2019-07-30, 19:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Gissar at det mera är en big buddy. På nivån dörrvakt.

Här saknar han kevlarunderställ, skyddsväst, teleskopbatong eller pepparspray. Eller något att fängsla ev angripare med.

Framfär allt saknar han utbildning, då blir det lätt pannkaka.

Rockys kvinnliga assistent Abby benämner honom "security guard", inte "bodyguard".

Sen var det iofs inte en helt lätt situation för en ensam vakt. Han kan lätt bunta ihop den ena afganen medans Rocky avlägsnar sig. Men hur bra är det då om den andra afganen gör nåt dumt medan man är upptagen?
Citera
2019-07-30, 19:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dessa bilder har kritiserats och är inte objektiva och det råder stor osäkerhet om när och hur dessa skador uppkom och det kan inte med säkerhet uteslutas att han tillfogat sig dessa skador själv. Skadorna ser dessutom värre ut än dom egentligen är då även åklagaren betecknar dessa skador som lindriga:

• Man ser inte utan svårighet vilken arm det är
  • Inga mått anges vilket är brukligt.

Det där med att ASAP skulle försökt hugga Jafari med en glasflaska i ansiktet vet jag faktiskt inte vart Samhällsnytt har fått det ifrån om dom inte tillmäter den knarkande knivbärande tjyvafghanen som nu sitter häktad ett mycket stort mått av trovärdighet, det gör dom ju iofs eftersom dom använder följande rubrik: Åtal mot Rocky: Rapstjärnan ska ha försökt hugga offret i ansikte med glasflaska - En mycket vinklad och osnygg rubrik i klass med Aftonbladet.

Så här sa afghan #2 i förhör med ordningsmakten:
Sex personer hade varsin glasflaska i händerna, alla utom livvakten för han hade inga tillhyggen. De här sex personerna slog Mostafa med glasflaskorna på huvudet, i ansiktet och på armen. Det var så rörigt så jag vet inte vem som slog vilket slag eller på vilket sätt. Jag såg bara att alla sju personerna slog Mostafa och att sex av dem hade glasflaskor.
FUP sid 309-310
Trovärdighet enligt min bedömning - Noll (0) och kan i princip lämnas helt utan eller tillmätas endast ett mycket ringa värde.

Här är frågorna:

Dom uppfattar afghanerna som om dom agerar mot bättre vetande och är påtända. Dom är i en gränd i en främmande stad där det kan dyka upp fler afghaner. Dom kan inte utesluta att det dyker upp knivar, därför håller dom flaskorna i händerna. Nu har man dock inte hittat några spår på flaskorna från gränden som tillhör någon ur sällskapet.

Dessutom kan du ju försöka att kasta iväg en person genom att hålla i hans axlar och samtidigt hålla i en flaska.

Vad är din fråga?

Svårt att bedöma, det kan inte uteslutas men heller inte ledas i bevis om inte personen som skickade SMSet vittnar om att så var fallet.

/Provokatör

Just glasflaskorna är intressanta.

Jag gissar att de går o dricker öl. Och i merparten av stater så är det OK bara man inte visar flaskan (därav de bruna påsarna).
Så de döljer flaskorna av gammal vana på amerikanskt vis.
Citera
Bannlyst
Då får vi hoppas att ASAP Rocky struntar i skadeståndet plus 2000 i böter och 500kr i brotts offer fonden. Hoppas det tillfaller staten i det här fallet tanke på åklagaren, polis, media förstorat upp den här soppan i onödan. Vad har liksom hänt, ett par skråmor på armarna, wow jag är i chock. Jag fick skråmor på jobbet idag inte grät jag för det
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Fast min tes har inget med dojorna att göra i det skedet som jag beskrev och du svarade på.

Jag orkar inte ladda ner och kolla de där dojorna för din skull men jag minns inget glas eller blod under några beslagtagna dojor.
Om en stampar in glas i någon och sen går med de skorna borde både det synas under dem på ett eller annat sätt.

Från det att han trampade på "offret" tills han togs in har han nog gått ett antal meter, genomförde han inte till och med en konsert före polisen tog in honom? Har dom ens analyserat rätt skor?
Citera
2019-07-30, 19:40
Medlem
Förklara för USA att alla nämndemän i Sverige är politiskt tillsatta - så kommer de att gå bananas. Och att hela domstolsväsendet är infiltrerat av kommunister sedan 3 generationer.

Deras stil är ju en "jury av dina jämlikar"
Citera
2019-07-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att han är dömd är totalt irrelevant. Han blev fortfarande grovt misshandlad. Det är betydligt mer grovt våld och övervåld än att bara vara nödvärn.
Nej, det är inte alls "totalt irrelevant", det är snarare mycket relevant för försvarets linje om att våldet begicks i nödvärn.
Citera
2019-07-30, 19:42
Medlem
När det gäller nödvärn kan det också nämnas att även där är domstolarna oerhört restriktiva i sitt tillämpande. Min bedömning är att redan när de tre åtalade ger sig på en halv liggande målsägande så går de över gränsen vad som är försvarligt enligt lagens mening, oavsett om en flaska använts eller inte. Det går till och med att hävda att Asap Rockys kast går över gränsen för vad som är försvarligt.
Citera
2019-07-30, 19:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxb
Enligt praxis krävs en oerhört utsatt situation (extrem rädsla, paniktillstånd etc) för att en invändning om nödvärnsexcess ska kunna innebära ansvarsfrihet. Bedömer att situationens beskaffenhet gör att det i princip är uteslutet med nödvärnsexcess i detta fall.

Jo men om samtliga trodde snubben var påtänd och samtidigt beväpnad med kniv där när "livvakten" får skador så börjar vi nosa i området nördvärnsexcess om dom ville avbeväpna målsäganden.

Jag tror inte det når upp iallafall, men så himla långt borta är det inte.
Citera
2019-07-30, 19:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Framfär allt saknar han utbildning, då blir det lätt pannkaka.

Rockys kvinnliga assistent Abby benämner honom "security guard", inte "bodyguard".

Sen var det iofs inte en helt lätt situation för en ensam vakt. Han kan lätt bunta ihop den ena afganen medans Rocky avlägsnar sig. Men hur bra är det då om den andra afganen gör nåt dumt medan man är upptagen?

Jag antar att ASAP Rocky med följe är Liberaler o tror Sverige är ett lugnt o tryggt samhälle. Typ Canadicker fast ännu fredligare o skötsamma.
Citera
2019-07-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Det ser tyvärr ut som om vi enligt svensk godtycklig lag - dessvärre måste behålla - det finns ju flyktrisker etc - med tanke på Assange ärendet -

tror du verkligen de kommer hålla Rocky häktad för en sån här bagatell sak ? Svenska staten är redan skyldig Rocky miljon belopp efter ha hållt honom i en månads tid för en ringa misshandel som max ger böter på straff skalan. Som vi svenska skatte betalare får tillgodo ge då han har gått miste om 12 inställda shower på minst 10millar.

Tacka våra idioter till politiker som släpper in sånt patrask, 300 tusen flyktingar på 5års tid. bara Sverige lyckas med den här bedriften inget annat land.
Citera
2019-07-30, 19:45
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag antar att ASAP Rocky med följe är Liberaler o tror Sverige är ett lugnt o tryggt samhälle. Typ Canadicker fast ännu fredligare o skötsamma.

Ack vad de bedrog sig, istället hamnade de i rena Black Hawk Down-scenariot...
Citera
2019-07-30, 19:45
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Vissa är intresserade av fakta och vad som har faktiskt har hänt. Det är då tydligt vilka här som hatar afghaner.

För mig tex är det helt ointressant att det är en afghan, kriminell, vad de gör på fritiden m.m. Det intressanta är just den här incidenten och vad som har hänt och vad bevisen visar.

Precis, det var därför jag ifrågasatte den personen. Vi håller med varandra!

Att etnicitet eller om personen ifråga är kriminell eller inte är givetvis otroligt viktig information i denna kontext, var inte efterbliven nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in