2019-12-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ole Gunnar Solskjaer's Premier League win percentage without penalties as permanent manager:

7% 🤯🤯🤯

85 miljoner kr kosta han att köpa från Molde.

Bara att applådera.
Den win% är väl i de matcher där man haft mer bollinnehav än motståndarna?

Manchester United have won five of the six Premier League games in which they have had less than half of the ball this season, drawing the other.

In contrast, they have won just one of the dozen games in which they have had more possession.
Citera
2019-12-23, 12:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja han hade skarven till Lingard - men mer än det fram till minut 75 så producerade han exakt vad? Definitivt är inte gårdagen enbart Martials fel men som det är nu finns det inget alternativ till honom om man inte samtidigt vill rotera runt wingers i positioner.

Vad jag menar är att, nej enbart en striker (Hååland or whoever) till kommer inte lösa några bekymmer men det kommer ge valmöjligheter. Det behövs centrala mittfältare med (McTominay och Fred fungerar som förstörare men inte som de som bryter ner ett kompakt försvar).

Martial, Rash och Pogba bör United hålla hårt i.
Citera
2019-12-23, 12:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja vad skall man säga, låta Romero få stå fem-sex matcher på rad och låta DDG få veta att han inte är untouchable. Det där skall inte få hända på denna nivån, på en pojklagsmatch kanske men fan inte på elitnivå.

Förstår hur du tänker men United gjorde ju De Gea untouchable med nya kontraktet. 350.000 pund per vecka till 2023 med option på ett år till. Ingen - ingen - kommer matcha det. Och för United är det alldeles för mycket pengar för att inte använda.

Visst, sportsligt går det ju att försöka väcka De Gea med en petning, men på lång sikt helt orealistiskt än att någon annan än De Gea vaktar det där målet till 2023.

Liverpool gjorde liknande misstag med Mignolet. Gav honom nytt kontrakt med bra lön, hade ingen vettig tvåa (Brad Jones) så Mignolet kunde kasta in bollarna utan att det fick några egentliga konsekvenser.
Citera
2019-12-23, 13:41
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ole Gunnar Solskjaer's Premier League win percentage without penalties as permanent manager:

7% 🤯🤯🤯

85 miljoner kr kosta han att köpa från Molde.

Bara att applådera.

Och ett årsen lingard gjorde mål senast i ligan...
Citera
2019-12-23, 16:54
Medlem
preben12s avatar
Lite tankar kring Tottenham efter matchen igår.

Laget har inte rätt balans för att spela ett effektivt 4-2-3-1. Det behövs en tredje mittfältare då Dier och Sissoko blev totalt överkörda centralt av Chelsea. Här orsakar Alli ett rejält problem rent taktiskt då Mourinho verkar vilja spela honom till varje pris. Han kan spela till höger i Lucas position men är inte speciellt bra där och han kan i mina ögon inte spela som en tredje central mittfältare då han inte är effektiv nog eller erbjuder vad Tottenham behöver. Han behöver spela som en släpande forward bakom Kane men då kan man inte spela Lucas till höger utan behöver ha Eriksen eller Lo Celso där som driver in i banan och ger understöd centralt. Vilket var så som man spelade då man var som bäst under Pochettino. Men skillnaden var att man då hade två av ligans bästa ytterbackar i Rose och Walker som erbjöd bredd. Aurier och Vertonghen gör inte det alls på samma sätt.

Jag skulle säga att Tottenham borde spela ett tremannamittfält så som Liverpool och City. Ndombele och Lo Celso i två av rollerna tillsammans med en defensiv mittfältare.

Alltså något sånt här (givet att alla är tillgängliga)

Son---Kane----Alli
Ndombele-Lo Celso
--------DM---------

För övrigt. Fan vad medioker Lucas är, förstår varför Pochettino aldrig startade honom. Han är en bra avslutare och någorlunda snabb men hans rörelse utan boll och spel i övrigt är under all kritik.
Citera
2019-12-23, 18:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående de gea såg jag statistik att han var den målvakt som gjort flest misstag som lett till mål bakåt sen augusti 2018. Tillsammans med leno på 6 mål. Den sistnämnda tycker jag förövrigt klarat sig lite för billigt undan kritik. Har inte gjort något vidare avtryck i arsenal enligt mig.

Annan statistik visar att bournemouth-burnley var den premier league match med minst antal avslut på mål i historien om jag minns rätt nu. 1 skott på mål lyckades man avlossa tillsammans båda lagen och det var burnely. Och det skottet kom i minut 89 och gick dessutom I mål.
Citera
2019-12-23, 19:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Lite tankar kring Tottenham efter matchen igår.

Laget har inte rätt balans för att spela ett effektivt 4-2-3-1. Det behövs en tredje mittfältare då Dier och Sissoko blev totalt överkörda centralt av Chelsea. Här orsakar Alli ett rejält problem rent taktiskt då Mourinho verkar vilja spela honom till varje pris. Han kan spela till höger i Lucas position men är inte speciellt bra där och han kan i mina ögon inte spela som en tredje central mittfältare då han inte är effektiv nog eller erbjuder vad Tottenham behöver. Han behöver spela som en släpande forward bakom Kane men då kan man inte spela Lucas till höger utan behöver ha Eriksen eller Lo Celso där som driver in i banan och ger understöd centralt. Vilket var så som man spelade då man var som bäst under Pochettino. Men skillnaden var att man då hade två av ligans bästa ytterbackar i Rose och Walker som erbjöd bredd. Aurier och Vertonghen gör inte det alls på samma sätt.

Jag skulle säga att Tottenham borde spela ett tremannamittfält så som Liverpool och City. Ndombele och Lo Celso i två av rollerna tillsammans med en defensiv mittfältare.

Alltså något sånt här (givet att alla är tillgängliga)

Son---Kane----Alli
Ndombele-Lo Celso
--------DM---------

För övrigt. Fan vad medioker Lucas är, förstår varför Pochettino aldrig startade honom. Han är en bra avslutare och någorlunda snabb men hans rörelse utan boll och spel i övrigt är under all kritik.
Den där uppställningen kan du ju bara drömma om med mourinho som tränare. Säger ju mycket om mou och hans filosofi att Dier helt plötsligt blivit "lagets viktigaste spelare" sen han tog över. Alltså untouchable i startelvan i princip. Gårdagens match var också oroande då spurs var så passiva. Visst spurs har inte varit bra på länge men den passiviteten man visade på hemmaplan mot topplag är något man känner igen från mourinho tidigare. Han verkar inte ha lärt sig alls av sina misstag hittills. Var lika illa mot united. Nu är det tidigt och ett dysfunktionellt lag sen innan men det är ändå oroande tecken med hans historia som han har bakom sig.

Sen att han är en dålig förlorare och måste förminska lampards taktiska insats genom att nämna chelseas taktik som "conte system". Ja patetiskt och visar ännu en gång att han inte ändrat sig utan är samma gamla bittra och respektlösa arsle. Han klarar inte av att se sig besegrad av sin elev för andra gången på två år. Och det med en fotboll som är precis tvärtemot mourinhos trista spel.

Sen stämmer det inte ens att han kopierade conte. Visst systemet var detsamma men fotbollen som spelades var något helt annat än under conte. Mer bollinnehav. Aggressivare. Annan rörlighet. Mer offensivt.
Citera
2019-12-23, 19:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förstår hur du tänker men United gjorde ju De Gea untouchable med nya kontraktet. 350.000 pund per vecka till 2023 med option på ett år till. Ingen - ingen - kommer matcha det. Och för United är det alldeles för mycket pengar för att inte använda.

Visst, sportsligt går det ju att försöka väcka De Gea med en petning, men på lång sikt helt orealistiskt än att någon annan än De Gea vaktar det där målet till 2023.

Liverpool gjorde liknande misstag med Mignolet. Gav honom nytt kontrakt med bra lön, hade ingen vettig tvåa (Brad Jones) så Mignolet kunde kasta in bollarna utan att det fick några egentliga konsekvenser.
Uttalade inte Ole Gollum att De Gea är världens bästa målvakt strax efter City vs United?

Vilket jävla skämt att Man Utd anställde Solskjaer på heltid, han hade en bra start som interim för de i fjol men vi såg mot bättre motstånd att han inte klarade av att ha bollinnehav och kontrollera matcherna till MUs fördel. Solskjaer är utan tvekan den sämsta tränaren i PL.

Dock så hoppas jag att Man Utd ger honom ett 10 års kontrakt.
Citera
2019-12-23, 19:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Angående de gea såg jag statistik att han var den målvakt som gjort flest misstag som lett till mål bakåt sen augusti 2018. Tillsammans med leno på 6 mål. Den sistnämnda tycker jag förövrigt klarat sig lite för billigt undan kritik. Har inte gjort något vidare avtryck i arsenal enligt mig.

Annan statistik visar att bournemouth-burnley var den premier league match med minst antal avslut på mål i historien om jag minns rätt nu. 1 skott på mål lyckades man avlossa tillsammans båda lagen och det var burnely. Och det skottet kom i minut 89 och gick dessutom I mål.

Vad har du rökt? Leno har varit Arsenals klart viktigaste spelare den här säsongen och utan Leno i mål så hade vi förlorat 6-0 mot City, Leno kan göra några missar men han är mkt, mkt mer stabil i sitt spel än vad De Gea är, dessutom så har Leno varit bland de bästa målvakterna i PL den här säsongen.
Citera
2019-12-24, 00:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Uttalade inte Ole Gollum att De Gea är världens bästa målvakt strax efter City vs United?

Vilket jävla skämt att Man Utd anställde Solskjaer på heltid, han hade en bra start som interim för de i fjol men vi såg mot bättre motstånd att han inte klarade av att ha bollinnehav och kontrollera matcherna till MUs fördel. Solskjaer är utan tvekan den sämsta tränaren i PL.

Dock så hoppas jag att Man Utd ger honom ett 10 års kontrakt.

Vet inte om citatet stämmer, men det är inte särskilt långt från sanningen då. Alisson, de Gea och Ederson är alla däruppe. Ter Stegen, Oblak och Courtois i la Liga ska väl nämnas med.

Felet som jag ser det United gjort är de snuskiga löneökningarna man gett de Gea i två omgångar. Först gjorde man honom världens bäst betalde målvakt 2015, sen ökade man på till 350.000 pund i veckan 2019. Med tanke på Uniteds ekonomi och sportsliga läge kände man sig väl tvingad att fläska på rejält för att inte tappa en av få världsspelare, men jag hävdade då och hävdar nu att om de Gea blir lite slapp och loj har United inga alternativ. De har satsat allt på att de Gea kommer vara världsklass under hela denna period. De Gea själv är i princip garanterad pengarna och speltid till 2023 oavsett vad han gör, han kan lika gärna börja golfa som Bale. Sen ska väl United ha att det inte blev något sexårskontrakt som det först pratades om utan fyra år med option till fem. Men ändå - Rooneyvibbar att sitta med seniora spelare som inte presterar längre men tjänar bäst. Alexis tex.
Citera
2019-12-24, 03:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vet inte om citatet stämmer, men det är inte särskilt långt från sanningen då. Alisson, de Gea och Ederson är alla däruppe. Ter Stegen, Oblak och Courtois i la Liga ska väl nämnas med.

Felet som jag ser det United gjort är de snuskiga löneökningarna man gett de Gea i två omgångar. Först gjorde man honom världens bäst betalde målvakt 2015, sen ökade man på till 350.000 pund i veckan 2019. Med tanke på Uniteds ekonomi och sportsliga läge kände man sig väl tvingad att fläska på rejält för att inte tappa en av få världsspelare, men jag hävdade då och hävdar nu att om de Gea blir lite slapp och loj har United inga alternativ. De har satsat allt på att de Gea kommer vara världsklass under hela denna period. De Gea själv är i princip garanterad pengarna och speltid till 2023 oavsett vad han gör, han kan lika gärna börja golfa som Bale. Sen ska väl United ha att det inte blev något sexårskontrakt som det först pratades om utan fyra år med option till fem. Men ändå - Rooneyvibbar att sitta med seniora spelare som inte presterar längre men tjänar bäst. Alexis tex.
I frågan om vad som är fel med Man Utd, så sätter Frank Leboeuf spikan i kistan i detta klipp. youtube.com/watch?v=AhJV3cf6D-o
Citera
2019-12-24, 03:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Synd att vi inte ser den personliga rivaliseringen mellan managers i PL längre, Wenger och Ferguson hatade varandra back in the day. Detta intervju från march 1997 visar helt klart att Ferguson kände sig hotad av att Wenger kom till PL: youtube.com/watch?v=KJlmiX9Vckw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in