Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
1/
Afghanen har blivit dömd för knivbrott. Han erkände dessutom i rätten att han brukar gå omkring med kniv. Afghan #2 väntar på rättegång och i det fallet greps han med *trumvirvel* kniv på sig.
2/
Afghan #2 sticker, istället för att invänta ambulans och/eller polis. Varför då bör man fråga sig. Skulle han dumpa en kniv alternativt knark?
3/
"Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer..."
I det här skedet var amerikanerna inte längre på plats.
Tog mig frihet att rada dina kommentarer i 1, 2, 3
1/
Det betyder noll.
Ingen av dom inblandade bad om att se utdrag ur afghanens belastningsregister innan dom gav sig i kast med varann.
Dom
kunde burit kniv vid denna händelse, men det kunde Mayers också ha gjort.
Afghanen kan rent av ha burit kniv i rättssalen idag - vem fan vet.
Men har bar av allt att döma, ingen kniv vid denna händelse.
2/
Strykrädd? Nojig?
3/
Ok, då är det svårt att se något såklart. Slutsats i 1/ kvarstår alltjämt.
//
Även om kniv förekommit hos Jafari´s kompis efteråt, och att Jafari själv uppger att han ibland bär kniv, betyder inte det att så var fallet här.
Jafari verkar nästan helt befriad från konsekvenstänk. Jag är övertygad att han skulle använt vilket vapen som helst under denna pågående händelsen, om han hade något vapen.
Apropå detta, fanns det att hitta några konkreta belägg för att Jafari faktiskt var på väg att hämta sitt pass hos sin fd gode man? Jag har inte läst denna fup som så.
För i sådant fall, lär han inte burit kniv med sig av blotta den anledningen.