2019-08-02, 10:54
Bannlyst
Fem vittnen ska förhöras idag, vem är den femte?
Citera
2019-08-02, 10:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ingen flaska har använts. Ingen har ett en flaska användas överhuvudtaget.

Säger de inte att flaskan slogs sönder? Eller påstås glaset på skosulan komma från redan krossat glas?

Något vittne säger väl också att hon hört en flaska krossas?

Nej, ej läst FUP. Endast mediarapporteringen..
Citera
2019-08-02, 10:55
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Han är dock RIKTIGT pundig. IQ kan ju knappt vara över 70.

Knarkare brukar ju inte vara direkt über-smarta till att börja med. Sen tillkommer nog faktiska omständigheter som låg utbildning och bildning, genetiska defekter pga kusingifte mm.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
19?

Vänd på siffrorna så kommer ni sanningen närmare.
91? Rollator och dropp?
Citera
Medlem
Handlar om Jafaris heder

Åklagaren frågar 20-åringen om ASAP Rocky och hans gäng kan ha uppfattat att de skulle bli angripna.
– Vi gjorde ingenting. Vi bara pratade med dem.
– På vilket sätt pratade ni med dem?
– Först var det målsägande som pratade med dem. De pratade otrevligt. Jag särade på dem. Sen var det ASAP Rocky som pratade med mig, och sa att jag skulle ta med min kompis därifrån. Sen pratade jag med målsägande och sa: ”Kom, vi ska gå härifrån”. Då sa målsägande: ”Nej, jag ska ha mina hörlurar.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ok då blir det antagligen fällande dom.
Verkar dock inte som de kan bevisa att flaskor använts så det blir misshandel av normalgraden.

Det blir normalgraden vilket som eftersom det är så det är rubricerat. Han är häktad för misshandel, inte grov misshandel och kan således inte fällas för grovmisshandel. Rubriceringen är satt efter vad förundersökningen visat.
Citera
2019-08-02, 10:56
Medlem
Jävlar, allt afghanen säger nu ger ju i princip stöd för Rockys nödvärnsargument.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nu får åklagaren snabba på lite. Jag vill se lite personkemi mellan afghanen och juggen
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
ASAP Rocky är själv kriminell och har spenderat sin uppväxt med knarkförsäljning, gatuslagsmål och annan verksamhet som hör gatukriminaliteten till. Livvakten och de andra i Rockys entourage kommer också från gatumiljön i Harlem. Assistenten skrev i SMS till en väninna att afghanens påstridiga beteende lockade fram Harlem hos gänget, varpå de gick till attack på det sätt man gör bland gängen i Harlem.

Vad jag kan förstå så ligger Rockys kriminalitet långt tillbaka i ungdomsåren. Hazaren däremot är synnerligen brottsaktiv i närtid. På dessa 4,5 år han varit en oinbjuden gäst i Sverige har han redan blivit dömd 4 gånger, allt från knivskärning till narkotikabrott. Hans kompis som sitter häktad och var närvarande vid händelsen återfinns 7 gånger i belastningsregistret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Skrevs i sms negrerna emellan, dessutom hade må skärsår.

Snacka bort det, wigger!

Det har inte mycket bevisvärde när den som skrivit inte ens är kallad som vittne.
Citera
2019-08-02, 10:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du "tror det visst!" haha. Vad baserar du det på? Känner du ASAP? Vet du hur exakt han brukar agera? Har du nåt exempel på när han agerat så?

Jag tror visst inte det! Sådetså!

Baserat på att han är mänsklig. Om man anser sig oskyldig vill man väl inte sitta inlåst i typ en månad. Men i rätten har han ju ett intresse av att framställa sig som helylle.

Den talskrivare som advokatbyrån troligen anlitat har gjort det bra.
Citera
2019-08-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Man behöver inte ha mycket IQ för att känna igen en amerikans accent. Han har väl tittat på amerikanska filmer och TV-serier? Är det han själv som säger att han trodde det var afrikaner?

Det går ju inte att se på någon vilken dialekt de har. Det är dessutom svårt att veta om man knappt kan språket. Jag hör inte skillnad på spanska och franska och tyska dialekter tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in