2019-08-03, 15:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Trumps särskilde sändebud skulle väl ändå flygas hem?

Han var nog bara lite "Special .... to the president", så han fick åka reguljärt
Citera
2019-08-03, 15:34
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Antagligen blir det olika dommar för alla tre.

Tippar att livvakten får några månader, och att den andra snubben får fängelse motsvarande den tiden de redan suttit i häktet.

Sedan tror jag dessvärre ASAP får längre än det de redan har suttit.. det är grovt våld han har använt :-0

Skulle inte överraska mig om afganen också får straff, dagsböter/samhällstjäns/villkorligt för provokation. Så kan man ju fan inte bete sig. Även om man är tjackad eller bensad eller mongo, så har man ju fan inte rätt tränga sig på folk på det sättet!
Vare sig livvakten eller målsäganden var ju åtalade. Du skriver en massa strunt.
Citera
2019-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så om en invandrare jobbar som fan så är det okey. Men varför ska han då jämföras med invandrare som inte jobbar ?
Om en somalie slår en afghan på käften är han då okey, eller krävs det att han hiphoppar ?

ja andelen svenskar som är superrasistiska är nog förhållande låg, även om den växer konstant pga antirasisterna ironiskt nog.

Är själv SD:are men har ändå kompisar som är invandrare som själva är hårt kritiska till hur Sverige sköter invandring och integration mm.

att alla dras över en kam är ju för att Sverige sköts så dåligt och släpper in så många dåliga personer som inte borde vara här, så dom som är bra måste snarare bevisa att dom är det än tvärtom
Citera
2019-08-03, 15:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Han var nog bara lite "Special .... to the president", så han fick åka reguljärt

Haha va? Fick han inte åka med i Asaps privatflyg? Han kanske inte hann iofs, satan vad fort det gick från häktet tills det planet var i luften.

En eloge till dom som hade satt ihop den färdplanen.
Citera
2019-08-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Ja om några generationer kommer alla vara Svenskar, om vi nu kan stoppa inflödet av parasiter.
Frågan är vilken typ av svenskar, Sverige har ju tyvärr visat sig vara bra på att uppmuntra ett parasitärt beteende. Vilket även en del sk etniska svenskar var bra men det var inte så många då. Nu har man fyllde på med folk från totalt värdelösa kulturer. Jag har svårt att se att dessa ska kunna bidra med något som helst positivt till den svenska kulturen (bortsett från en och annan maträtt). Och de är många.
Citera
2019-08-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Om det hade funnits nån rättvisa i Sverige, så borde det ha varit de kriminella missbrukarna som lyfte i ett plan mot Afghanistan igår kväll.

Har de lämnat Sverige?
Citera
2019-08-03, 15:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror inte det är på Löfvén - Trump-nivå. Däremot på våningen under. Gisslansändebud O'Brien har pratat med Morgan och Palestina-Margot och skickat "Hotell Tack"-brevet till Riksåklagaren med hot om att "bilatterala relationen kan påverkas till det sämre".

Tänk om Sverige skulle nedgraderas av USA och inte får vara med i Visa-waiver programmet längre pga. allsköns Benzo-Afghaner och andra med svenska pass som inte går att lita på. Den nedgraderingen skulle få Sossarna att få en kollektiv hjärtattack så partiet skulle försvinna i den totala skammen...

Kom ihåg att Morgan satt i TV när SD hade skrivit nån insändare i Washington Post eller vad det var, och han satt och tjatade om Sverigebilden. Den är viktigast. Det är därför Morgan och Margot nog har en hand i att stänga ner SwebbTV från JewTube också. Dom har också varit "oförsiktiga" i sina publiceringar och kan skada "Sverigebilden".

Det har du nog rätt i.

I ett normalt samhälle skulle Rocky och hans "gäng" eller om det vore tre svenskar helt sluppit sitta häktade när man ser på händelseförloppet, de backar undan vid flera tillfällen och upprepar att de inte vill ha bråk. De märker att afghanerna är drogpåverkade och beter sig onormalt och befarar att de är beväpnade och sedan sätter de ner foten. De hade ju kunnat banka dem gula och blå men tufsar bara till dem lite istället. De senaste decenniernas vänstervridning på myndighetsnivå och i samhällsdebatten har ju ändrat det. Åklagarbögen såg det säkert som ett perfekt tillfälle att skicka signaler till svenskar att slår ni tillbaka mot invandrarna så blir det fängelse. Sex månaders fängelse avskräcker ju många svenskar med familj, bra arbete, bolån etc att sätta ner foten. Löfven och Bildt kunde inte avhålla sig från att ljuga Trump rätt upp i nyllet. Det var väl så nära spottloska man kan komma. Däremot i kulisserna är nog stressen lite större. O'Brien har väl fått direktiv från Trump eller hans stab vad man önskar se och O'Brien levererar det. Det är nog som du säger inte Trump som ringt Lölfven utan det sker nivån under.
Citera
2019-08-03, 15:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ca 10,000 :- är lämpligt, enligt mig.
Asap kan köra nån spelning som samhällstjänst i lämpligt sammanhang

Med de ingångsvärden vi har för handen tycker jag att de ska frikännas helt. Jag gillar inte ens Rockys musikgenre eller kvinnosyn, men jag tycker de hanterade bråket galant. så så mycket rasist är jag.

Kan man inte låta göra ett frimärke av den flygande afghanen?
Senast redigerad av RudyardKipling 2019-08-03 kl. 15:55.
Citera
2019-08-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
han kommer från iran till sverige inte afghanistan

Han kommer inte från Iran då iranier nekas UT pga brist på asylskäl, han har dock mellanlandat i Iran i sin resa från Afghanistan.

Det är som att säga att en flykting från Afrika som mellanlandat i Tyskland påväg till Sverige är tysk..
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-08-03 kl. 15:59.
Citera
2019-08-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Jag är nog inte såå övertygad av att afganen inte förstod vem det var. Vem som helst går inte omkring med en bastant livvakt. Nu kan ha få ett rejält skadestånd. Afganistan är ju ett av jordens fattigaste länder där inte ens en knarksmugglare tjänar 100 000 på en livstid.

Skadeståndet storlek påverkas inte av gärningsmannens inkomster och kändisskap. Rockys dagsböter blir större om han har stora inkomster men skadeståndet blir samma som om han levde på existensminimum.
Citera
2019-08-03, 15:58
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du är då riktigt puckad.
Han kommer inte från Iran då iranier nekas UT pga brist på asylskäl, han har dock mellanlandat i Iran i sin resa från Afghanistan.

Mellanlandat i 10 år? Horungen kan lika gärna vara född i Iran, det mesta han säger är lögner.
Citera
2019-08-03, 15:58
Medlem

Naiva chefsdomaren Pia Johansson menar att Trump INTE påverkade ASAP Rocky utfallet!!

Hur jävla naiv får man vara?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GGeA64/chefsdomare-det-har-betyder-inte-att-han-ar-oskyldig

– "Att han blir släppt har ingenting att göra med vad Trump har sagt eller något annat. Jag är verkligen stolt över det svenska rättsväsendet. Och att man inte låter sig påverkas av att andra blandar sig i den dömande verksamheten. Vi har vårt rättssystem och vår rättsstat och de regler vi lever efter. Det ska vi vara stolta över, säger Pia Johansson".

Hur naiv och godtrogen får människan lov att vara?

Jag menar kolla bara in det här beviset!

https://www.expressen.se/nyheter/usa-taktik-for-att-fria-asap-rocky-avslojas-i-lackt-brev/

Någon som har lust att be Pia Johansson från Halmstads Tingsrätt som stoltserande talar ut i Aftonbladet för en ny kommentar efter denna läckta källa och nyhet? Är Pia Johansson månne fortfarande lika stolt över sin rättstat?
Senast redigerad av Frestadius 2019-08-03 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in