2019-08-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det spelar ingen roll om de så har tio lediga bilar. Polisen ingriper inte för sådana "skitsaker".

Finns det lediga resurser gör de det. Har själv ring 114 14 för mindre fyllestök och framfört att det är lågprio men då det ändå fanns poliser i området kollade de upp saken.
Citera
2019-08-01, 23:35
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
What happened in Sweden, huh?
Först och främst, cred till advokat Jovicic. Får mig som jugge att bli stolt. Vilket jävla trams från domarens sida att inte låta försvararna slutföra sin utläggning om huruvida pojken bär med sig kniv eller ej en vanlig dag.

Och vilken pojk sen. Shit. Man blir rädd bara man ser bilderna i fup. Utstående ögon och helt tom i blicken. Kriminalitet är vanligt förekommande hos ensamkommande men vet du vad, jag tror han hade varit en liten jävel oavsett om jan stannat i Afghanistan/Iran eller vilken håla han nu kom ifrån.

Det är ett jävla under för mig att denna grabb inte också häktades på plats. Initierade bråk, vad ska det till för att få en reaktion, står dessa över lagen?

Hazarer är en skyddad klass, små "pojkar" man ska tycka synd om.

Men Jafari har ställt till det rejält för sig. Det är inte populärt att ge sig på Rocky, få lite stryk och värst av allt gola ner honom för att få skadestånd.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Det är nog lite svävande !!!! Om advokaten ställt en motfråga vilket han inte har gjort till rätsläkaren ! Har skadorna kunnat uppstå på annat sätt än av glas ?? Svaret är nog JA!

Men rättsläkaren är ju helt opartisk/neutral/professionell och gör den bedömningen som står i utlåtandet. Ska advokaten ifrågasätta rättsläkarens kompetens?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Varför tjatar du då om "halslyftet" om det saknar relevans?
Har inte tjatat, bara svarade på någons fråga, din kanske?
Citera
2019-08-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
videorna är solklara, de använde övervåld. Det är möjligt att pojkarna var jobbiga och påstridiga, men när tre går på en person som ligger ner då är det ej självförsvar
Hade dom inte gjort det hade 19-åringen bara studsat upp som en gummidocka och fortsatt sitt trams...... Han skulle ha stryk, punkt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Som sagt, ska vi spekulera fritt eller ha bevis?
Vem är det som spekulerar här.
Så länge DU inte på något sätt kan vederlägga att han var påtänd så ägnar du dig PRECIS LIKA MYCKET åt spekulationer som alla andra. Har du ofta otur när du tänker?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför la polisen ned anmälan mot afghanen. Filmen visar slag eller försök till slag mot livvakten.

För att det ansågs att de föll inom området för nödvärn
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Att de har använt kniv vid attacker flera gånger tidigare och även efteråt. Men det väsentliga är om det fanns skäl att misstänka kniv vilket det gjorde.

Ja, men det vet VI ju bara nu med facit i hand. Det var information ingen hade vid tidpunkten för denna händelsen och det är det som spelar roll.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är åklagaren som har bevisbördan i ett rättssamhälle men nu är vi i Sverige.
Så du tycker det ska löna sig att gömma och manipulera bevis?
Citera
2019-08-01, 23:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du kommenterade ett inlägg om Moa Berglöf och jag kommenterade ditt inlägg.

(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Vem fan är Moa Berglöv och vad har hon med rättegången att göra?
Citera
2019-08-01, 23:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har inte tjatat, bara svarade på någons fråga, din kanske?

Jag hävdar att det inte finns något "halslyft" så det kan inte ha varit min.
Citera
2019-08-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Aha, den diskussionen var inte med mig, jag minns These guys. Ska se om jag hittar sekvensen.

Hon säger först

These guys

Sedan

The other guy, he slapped my ass and then my girlfriend’s ass

När hon säger det står båda afghanerna nära så det är svårt att veta vem hon menar med ”the other guy”

Usch, önskar jag inte tittade igen, sjukt obehagliga och uppenbart påtända afghaner. De kan ju knappt prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in