2019-07-29, 13:46
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Offrets advokat i fallet ASAP Rocky anklagar Leif GW Persson för kränkande påståenden om hans klient.

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1155794818695684096

Det bästa är att advokaten inte ens vet hur många brott hans klient är dömd för

Citat:
Ursprungligen postat av dn.se
Han är dömd två gånger, för ringa narkotikabrott, för snatteri och misshandel.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-07-29 kl. 13:49.
Citera
2019-07-29, 13:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Varför tar det emot så mycket för dig att inse att afghanen som är målsägande här är en drogmissbrukande och flerfaldigt dömd knivvåldsman? Kan du inte bara acceptera det?

App app app, nu leker du med halmdockor igen. Skärp dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Nej, du har jättefel. Varsågod och peka på ett fall där sparkar och slag mot liggande är ringa misshandel. Se här ett av tusentals tänkbara exempel. https://lagen.nu/dom/rh/2007:75

Riktigt så svartvitt är det inte. Självklart är rediga slag och sparkar mot en liggande typiskt sett (minst) normalgradsmisshandel, men de kan också vara mer av markeringar (typ en släpande eller avstannande spark och ett slag med insidan av underarmen för att få nån att ligga kvar), och om det då inte uppkommer nån skada eller nån särskild smärta är misshandeln ringa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Om något av det du skrev, avskum, vore sant så skulle jag inte försvara ett uns av det. Jag skulle däremot försvara Jafaris rätt till personlig säkerhet och en rättvis rättegång. Kryp ner i kökkenmöddingen nu igen, lilla rasse.

Citat:
Du är inte bara obegåvad, du är heller inte läskunnig. Läs igen: jag försvarar inte Jafaris tidigare gärningar eller domarna mot honom.

Idiot, läs det fetade du skrev. Det jag skrev var bl.a. om alla brott han begått och blivit dömd för!
Citera
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Man gör alltid en bedömning av pupillstorleken i samband med att man kontrollerar pupillreflexen. Man måste ju trots allt titta på dem innan man lyser i dem. Är man riktigt nitisk vid dokumentation dikterar man att de är normalstora vid status men det är egentligen inte nödvändigt i det här fallet.

Fast det är egentligen sekundärt för bedömningen av eventuell påtändhet. Jag brukar personligen nämna i allmäntillstånd om någon ger ett berusat eller påtänt intryck eftersom det mest är en subjektiv bedömning. Läkaren har nämnt att Jafari var lite långsam i kontakten men inget mer, det är inte heller helt oväntat för någon som blivit nedslagen och därför är lite omtöcknad. Han följde uppmaningar väl vilket påtända oftast i inte gör i min erfarenhet.

Det som mest talar emot påtändhet är att läkaren kontrollerade finmotorik i form av finger-näs och DDK samt balans med Romberg och det hade tydligen Jafari inga problem med. Som de flesta säkert är medvetna om så tar det här stryk snabbt vid berusning och drogpåverkan. Jag har väldigt svårt att tro att Jafari skulle haft någon drog i sig som först skulle gjort honom synbart påtänd för att en knapp timme senare inte lämna ett spår i läkarundersökningen.

Nej, jag tycker man ska släppa knarkspåret helt. Jafari betedde sig skumt och korkat på många sätt men det kan man gott göra utan att vara påtänd och det är inget som gav Rocky rätt att slå ner honom.

Ok, tack för upplysande svar.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-29, 13:48
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Ingen professionell åsikt, men killen är ju 19 och verkar ju inte ha världens bästa konsekvenstänk. Kan vara så enkelt som att han är förbannad och förolämpad och spårar ur bara på det. Tror nog de flesta av oss stött på folk som kan bli smått skogstokiga av känslor när de känner sig förorättade. Särskilt i den åldern.

Visst, förbannad är afganen så att det räcker och blir över. Men jag tolkar filmerna som att han inte är kontaktbar i perioder, dvs han uppträder påtänt och inte bara aggressivt.
Citera
2019-07-29, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det bör handla om hur Mustafa fått skadorna. Eventuellt från en egen kniv i tumultet eller om han själv gett sig på personen i Rockys gäng som bar på flaskorna så att de krossades och han skar sig.

Något annat som kan fria Rockys gäng är svårt att tänka sig.
Jag hoppas negern åker dit på 6 månader, minst.
Citera
2019-07-29, 13:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ja, gör du det. Här har du lite intressant sommardagslektyr med flera intressanta fall, förklaring och diskussion på bara 60 sidor:
Nödvärnsrättens gränsland - putativsituationer
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:722176/FULLTEXT01.pdf

Kanon, hörru
Citera
2019-07-29, 13:51
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Idiot, läs det fetade du skrev. Det jag skrev var bl.a. om alla brott han begått och blivit dömd för!

Du förstår verkligen inte svenska va? Utvisning till Afghanistan på dig plutten.

Oavsett vad Jafari tidigare gjort (= tidigare domar) har han rätt till att slippa personhot inför rättegången. Personhot som du uppmuntrat till genom ditt hjärndöda och enfaldiga pladdrande.
Citera
2019-07-29, 13:53
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Offrets advokat i fallet ASAP Rocky anklagar Leif GW Persson för kränkande påståenden om hans klient.

https://twitter.com/dagensnyheter/status/1155794818695684096

Det bästa är att advokaten inte ens vet hur många brott hans klient är dömd för

Citat:
Ursprungligen postat av dn.se
Han är dömd två gånger, för ringa narkotikabrott, för snatteri och misshandel.

(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
Senast redigerad av jay.simpson 2019-07-29 kl. 13:55.
Citera
2019-07-29, 13:54
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen inte svenska va? Utvisning till Afghanistan på dig plutten.

Oavsett vad Jafari tidigare gjort (= tidigare domar) har han rätt till att slippa personhot inför rättegången. Personhot som du uppmuntrat till genom ditt hjärndöda och enfaldiga pladdrande.

Idiot, afghanaset förtjänar inget annat än en dödsdom så att han inte kan fortsätta sin brottsliga bana. En sådan här kille kommer garanterat döda en eller flera personer om ingen stoppar honom. Och du skrev "Om något av detta vore sant..." för att anspela på att det inte var oomtvistliga faktum pajas.
Senast redigerad av flekstor 2019-07-29 kl. 13:56.
Citera
2019-07-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
App app app, nu leker du med halmdockor igen. Skärp dig.

Det blir ju en ärligare diskussion om du håller med om afghanens nyliga domar, knivöverfall och droger - och det var ju också genom hans tjat om att köpa just droger som det hela började. Att det sen inte räckte att livvakten till slut tvingades bära bort honom innan afghanen började slå livvakten med hörlurar och förfölja ASAPs gäng var dumt. Men droger inverkar ju på människors beteenden och omdömen så det var ju väntat att afghanen skulle bete sig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in