2019-12-21, 21:12
Medlem
Imbazs avatar
Pochettino sitter på läktaren och ser LFC lyfta ännu en titel live, 2a på ett halvår, skönt för gubben
Citera
2019-12-21, 21:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Riktigt gött! Även om det svåraste med World Club Cup är själva kvalificeringen och inte matcherna i turneringen, svämmar det inte direkt över av möjligheter att vinna denna titel. Första gången i Liverpools historia i vad som mycket väl kan bli klubbens mest framgångsrika era om det fortsätter i den här stilen. Nu är det bara den där lilla grejen att försöka plocka hem PL-titeln som man spelat sig till pole position för att göra som återstår... plus CL och FA-cup, men det känns inte lika prioriterat i år.

På ett sätt kan jag tycka det hade varit ett jävla statement av Liverpool att skicka kidsen till Qatar och satsat på ligacupen. Ett långfinger till korrupta FIFA och deras kelgris Qatar. Det hade förmodligen kostat rejält ekonomiskt och sportsligt, FIFA hade hittat sätt att jävlas tillbaka rejält - men coolt hade det varit. Nu tog man hem den här titeln och det var det, får hoppas vi kommer till en punkt när fotbollscommunityt sanerar sig självt vad gäller humanitära biten. Svårt att lasta Liverpool för deras beslut, när de stora bovarna är FIFA och Qatar.
Citera
2019-12-21, 22:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Ngn som har sett det 45 min långa intervjuet med Wenger och Klopp av en reporter fran Bein sport? skulle visst släppas i dag förstog jag.

EDIT: Här är iaf ett klipp av intervjuen. youtube.com/watch?v=kKNUDkZDkKg
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-21 kl. 22:35.
Citera
2019-12-22, 21:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
stendött i tråden efter den här helgen. Har alla supporters utom LFCs gått i vinterdvala till CL-slutspelet börjar, eller vad är det frågan om? Väldigt tyst i tråden. Låt mig höra nöjda Chelsea-supporters, United-supportrarnas syn på de geas tavla och Oles framtid, Spurs-fansens åsikter om Son och Gazzaniga. Med mera.

Som hängiven content provider till tråden kan jag börja:

1. City - Leicester - såg bara bitar men konstaterade att Fernandinho inte är vrålsnabb i svängarna. Såg ut som en epatraktor mot en sportbil när Vardy varvade upp. City bör lösa det där i januari, Fernandinho hör hemma på defensivt mittfält.

2. Watford - United - inte mycket nytt här. United förtvivlat svårt att skapa något mot ett lag som inte bjuder på ytor. De Geas tabbe katastrofal, verkligen usel tajming. Läste att United tagit fler poäng av topplagen på färre matcher än mot lagen 7-20. Stämmer väl med vad vi ser på planen. Bra kontringslag, saknar förmåga att öppna försvar. Går för långsamt, saknas skicklighet. Det är inte Håland som löser det problemet.

3. Spurs - Chelsea - Spurs bjussar på denna. Gazzanigas oförståeliga utrusning för 2-0 och sen Sons idiotiska röda. Inget snack.

Bara konstatera - det krävs en implosion av Liverpool för att detta ska tappas, för konkurrenterna är för dåliga för att börja gå rent. Även City kommer gå på minor om inte mittbacks-situationen löser sig. Är Pep kontrakterad över nästa säsong till 100%, eller är det en option? Han brukar ju trycka på katapultstolen när han känner sig less, ser lite så ut. Sabbatsår och ta Juve eller PSG när tiden är rätt.
Citera
2019-12-22, 22:20
Medlem
Steff83s avatar
Man U är ju inne på totalt fel spår sen. Att grisa sog till segrar mot bättre motstånd är inget att gjädjas åt i längden..när man dessutom ofta inte fixar sämre motstånd när det förväntas att man ska föra spelet. Att OGS ännu är kvar är märkligt för finns absolut ingen framtid i detta om man vill komma dit man en gång var.
Citera
2019-12-23, 01:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Ska bli mkt intressant att se vad Emery kan göra med Arsenal, han är onekligen en stor tränartalang. Men jag kan fortfarande inte fatta varför ledningen i Arsenal valde Emery som ersättare för Wenger 18 månader sedan, och jag visste att UE skulle ett failure i AFC redan ifrån dag 1. Tycker iofs att styrelsen hanterade Wenger`s avgång och jobbet med att hitta en värdig ersättare för Wenger på ett dåligt sätt, att de gick för Emery när de kunde istället ha valt kandidater som Allegri, Enrique, Rodgers, Tuchel, Arteta, Nagelsmann, Jardim, Howe eller Rangnick är en gåta. Men det sägs att styrelsen i klubben blev imponerade av Emery när de intervjuade honom. Det sägs även att tränarerns utseende och personlighet är viktig för klubben (jo, jag vet att det hörs löjligt ut) eftersom att Gunners tränaren är den viktigaste som representerar klubben och tränaren måste följa en viss kläskod. Det är osannolikt att Klopp hade varit aktuell för jobbet som Arsenal manager även om han är en av världens bästa tränare.

Anledningen till att det har gått sämre för Arsenal de sista 10 åren ligger inte på Kroenke - han bryr sig bara inte särskilt mkt om klubben och han ger gärna klubben $200m till spelarköp om styrelsen skulle fråga om det. Felet med Arsenal de sista åren ligger på Ivan Gazidis, den där jävla pajasen skulle fått sparken för 5 år sedan men Gazidis har turligt nog lämnat The Gunners. Hursomhelst, så känner jag mig nu optimitisk för framtiden till Arsenal.
Citera
2019-12-23, 03:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ska bli mkt intressant att se vad Emery kan göra med Arsenal, han är onekligen en stor tränartalang. Men jag kan fortfarande inte fatta varför ledningen i Arsenal valde Emery som ersättare för Wenger 18 månader sedan, och jag visste att UE skulle ett failure i AFC redan ifrån dag 1. Tycker iofs att styrelsen hanterade Wenger`s avgång och jobbet med att hitta en värdig ersättare för Wenger på ett dåligt sätt, att de gick för Emery när de kunde istället ha valt kandidater som Allegri, Enrique, Rodgers, Tuchel, Arteta, Nagelsmann, Jardim, Howe eller Rangnick är en gåta. Men det sägs att styrelsen i klubben blev imponerade av Emery när de intervjuade honom. Det sägs även att tränarerns utseende och personlighet är viktig för klubben (jo, jag vet att det hörs löjligt ut) eftersom att Gunners tränaren är den viktigaste som representerar klubben och tränaren måste följa en viss kläskod. Det är osannolikt att Klopp hade varit aktuell för jobbet som Arsenal manager även om han är en av världens bästa tränare.

Anledningen till att det har gått sämre för Arsenal de sista 10 åren ligger inte på Kroenke - han bryr sig bara inte särskilt mkt om klubben och han ger gärna klubben $200m till spelarköp om styrelsen skulle fråga om det. Felet med Arsenal de sista åren ligger på Ivan Gazidis, den där jävla pajasen skulle fått sparken för 5 år sedan men Gazidis har turligt nog lämnat The Gunners. Hursomhelst, så känner jag mig nu optimitisk för framtiden till Arsenal.
Edit: Menar givetvis att det ska bli kul att se vad Arteta kan göra med Arsenal - inte Emery. lol
Citera
2019-12-23, 03:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Usch vad äckligt bra KDB har varit nu efter United förlusten
Citera
2019-12-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
United-supportrarnas syn på de geas tavla och Oles framtid
2. Watford - United - inte mycket nytt här. United förtvivlat svårt att skapa något mot ett lag som inte bjuder på ytor. De Geas tabbe katastrofal, verkligen usel tajming. Läste att United tagit fler poäng av topplagen på färre matcher än mot lagen 7-20. Stämmer väl med vad vi ser på planen. Bra kontringslag, saknar förmåga att öppna försvar. Går för långsamt, saknas skicklighet. Det är inte Håland som löser det problemet.
Ja vad skall man säga, låta Romero få stå fem-sex matcher på rad och låta DDG få veta att han inte är untouchable. Det där skall inte få hända på denna nivån, på en pojklagsmatch kanske men fan inte på elitnivå.

Att det går för långsamt är inte konstigt, tror de senaste matcherna när jag brytt mig att hålla koll så tar Maguire fem bolltouch för att sen slå en fyra meters passning till annan back i sidled eller till centrala mittfältet alternativt försöker en Backham-cross (som slutar med att bollen landar bakom kortlinjen) - självklart hinner alla försvar i PL att ställa tio man på rätt sida när detta sker. Mot de bättre lagen som sätter press så måste han (i panik?) göra sig av med bollen tidigare och vips så finns ytorna.

Läste att Ole tyckte spelarna tog sig an matchen som en testomonial. Jag gillar verkligen Ole och vill att han skall lyckas för han verkar vara en väldigt skön personlighet. Han föregår med gott exempel, är aldrig irriterande och sätter sig själv över andra men med ovan nämnda utspel så blir det bara fel - det är hans jobb att motivera spelarna och spelarna har hybris om de tror att det räcker att gå ut på banan och loja i 90 minuter bara för att motståndet ligger sist i tabellen. Tyvärr gör ju resultat som detta att matcherna mot Spurs och City är helt meningslösa mer eller mindre.

Och nej, Hååland är inte helt ensam svaret eller lösningen. Men så otroligt tafatt Martial var igår är precis som det nämdes innan i tråden, som det är nu har vi Rasford eller Greenwood att slänga in på topp. Men görs det så finns det två andra positioner där det heller inte finns spelare att slänga in som måste fyllas (wingers).

Det som skulle behövas är en ung Roy Keane på mitten, en fackla i arslet på resterande spelare att vakna till.
Citera
2019-12-23, 11:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja vad skall man säga, låta Romero få stå fem-sex matcher på rad och låta DDG få veta att han inte är untouchable. Det där skall inte få hända på denna nivån, på en pojklagsmatch kanske men fan inte på elitnivå.

Att det går för långsamt är inte konstigt, tror de senaste matcherna när jag brytt mig att hålla koll så tar Maguire fem bolltouch för att sen slå en fyra meters passning till annan back i sidled eller till centrala mittfältet alternativt försöker en Backham-cross (som slutar med att bollen landar bakom kortlinjen) - självklart hinner alla försvar i PL att ställa tio man på rätt sida när detta sker. Mot de bättre lagen som sätter press så måste han (i panik?) göra sig av med bollen tidigare och vips så finns ytorna.

Läste att Ole tyckte spelarna tog sig an matchen som en testomonial. Jag gillar verkligen Ole och vill att han skall lyckas för han verkar vara en väldigt skön personlighet. Han föregår med gott exempel, är aldrig irriterande och sätter sig själv över andra men med ovan nämnda utspel så blir det bara fel - det är hans jobb att motivera spelarna och spelarna har hybris om de tror att det räcker att gå ut på banan och loja i 90 minuter bara för att motståndet ligger sist i tabellen. Tyvärr gör ju resultat som detta att matcherna mot Spurs och City är helt meningslösa mer eller mindre.

Och nej, Hååland är inte helt ensam svaret eller lösningen. Men så otroligt tafatt Martial var igår är precis som det nämdes innan i tråden, som det är nu har vi Rasford eller Greenwood att slänga in på topp. Men görs det så finns det två andra positioner där det heller inte finns spelare att slänga in som måste fyllas (wingers).

Det som skulle behövas är en ung Roy Keane på mitten, en fackla i arslet på resterande spelare att vakna till.

Martial hade tre framspelningar till jättechanser. Det är rätt bra när United i övrigt var håglöst.
Citera
2019-12-23, 12:06
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ole Gunnar Solskjaer's Premier League win percentage without penalties as permanent manager:

7% 🤯🤯🤯

85 miljoner kr kosta han att köpa från Molde.

Bara att applådera.
Citera
2019-12-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Martial hade tre framspelningar till jättechanser. Det är rätt bra när United i övrigt var håglöst.
Ja han hade skarven till Lingard - men mer än det fram till minut 75 så producerade han exakt vad? Definitivt är inte gårdagen enbart Martials fel men som det är nu finns det inget alternativ till honom om man inte samtidigt vill rotera runt wingers i positioner.

Vad jag menar är att, nej enbart en striker (Hååland or whoever) till kommer inte lösa några bekymmer men det kommer ge valmöjligheter. Det behövs centrala mittfältare med (McTominay och Fred fungerar som förstörare men inte som de som bryter ner ett kompakt försvar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in