2019-11-28, 13:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Knappast första gången han försöker stå upp och inte får straff. Hans rykte som filmare är kraftigt överdrivet.

Lika bra att nämna Manes filmning som försökte få straff före någon annan gör det då. Ja, det var filmning, nej det var inte straff.
Citera
2019-11-29, 10:29
Medlem
Nu ryktas det att Unai Emery kommer att få sparken redan idag. B.la. David Ornstein skriver om det.
Citera
2019-11-29, 10:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Nu ryktas det att Unai Emery kommer att få sparken redan idag. B.la. David Ornstein skriver om det.

Inte en dag för tidigt. Samma läge som för Conte i Chelsea. Märktes tydligt igår att spelarna slänger honom under bussen och bara vill bli av med honom.
Citera
2019-11-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Inte bara ett rykte. Nu är det bekräftat. Fredrik Ljungberg tar över tills vidare.
Citera
2019-11-29, 11:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Koooom igen Arsenal. Nu löser ni Pochettino. Det vore fantastiskt härligt om han blir otillgänglig för United, om han lyfter Arsenal förbi Spurs men inte högre.
Citera
2019-11-29, 12:48
Medlem
anteri17s avatar
Hoppas Allegri får jobbet. Han kommer visa att han är en top class manager i nivå med Pep, Simeone, Klopp och Mourinho.
Citera
2019-11-29, 16:10
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hoppas Allegri får jobbet. Han kommer visa att han är en top class manager i nivå med Pep, Simeone, Klopp och Mourinho.

Som icke Arsenal supporter tycker jag Allegri hade varit det mest intressanta valet. Tycker också det är en riktigt bra tränare men det är nästan löjligt när man kollar lite kommentarer på Arsenal-redditen och folk sågar Allegri och får honom att låta som en italiensk Big Sam som endast kan få ett lag att stänga igen bakåt men inte har något framåt. Frågar du supportrarna vill de ha en tränare som stänger igen bakåt, spelar bländande anfallsfotboll som Barca under Pep, som ger egna produkterna en chans och får dem att spela som Messi och som vinner 2 titlar per säsong. Känns inte som Arsenal är i sitsen att ha de extrema kraven.
Citera
2019-11-29, 16:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Fan vad skönt att Emery äntligen är färdig i Arsenal, måste dock säga att jag är lite besviken över att vi inte hämtar in en permanent manager med en gång. Kandidater som Enrique, Mourinho och Allegri är/var lediga, jag är dock inte så stor fan av Allegri och jag tror inte att han skulle kunna bli ngn succe i Arsenal på lång sikt. Luis Enrique hade varit det klart bästa valet för Arsenal.
Citera
2019-11-29, 17:17
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fan vad skönt att Emery äntligen är färdig i Arsenal, måste dock säga att jag är lite besviken över att vi inte hämtar in en permanent manager med en gång. Kandidater som Enrique, Mourinho och Allegri är/var lediga, jag är dock inte så stor fan av Allegri och jag tror inte att han skulle kunna bli ngn succe i Arsenal på lång sikt. Luis Enrique hade varit det klart bästa valet för Arsenal.

Luis Enrique är ju redan klar för Spanien och känns som ett väldigt osäkert kort, att han skulle vara bästa valet förstår jag inte. Dock känns det som alla kandidater som nämnts har både för och nackdelar så blir lite gambling oavsett. Tror dock Arsenal får ett lyft närmsta matcherna iaf, lite som Ole-effekten i MU ibörjan. Men visst, en permanent tränare borde ju komma in.
Citera
2019-11-29, 17:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Luis Enrique är ju redan klar för Spanien och känns som ett väldigt osäkert kort, att han skulle vara bästa valet förstår jag inte. Dock känns det som alla kandidater som nämnts har både för och nackdelar så blir lite gambling oavsett. Tror dock Arsenal får ett lyft närmsta matcherna iaf, lite som Ole-effekten i MU ibörjan. Men visst, en permanent tränare borde ju komma in.
Thomas Tuchel och Luis Enrique var ju styrelsens två förstaval till att ersätta Wenger inför 2018/19 säsongen och det har rapporterats på sistonde att Arsenal har nu varit i kontakt med Enrique igen. Vad är det som tillsäger att Enrique skulle vara ett osäkert kort för Arsenal eller att han inte är kapabel nog till att vara en topptränare i PL? alla tränare har olika filosofier och både för och nackdelar men styrelsen i en internationell fotbollsklubb vet nog vilka tränare det är som passar klubben bäst. Ska bli mkt interessant att se Arsenal framöver men jag ser helst att vi anställer en permanent manager så snabbt som möjligt.

EDIT: Nu rapporteras det att Allegri tackade nej till att ta över Arsenal, eftersom han inte önskar att ta över en klubb mitt i säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-29 kl. 18:47.
Citera
2019-11-29, 19:00
Medlem
Vad tror ni om Ole Gunnar Solskjaer som permanent manager efter Ljungberg? Ser ju ut som att han kan få sparken från Man U snart.
Citera
2019-11-29, 22:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Jaha då föll den första "dead man walking". Var ju iförsig den jag sist trodde skulle få sparken. Måste ifrågasätta tajmingen. Två dagar innan match. Känns panikartat. Har man någon plan för resten av säsongen ens? Man gjorde sig av med den tränaren som haft bäst chans att ta dem till en europa league titel. Inte en chans att ljungberg för dem dit, eller ens till en fjärdeplats. Så vad är då poängen att sparka honom nu. Emery visade redan förra säsongen det. Tveksamt om dem ens har en plan här utan går på media och supporterkraven. Vist emery har gjort en del fel men all skit han fått förtjänar han inte. Kritik ja, men inte mer. Har varit rena pöbelmentaliteten på en del arsenal fans. Alltid varit en bra representant. Ödmjuk. Respektfull. Aldrig ställt till med några scener eller skyllt ifrån sig.

Sen om arsenal fansen tror att han var det enda problemet får man nog ett brutalt uppvaknande snart. Luktar man united lång väg. Svårt att se att emery bestämde att laget ska värva en offensiv ytter i ett redan offensivt bra lag medan man rotar i rea högen i backlinjen där man hade störst problem. Centralt mitt sket man dessutom helt i. Vem tyckte det var en bra ide att värva in den värdelösa greken? Tierney ser inge vidare ut. Knappast emery värvningar.

Sen är det folk som ska dra upp wenger och att han gjorde det bättre och att han aldrig borde "jagats ut". Visst jagats ut borde han inte gjort men uppenbart var att hans tid var förbi. Det lustiga med detta är att i princip alla problem under emery var problem som wenger själv skapade. Xhaka. Özil. Defensiven. Kollapser i toppmatcher. Visst vissa försämrades under emery, men det var inte han som skapade dem. Hans misstag/fel var att han inte lyckades reparera skadan som wenger skapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in