2019-08-01, 23:39
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jag är inte ett dugg orolig. Allt talar för att det kommer bli någon ändring angående häktningstiderna. Inte fel med lite restriktioner, då får man tid att tänka och filosofera lite.

Hur länge ska man vara häktad och "filosofera lite" utan åtal? 7 år eller?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag är inte ett dugg orolig. Allt talar för att det kommer bli någon ändring angående häktningstiderna. Inte fel med lite restriktioner, då får man tid att tänka och filosofera lite.

Det bästa vore om det fanns en maxgräns, exempelvis 4 veckor och sedan sätts man automatiskt på antingen en Säkerhetsklass 3 eller Säkerhetsklass 2 anstalt beroende på vilken grad av brott de är misstänkta för. (misshandel av normalgraden samt personrån (och uppåt) är Säkerhetsklass 2 medan allt under det är Säkerhetsklass 3)

Detta skulle hindra potentiella fysiska och psykiska skador, men de ska inte ses som dömda när de flyttas utan de flyttas för deras egna bästa
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-08-01 kl. 23:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Men rättsläkaren är ju helt opartisk/neutral/professionell och gör den bedömningen som står i utlåtandet. Ska advokaten ifrågasätta rättsläkarens kompetens?
Jag säger att rättsläkaren INTE fått några motfrågor ! Och det vore på sin plats både från åklagar / advokat-sidan för att utreda om det finns MÖJLIGHET! att skadorna aafghanen uppvisar kan hänföras till annat vasst föremål också eller enbart flaska , Det kan vara så att Afghanen tillfogat sig skadorna själv med tex kniv!
Citera
2019-08-01, 23:40
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Enligt amerikanerna. Som afroamerikanska musiker har de gedigen erfarenhet av påtända personer.

Jag håller med. Dessutom ser ju varenda människa ser ju på videorna att afghanerna är påtända av något. Kanske har de rökt heroin och fått snedtändning, därav det aggressiva beteendet. Helt ofattbart att läkaren avfärdade att Jafari skulle vara påtänd enbart genom en snabb undersökning. Förmodligen blev Jafari skärrad och kunde uppträda någorlunda skärpt på sjukhuset, efter att ha åkt på välförtjänt fett med stryk av ASAP och Co. Löjligt att de slösade med en ambulansutryckning åt den veka lilla afghanske lipsillen.
Citera
2019-08-01, 23:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Jag säger att rättsläkaren INTE fått några motfrågor ! Och det vore på sin plats både från åklagar / advokat-sidan för att utreda om det finns MÖJLIGHET! att skadorna aafghanen uppvisar kan hänföras till annat vasst föremål också eller enbart flaska , Det kan vara så att Afghanen tillfogat sig skadorna själv med tex kniv!

Tilläggsrapporten säger att det inte var knivliknande skador
Citera
2019-08-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ja, men det vet VI ju bara nu med facit i hand. Det var information ingen hade vid tidpunkten för denna händelsen och det är det som spelar roll.

Din fråga gällde vad som tyder på att de hade kniv vid tillfället inte varför det fanns skäl för Rocky att misstänka att det fanns kniv. Du verkar ha svårt att hålla isär dessa två frågor. Om du vill ha svar även på den andra frågan så har Rocky redogjort mycket väl för det i rätten, har du lyssnat eller läst hans redogörelse?

Citat:
Så du tycker det ska löna sig att gömma och manipulera bevis?

Jag tycker att att man ska frias om man är oskyldig men det kommer inte ske i det här fallet.
Citera
2019-08-01, 23:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag tycker att att man ska frias om man är oskyldig men det kommer inte ske i det här fallet.

Men hur ser du på manipulering av bevis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jag håller med. Dessutom ser ju varenda människa ser ju på videorna att afghanerna är påtända av något. Kanske har de rökt heroin och fått snedtändning, därav det aggressiva beteendet. Helt ofattbart att läkaren avfärdade att Jafari skulle vara påtänd enbart genom en snabb undersökning. Förmodligen blev Jafari skärrad och kunde uppträda någorlunda skärpt på sjukhuset, efter att ha åkt på välförtjänt fett med stryk av ASAP och Co. Löjligt att de slösade med en ambulansutryckning åt den veka lilla afghanske lipsillen.

Såg filmerna igen nu och den andra, Dawood eller vad han heter, är ju till och med mer frånstötande än Jafari.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det enda rätten kommer bry sig om är ifall det fanns några konkreta anledningar till att tro att han var knivbeväpnad vid just det här tillfället. Vad tyder på det?

Det är mer än så. Dom ska avgöra ifall just Asap Rocky hade anledning att tro Mustafa var beväpnad med kniv. Jag menar att Asap hade all anledning i världen att misstänka att målsäganden var beväpnad.

Han blev knivhuggen i ansiktet för tio månader sedan, hans hem har utsatts för väpnat rån två gånger sista tiden, han såg att livvakten blöder.

Från dagens rättegång

Meyers (Asap Rocky)
"– För tio månader sedan när jag var med de här två killarna blev jag knivhuggen i mitt ansikte. Mitt hem har utsatts för väpnat rån två gånger de senaste åren. När jag var i Oakland blev jag attackerad i en hiss, när polisen anlände attackerade de poliserna.
– Jag vet inte vad jag ska vänta mig när främlingar närmar sig mig och det är därför jag har livvakt."

Jag ser det inte helt orimligt att han verkligen trodde målsäganden var beväpnad. Det är åtminstone inte utom rimligt tvivel att han verkligen kan ha trott det.

Det spelar ingen roll om du, med din livserfarenhet, inte skulle trott att angriparen är beväpnad. Dom ska bedöma om Asap Rocky hade anledning att tro det. Inte huruvida någon annan eventuellt skulle ha trott det eller ej!
Senast redigerad av Browndawg 2019-08-01 kl. 23:54.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
han försvarade sig mot livvakten
Innan det ens var känt att det fanns en utredning mot Mustafa tjatade ni regimtrogna om att nödvärn bara kan tillämpas under en pågående attack, inte en stund efteråt. Nu när utredningen har blivit nedlagd har ni plötsligt svängt 180 grader och säger att det visst är nödvärn att vänta ett tag och sen ge tillbaka. Eran agenda är solklar. Ni bryr er inte om lagen, ni bryr er bara om att försvara regimen.
Citera
2019-08-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men hur ser du på manipulering av bevis?

Den som misstänks har ingen som helst skyldighet att hjälpa åklagaren att få fram bevis och så ska det vara.
Citera
2019-08-01, 23:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hur länge ska man vara häktad och "filosofera lite" utan åtal? 7 år eller?
Är det bättre att sitta och filosofera med åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in