen attackerade Rocky personligen, som sagt, utan det var egentligen en beef mellan Tim och Jafari där bägge sidor fick uppbackning.
Citera
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
Äh, du har sett på för mycket film!!
Ja, jag har sett en och annan, you've got me there.
Citera
2019-07-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Kollade precis på "hela" videon.
Kan inte hjälpa att jag blir så glad när afghanen får smaka på lite old school ghetto stryk

Förstår inte varför folk lipar heller. Snacka om att förtjäna en omgång.
Jag ser det mer som tur att det var en svart snubbe från USA och inte en raggare från Åmål, för då hade det blivit ett jävla liv. Kärleksbomba häktet och förbjuda vita män att gå obevakade på stan, typ.

Det är ju ett jävla knivigt läge för PK-folket. De kan ju inte tycka illa om "förövaren" men de kan inte heller tycka skitsynd om afghanen, för han visade sig vara multikriminell (surprise!), drogberoende och allmänt slödder. Dessutom var det ju han som startade allt.

Flaskan finns det inget stöd för och afghanen har noll trovärdighet, likaså vittnet.
Resultat blir minimalt skadestånd till afghanen, böter och en karriär som går som en jävla raket hädanefter. För några veckor sedan visste ingen vem ASAP Rocky var, nu är han på varenda mediasida.
Jag menar, hur många amerikanska rappare har blivit erbjudna att betalas ut av presidenten?

Bra analys. Han borde bli frikänd men då skulle Sverige tappa ansiktet och dessutom få betala stort skadestånd. Så han kommer att dömas till böter och fängelse lika lång tid som han suttit häktad. Det är nog t.o.m bättre för karriären om han döms till fängelse och för honom spelar det ju ingen roll. Men det förtjänar han, det är endast på grund av att han är känd som inte förundersökningen lades ner på en gång.
Senast redigerad av Queenjani 2019-07-31 kl. 22:11.
Citera
2019-07-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det finns ingen mattkniv.
Att flera personer sparkar och slår en som ligger efter att blivit kastat i backen så skadorna som uppstått skulle klassas som ringa tror jag är helt uteslutet, var har du fått detta ifrån?
Ingen attackerade Rocky personligen, som sagt, utan det var egentligen en beef mellan Tim och Jafari där bägge sidor fick uppbackning.

Jo den ena afghanen blev gripen med en kniv när han rånade en butik bara några dagar senare. Vad säger du om försvaret kan bevisa att skärsåren matchar den kniven men inte en glasflaska?
Citera
2019-07-31, 22:04
Medlem
SnilleFixs avatar
Om Rocky blir dömd här I Sverige, har det något dåligt inflytande för han i USA, typ att han hamnar under polisens radar och lättare kan åka fast?
Senast redigerad av SnilleFix 2019-07-31 kl. 22:06.
Citera
Medlem
kan säga av egen erfarenhet att misshandel mot halsen på det där sättet alltid räknas som grov. då då ses som dödligt våld.
att livvakten inte åtalas är ett mysterium
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jo den ena afghanen blev gripen med en kniv när han rånade en butik bara några dagar senare. Vad säger du om försvaret kan bevisa att skärsåren matchar den kniven men inte en glasflaska?

Eller ännu bättre, målsägandens blod finns på mattkniven. Om den analyserats i det andra ärendet. Utopi och fantasier från mig. Men medan vi ändå håller på.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:

Ja, vad säger man då? Det är såklart en game changer som heter duga! WTF, varför svarar jag ens dig.
Citera
2019-07-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
En sak som var lite förvillade var att den video som cirkulerat på sociala medier och som utspelar sig utanför restaurangen MAX, är klippt. https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI Kollar man klippet så ser man att inledningen startar 42 sekunder in i klippet, vilket är strax innan det att livvakten Tim lyfter iväg Jafari i halsgreppet. Precis innan han lyfter iväg honom, efter 16 sekunder, 0:58 in i klippet, så bryts klippet och man får inte se hur han lyfts iväg.

Nästa sekvens som påbörjas, 0:59-1:18, visar hur Jafari kommer tillbaka efter att ha lytfts iväg och hur han börjar att slå mot Tim med sina hörlurar. Inledningen av klippet, 0:4-0:41 utspelar sig efter det att livvakten har lyft bort Jafari, och efter det att Jafari direkt därefter har kommit tillbaka och börjar att slå mot livvakten Tim med sina hörlurar.
Tack för länken med klippet, nu fick jag se rappet med hörlurarna tydligt, det måste ha gjort ont på vakten som ändå höll sig ganska lugn. Han borde ha sänkt lillen med en höger direkt och då hade allt varit avklarat men han var för snäll och gick iväg. Lika beklagligt att se varje gång, fy fan vad jobbigt att få sådana ettriga påtända afghaner efter sig och man förstår att dom till slut tog det säkra före det osäkra och sänkte honom. Farligt med då man vet att dom ofta bär kniv. Dessa afghaner verkar känna sig extremt skyddad i vårt samhälle eller så är det drogerna som gör att dom tycker dom kan göra vad dom vill med vem som helst. Ett sjukt beteende som accepteras och nu troligen belönas. Det blir tyvärr inte det sista vi får se från denna afghan.
Citera
2019-07-31, 22:06
Medlem
MrAndress avatar
Skjut negrerna och häng afghanhundarna.

Tror ingen i tråden kan ge mig en billigare och smidigare lösning på problemet.

För vad har negrerna och afghanerna gett för viktigt till världen i stort?
Citera
2019-07-31, 22:07
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Det har ingen betydelse, han kanske mördar kungen nästa torsdag, det är fortfarande totalt irrelevant för den aktuella kvällens händelser.

Försvaret kan inte bevisa någonting då mattkniven användes, som du skriver, ett par dagar senare, och inte kvällen då misshandeln inträffade. Alltså, en sak som inte har något med en annan att göra. Men fantisera kan man ju alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in