Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
United-supportrarnas syn på de geas tavla och Oles framtid
2. Watford - United - inte mycket nytt här. United förtvivlat svårt att skapa något mot ett lag som inte bjuder på ytor. De Geas tabbe katastrofal, verkligen usel tajming. Läste att United tagit fler poäng av topplagen på färre matcher än mot lagen 7-20. Stämmer väl med vad vi ser på planen. Bra kontringslag, saknar förmåga att öppna försvar. Går för långsamt, saknas skicklighet. Det är inte Håland som löser det problemet.
Ja vad skall man säga, låta Romero få stå fem-sex matcher på rad och låta DDG få veta att han inte är untouchable. Det där skall inte få hända på denna nivån, på en pojklagsmatch kanske men fan inte på elitnivå.
Att det går för långsamt är inte konstigt, tror de senaste matcherna när jag brytt mig att hålla koll så tar Maguire fem bolltouch för att sen slå en fyra meters passning till annan back i sidled eller till centrala mittfältet alternativt försöker en Backham-cross (som slutar med att bollen landar bakom kortlinjen) - självklart hinner alla försvar i PL att ställa tio man på rätt sida när detta sker. Mot de bättre lagen som sätter press så måste han (i panik?) göra sig av med bollen tidigare och vips så finns ytorna.
Läste att Ole tyckte spelarna tog sig an matchen som en testomonial. Jag gillar verkligen Ole och vill att han skall lyckas för han verkar vara en väldigt skön personlighet. Han föregår med gott exempel, är aldrig irriterande och sätter sig själv över andra men med ovan nämnda utspel så blir det bara fel - det är hans jobb att motivera spelarna och spelarna har hybris om de tror att det räcker att gå ut på banan och loja i 90 minuter bara för att motståndet ligger sist i tabellen. Tyvärr gör ju resultat som detta att matcherna mot Spurs och City är helt meningslösa mer eller mindre.
Och nej, Hååland är inte helt ensam svaret eller lösningen. Men så otroligt tafatt Martial var igår är precis som det nämdes innan i tråden, som det är nu har vi Rasford eller Greenwood att slänga in på topp. Men görs det så finns det två andra positioner där det heller inte finns spelare att slänga in som måste fyllas (wingers).
Det som skulle behövas är en ung Roy Keane på mitten, en fackla i arslet på resterande spelare att vakna till.