2019-07-30, 17:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Handlar om att artister och skådespelare arbetar med sina kroppar, att sätta sig själv i en direkt fara för att ens vakt hamnar i bråk är bara dumt.

Vakten är där för att se till att du inte hamnar i fara även om det kostar dennes hälsa eller liv.

Om du ska skydda vakten så uppfyller inte vakten något syfte.

Du verkar mindre begåvad när du, trots förklaringar, inte kan förstå att dom var vänner och man inte kan se det som en strikt arbetsrelation mellan livvakt och klient.
Citera
2019-07-30, 17:33
Medlem
submariners avatar
Citat:
Han benämns som det under rättegången men under förhöret så benämns han som säkerhetsvakt.

Jag personligen gissar på att han bara är en scenevakt som får agera säkerhetsvakt när de är ute, men han har benämns som livvakt på så många håll nu att det måste ligga någon sanning i det.

Hej,

Oavsett titel har många amerikanska artister dessa bulldozerstora livvakter för kunna sätta rätt tryck mot irriterande personer. Finns videos på YouTube (tex på fru KardashianWest)
Citera
2019-07-30, 17:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det här med "livvakt" verkar ha blivit en trådsanning.

Vad har du för hårda källor på att han var anställd som professionell livvakt, och inte bara vanlig sketen "concert security"?

Gissar at det mera är en big buddy. På nivån dörrvakt.

Här saknar han kevlarunderställ, skyddsväst, teleskopbatong eller pepparspray. Eller något att fängsla ev angripare med.
Citera
2019-07-30, 17:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du verkar mindre begåvad när du, trots förklaringar, inte kan förstå att dom var vänner och man inte kan se det som en strikt arbetsrelation mellan livvakt och klient.

Nja, det är nog snarare så att jag ställer för hårda krav på att folk faktiskt ska sköta sitt jobb och skilja på privatliv och arbetsliv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tror du på ALLVAR på detta ? Är du 12 år eller ?

Att en eller flera afroamerikaner skulle sätta sig på planet till Arlanda, landa här och köpa
puffra och ge sig ut på stan för att hitta Afganen ?

Nooooowaaay dramaqueen

Det finns knapp några gangsterområden kvar i New York. Inte som det var på -70 talet.

Senast jag kolla så skjuts någon till döds i USA var 7e minut finns massa källor på google du kan kolla upp. Sen lovar jag dig att ingen vit snubbe hade vågat promenera inne på Harlem gator. Hade två kamrater som var på en New York resa för 12år sen och de blev rånade i Hoboken en annan stadsdel i York för de såg pimpiga ut. De var tvungen att strippa men fick behålla kalsongerna och t-shirten kvar, även skorna tog dem. Hade aldrig hänt i Sverige
Citera
Medlem
Jag "håller inte på" någon i den här rättegången precis, men afghanen framstår inte speciellt trovärdig och kör lite väl hårt med snyft och offerkoftan.

"19-åringen visar på sitt bakhuvud var han menar att flaskan träffade.
Läkare och rättsläkare hittar inte så mycket skador på ditt huvud, vad har du för kommentarer till det?
– De tog inte alls mig på allvar. Medan jag var där så talade jag om, två av min revben hade jag fått fraktur. Jag pratade också om mitt huvud men inte heller det tog de på allvar, säger 19-åringen."

Hur troligt är det att både läkare och rättsläkare inte tar påstådda skador på allvar? Speciellt inför en sådan här rättegång.
Citera
2019-07-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men det mesta av detta är väl positiva saker för en gangsterrappare? Har iofs ingen aning vilken slags rappare ASAP Rocky är, han kanske är en kristen deathmetal-rappare?

Jag tror det kan vara mest fördelaktigt för ASAP att dömas för misshandeln. De flesta av hans fans tycker nog ASAP gjorde rätt som spöade den ettriga afganen, och så får ASAP extra kärlek när han anses vara en martyr som blev oskyldigt dömd.

Det kan vara helt rätt. Då är det ju bra att bli dömd i ett snällt land som Sverige.
Citera
2019-07-30, 17:36
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Handlar om att artister och skådespelare arbetar med sina kroppar, att sätta sig själv i en direkt fara för att ens vakt hamnar i bråk är bara dumt.

Vakten är där för att se till att du inte hamnar i fara även om det kostar dennes hälsa eller liv.

Om du ska skydda vakten så uppfyller inte vakten något syfte.

Kan du förklara vad detta har med skuldfrågan att göra?
Citera
2019-07-30, 17:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tror inte livvakten Williams ljuger om sitt CV:

( FUP s 359 )

Tack. Då är ju frågan om han på engelska sa "bodyguard" eller "security"?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Undrar om experten ska ner till Italien och se till att polismördarna också får det bra?

Tycker det är så jävla fjantigt det dära
Inte omöjligt att jänkarna bevakar det eftersom det är deras medborgare, så gör ju också Sverige.
Däremot tror jag inte att han har mycket till övers för polismördarna.

Att DT riktar blickarna mot Sverige tycker jag är bra! Det är mycket som indirekt ryms i denna rättegång och som förhoppningsvis kan leda till gräv. Är f ö inte ett fan av Trump. Men är definitivt inte heller vän till alla försök att hålla Sverigebilden ren - för det är den inte.
Citera
Medlem
Afghan-slöddret menar alltså att Rocky och hans gäng slog honom med flaskan i huvudet, men som mirakel hittade inte rättsläkaren knappt några skador alls på hans huvud. Afganen svarar då att läkaren inte tog honom på allvar?

Låter som en stor jävla bluff bara.
Citera
2019-07-30, 17:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
När börjar teater-afghan-grillningen i morgon?

Torsdag kl. 09.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in