2019-08-01, 23:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Detta är ingenting, en vanlig svart man hade fått sitta månadsvis och vänta i USA om han misshandlat en caucasian. Tror inte något större skadestånd hade hägrat vid en friandw dom heller.

Jag pratar inte om USAs rättssystem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är väl lite grann en nationalsport bland just hazarer att ständigt vara påtända. Fråga valfri polis.
Som sagt, ska vi spekulera fritt eller ha bevis?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
En del verkar se den händelsen som att det ska vara något särskilt, vilket det inte är. "Lyft i halsen"...det är inte en dålig B-action film vi talar om, där sådant är fullt möjligt. Man ser tydligt att vakten med bestämdhet skjuter/knuffar bort honom ett par meter bak. Om han sedan knuffar med handen över halsen eller någon annanstans är irrelevant. Hur man än ser på det så har det aldrig skett något "lyft". Sedan måste man även ha förbannat god fantasi om man ser någon form av skada på MÄs hals från FUPen, som tydligt visar närbilder på en hals utan något särskilt anmärkningsvärt alls.

Även inom juridiken hade det med stor sannolikhet sett som ok att freda sig som vakten gjorde. MÄ vägrade ge sig.

Det är för mig fortfarande förbryllande att åklagaren så lättvindigt lade ner motanmälan trots extremt tydliga bildbevis. Dels är det tveklöst frågan om ofredande med även ringa misshandel. Utöver slaget med hörlurarna så medgav han ju även i dag under rättegången att han hade försökt utdela ett annat slag med knytnäven, men missat.
Givetvis hade Tim blivit åtalad om det funnits skador på halsen. Har du sett bild på de trasiga hörlurarna? Där har vi kniven alla muppar snackar om.

Vem kastade förresten upp hörlurarna på taket?
Citera
2019-08-01, 23:24
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har du missat att Rakim gör allt för att manipulera och göra sig av med bevis? Klipper om filmerna, "tappar" sin mobil, mörkar SMS. Han har grejer att dölja, tro mig.

Det kan vara någon i hans crew som har stulit den för hans eget bästa.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
1/
Afghanen har blivit dömd för knivbrott. Han erkände dessutom i rätten att han brukar gå omkring med kniv. Afghan #2 väntar på rättegång och i det fallet greps han med *trumvirvel* kniv på sig.

2/
Afghan #2 sticker, istället för att invänta ambulans och/eller polis. Varför då bör man fråga sig. Skulle han dumpa en kniv alternativt knark?

3/
"Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer..."
I det här skedet var amerikanerna inte längre på plats.

Tog mig frihet att rada dina kommentarer i 1, 2, 3

1/
Det betyder noll.
Ingen av dom inblandade bad om att se utdrag ur afghanens belastningsregister innan dom gav sig i kast med varann.
Dom kunde burit kniv vid denna händelse, men det kunde Mayers också ha gjort.
Afghanen kan rent av ha burit kniv i rättssalen idag - vem fan vet.
Men har bar av allt att döma, ingen kniv vid denna händelse.

2/
Strykrädd? Nojig?

3/
Ok, då är det svårt att se något såklart. Slutsats i 1/ kvarstår alltjämt.

//
Även om kniv förekommit hos Jafari´s kompis efteråt, och att Jafari själv uppger att han ibland bär kniv, betyder inte det att så var fallet här.
Jafari verkar nästan helt befriad från konsekvenstänk. Jag är övertygad att han skulle använt vilket vapen som helst under denna pågående händelsen, om han hade något vapen.

Apropå detta, fanns det att hitta några konkreta belägg för att Jafari faktiskt var på väg att hämta sitt pass hos sin fd gode man? Jag har inte läst denna fup som så.
För i sådant fall, lär han inte burit kniv med sig av blotta den anledningen.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har missat knivgrejen helt och jag tror inte någon använt kniv. Däremot så skulle säkert någon av dem kunnat klappat till afghanen med en flaska eller kastat den mot honom. Men det är inte samma sak som att de krossat flaskan och använt den som en kniv som vissa misstänker.

Då missförstod jag dig. Klappat till någon med flaska faller nog under grov misshandel också, det är allvarligt att använda tillhyggen. Skadorna på snubbens armar ser och bedöms även av rättsläkare som skärskador av glas. Är det på riktigt sannolikt att han skurit sig själv?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Kolla på you tube, Negern har en flaska initialt yes, Men när han kastar afghanen i marken så gör han det det med samma hand som flaskan varit instoppad i och den finns inte där vid kastet och rocky har den handen upptagen ,alltså finns det ingen mäjlighet att någon flaska använts --båda händerna är fria från flaska vid kast med påtänd Afghan

Ja det är för att han lagt undan den, som han sa idag vid rättegången. Flaskorna plockades bara upp för att afghanerna inte skulle kunna använda dom som vapen. Rocky dolde den i ärmen enbart för att dom inte skulle bli provocerade. Enkelt och logiskt. Precis som han fint berättade för rätten idag.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
han försvarade sig mot livvakten

Du menar att ...*trumvirvel*... anfall är bästa försvar?

HAHAHAHAHA!!
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är väl inget konstigt, det är klart man inte ger rätten några indicier även om man är oskyldig.
Nej, det ligger väl i sakens natur.
Men gömmer och manipulerar man bevis och försöker hålla sig undan lagen får man räkna med att det blir synat.
Citera
2019-08-01, 23:25
Avstängd
Citat:
enligt vem? Enligt dig?0

Enligt amerikanerna. Som afroamerikanska musiker har de gedigen erfarenhet av påtända personer.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ska vi basera allt på spekulationer, så spekulerar jag att du är idiot för det mesta. Vi andra bryr oss mer om bevis

Spekulera på du, jag behöver inte spekulera något om dig. Du menar bevis som du säger när han vart slagen med en flaska av Rocky? Var finns det beviset, inte på någon film åtminstone. Inte heller fanns inga spår av dna eller fingeravtryck på flaskan från Rocky och gänget. Men du kanske har ditt eget lilla labb hemma för att testa DNA med.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag pratar inte om USAs rättssystem.
Vilket land är idealet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto