2019-07-31, 13:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Eller så har du inte koll på att det är fullt lagligt att dricka alkohol på ganska många gator i stan?
Men inte alla? Och dessutom handlar det om stil i min värld. Även om det är tillåtet är det inget jag skyltar med. Och är det så att den dessutom är oöppnad skulle jag ännu mindre skylta med den och i fickorna får den inte plats.
Eller menar du på att en ghettoneger saknar allt vad stil innebär?
Citera
2019-07-31, 13:46
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Och i USA slänger man flaskorna i marken så att de krossas när man druckit upp också då?

Va? Skrev jag det? Måste ha missat detta, kan du citera det?
Citera
2019-07-31, 13:47
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Det blir svårt att bevisa. Kanske har vittnen sett det? Uppenbart är iaf att rapparen och säkerligen de andra TÄNKT använda glasflaskorna som vapen. Varför annars dölja dessa, krossa dem och sedan har vi en person med skärskador. Bara att pressa alla på exakt vad som hänt med alla flaskor

De hävdar ju (Bladi) att de höll undan flaskorna för att afghanerna inte skulle använda dem mot dem. Situationen kan ha eskalerat när båda afghanerna hoppade på livvakten och samtidigt försökte komma åt flaskorna. Bladi krossar då enligt egen utsago en flaska mot gatan för att oskadliggöra den och Rocky hoppar in och kastar undan J*fari.

Allt gick så fort så det är inte konstigt om vissa vittnen tolkar glaskrosset som att någon blev slagen av flaskan.

Det är åklagaren som behöver bevisa, räcker med att försvaret har motbevis. Blir intressant att höra vad de nya vittnena kan tillägga.
Citera
2019-07-31, 13:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Och i USA slänger man flaskorna i marken så att de krossas när man druckit upp också då? Okej.
Är det vad som skett?
Men det är väl klart, att blir man attackerad så slänger man väl det man har för händer för att kunna freda sig. Man kanske även tappar dem i stridens hetta?
Citera
2019-07-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är väl inte fel tänkt om man upplevt situationen så men som du vet har man också även övervägt de juridiska konsekvenserna och får nu ta del av dessa.

Personligen tycker jag Asap med crew verkar helt förvirrade och med facit i hand borde de nog anlitat någon svensk guide istället för att irra runt planlöst på stan. Och någon livvakt med pondus, Tim retade bara upp Jafari likt ett bi, eller snarare en mygga.

Vilket jävla dravel, ska man inte som turist få irra omkring lite planlöst i en ny stad nu heller? Ni är så jäkla snabba på att anpassa ert beteende efter våldsamma afghanhannar, tjejer och killar kan inte bada tillsammans längre, vi kan inte ha konserter för ungdomar, tjejer kan inte gå ensamma på stan, inte killar heller ens om man har en livvakt. Hela vårt beteende ska stöpas om pga våldsamma flyktingar.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Va? Skrev jag det? Måste ha missat detta, kan du citera det?

Nej det skrev du inte, men jag undrar om du har någon teori om varför flaskan ASAP dolt i sin tröja är krossad. Jag tror samtliga flaskor krossats för att användas som vapen eller krossats i samband med att de används som vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har en bro som du kan få köpa till bra pris.

Hahahaha😆

Alltså, bara jag som tycker Rocky ska ha det? 😆😆😆 rätt kraftigt övervåld om det var självförsvar från hörlursattacken. Lite för mycket gatans lag i min mening, vare sig det var med el utan flaska. Hade han varit kylig hade han ringt polisen direkt när afghanen börja vifta med hörlurarna och så hade det varit det. Alternativt kunde han ju låtit sina livvakter ta smällen istället för att försöka bygga nån streetcred mot nån en undernärd och underbegåvad från 3e världen. Detta säger jag endast för att han ju bevisligen inte förstod hur störig han va. Ett alternativ är ju faktiskt att det hela har utspelat sig preciiiiis som afghanen planerade varpå han ju gör sig en rejäl hacka även om det inte blir 140.000 haha. Jaja oärligt el vad man ska säga men som sagt behövde ju rocky inte göra som han gjorde. Nu gjorde han och får ta sitt straff. Löjeväckande att USA bölar om detta med tanke på hur deras fängelsesystem ser ut 🤨🙈 kul att Sverige faktiskt står på sig, man blir ju nästan lite stolt.
Citera
2019-07-31, 13:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Men om det finns rimliga tvivel om att flaskvåldet kanske var en olycka eller till och med självförvållat, då blir läget bättre för rapparna.
Nu tror jag inte att han skurit sig själv, men däremot tror jag att (åtminstone lär försvaret hävda det) att olycksteorin låter rimlig. Släpar men runt någon på gatan så känns det rimligt att någon form av skärsår kan uppkomma.

Citat:
Det påstås väl att hörlurarna gick sönder när afganen blev bortlyft? Först därefter slängde han dem?
På videon där man ser hur han slår livvakten med hörlurarna kan man se 20 sekunder tidigare att han har lurarna runt halsen. De kan naturligtvis ha gått sönder tidigare och slutat fungera. Kanske var det därför han slog sönder dem.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Gulligt att du tycker att ett avsnitt av Mythbusters uppfyller adekvat kriminalteknisk nivå för att bedöma alla möjliga varianter av skador som kan ha inträffat i detta ärende.

Sitter du på någon vetenskaplig avhandling i frågan? Nog kan ett avsnitt av mythbusters ge en god fingervisning om vilka skador slag med flaskor bör ge.
Du tramsar bara för att inte tvingas backa från dina påståenden.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Otippat att aftonhoran är på afghanernas sida.
På ledarplats antyder Aftonbladet att alla (och främst då Expressen) som gräver i afghanernas tidigare brotts- och livshistoria går rasismens och Donald Trumps ärenden.

Ledarskribenten/fläsksvålen/riksinceln Daniel Swedin är inte riktigt klok.

Länk: https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OpmXVA/karaktarsmordet-ar-ett-hot-mot-rattvisan
Citera
2019-07-31, 13:51
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är det vad som skett?
Men det är väl klart, att blir man attackerad så slänger man väl det man har för händer för att kunna freda sig. Man kanske även tappar dem i stridens hetta?

Jag vet inte vad som skett. Visste jag det hade jag nog blivit kallad som vittne.
Går glasflaskor sönder när man släpper dem i marken för att kunna slåss? Eller går glasflaskor sönder bara vid hårdare kast eller slag mot hårda objekt?
Citera
2019-07-31, 13:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vilket jävla dravel, ska man inte som turist få irra omkring lite planlöst i en ny stad nu heller? ...
Klockrent och viktigt klargörande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in