2020-08-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur känner United-fansen för Lindelöf en dag som den här?

Läste att han fick enorma mängder skit för 2-1-målet igår och efter att ha sett det tycker jag det främst är en kollektiv kollaps. Det är EN jävla gubbe i boxen och de är två försvarare, det ska inte vara raketforskning att ha honom. Om det sen var AWB som inte kommunicerade eller VNL som inte hade koll, det låter jag vara osagt.

Men jag upplever det lite som att Lindelöf är vad Skrtel var för Liverpool - jättebra vissa dagar och matcher, OK andra - men på det stora hela inte bra nog. Spelaren är på en nivå lägre än vad klubben har ambition om att vara, och kommer aldrig komma upp i den nivån.
Tror jag sagt det några gånger, varken Lindelöf eller Maguire är på den nivån tillsammans att de skall vara startpar i United. De är bägge för virriga, gör felbedömningar för ofta och verkar stundtals ha problem att kommunicera. Truppspelare definitivt. Men och här glömmer de flesta bort, vad fanns att tillgå - Jones & Smalling. Är dessa två en uppgradering - verkligen. Men jag förväntar mig att minst en mittback av klass står högt upp på listan hos Ole. Sedan kommer ju dealen med att den klubben skall vilja sälja och spelaren vilja komma.

AWB hoppas jag på att det är trötthet och ungdom, men han har sett mer och mer loj/arrogant ut än vad som borde vara fallet. Första målet släpper han helt motståndaren och bara lunkar, andra gör han inte ens en effort att ta upp markering.

Ett annat stort problem är att DDG inte kommer ut på bollar han borde. I mina ögon behöver han inte stå på linjen när Navas slår sitt inlägg. Att han står på bägge hälarna, med händerna i ljumsken och tittar gör inte aktionen bättre heller.

Igår tycker jag dock är mest otur och grymt skickligt målvaktsspel som förhindrar att United går vidare, det skulle mycket väl, eller borde, ha slutat 5-2. Domaren var ju klart oberäknelg med. Menar, backens jättehopp rakt in med med sträckt ben, dobbar fram - om det inte är en reckless challenge så är där inte mycket som blir dömt som det. Nu hade Rashford mer tur än Shaw, den senare åkte på två års rehab. Du har inkastet som döms fel där Sevilla gör mål i direkt påföljande anfall - vad är VAR till för då, hade det varit bollbyte och liknande så förstår jag att man inte rullar tillbaka bandet. Men han vägrar t o m att ens använda VAR.
Citera
2020-08-17, 17:13
Avslutad
Vart tror vi Ben White hamnar någonstans?

En av de hetaste unga spelarna just nu och har gjort en kanonsäsong för Leeds.

Brighton har nobbat ett bud på 300 mkr från Leeds.

Topplagen i PL är intresserade också, vad tror ni vore bäst för honom?
Citera
2020-08-17, 17:14
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Läste att han fick enorma mängder skit för 2-1-målet igår och efter att ha sett det tycker jag det främst är en kollektiv kollaps. Det är EN jävla gubbe i boxen och de är två försvarare, det ska inte vara raketforskning att ha honom. Om det sen var AWB som inte kommunicerade eller VNL som inte hade koll, det låter jag vara osagt.

Men det är väl en liten grej av många, när en spelare är ifrågasatt krävs det så lite för att det ska bli snackisen om han duger eller inte. Hade VvD och Trent släppt det där målet hade det varit olycksfall i arbetet. De har så pass mycket goodwill att de får göra en blunder då och då, så länge det inte är återkommande. (sen hade de iofs inte släppt den bollen ).

Men jag upplever det lite som att Lindelöf är vad Skrtel var för Liverpool - jättebra vissa dagar och matcher, OK andra - men på det stora hela inte bra nog. Spelaren är på en nivå lägre än vad klubben har ambition om att vara, och kommer aldrig komma upp i den nivån.

Känner väl att han är ungefär lika bra som vår övriga backlinje - dvs bra nog för top4 men troligtvis inte högre än så. Dock ganska talande för hur deluded de är i England när Lindelöf sågas vid fotknölarna efter igår och ändå var han troligtvis bästa backen för dagen (med det sagt ingen fantastisk insats heller). Maguire/AWB/Williams undkommer kritik då de är från England.
Citera
2020-08-17, 18:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
United och Liverpool har varsin SIR som staty utanför arenan. Chelsea har Osgood. Arsenal har säkert också någon gammal legend.

City har statyer av Kompany och David Silva. Spenderade väl typ 10 år i klubben. Har ingen koppling överhuvudtaget till klubben eller staden på annat sätt. Enda anledningen att man ens kom dit var tack vare oljepengar. Vunnit några enstaka ligatitlar kombinerat med en massa CL fiaskon trots miljarder och ett eget regelverk. Säger väl allt om klubben.
Citera
2020-08-17, 19:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Att han får enormt mycket mer skit i England för att han inte är engelsman. Absolut har han del i 2-1 målet igår men det är ju knappast han som själv bär bördan.

Mina tankar kring backarna i United att ingen av dem är bra nog att vara en ordinarie i ett PL-vinnande lag eller något lag som är ett topplag i CL. Alla är för ensidiga och ingen är mångsidig på riktigt. Men tyvärr är det de bästa vi har för tillfället och då blir det det att slåss om topp 4 då de duger till det.

Men Uniteds största problem är saknaden av bra bredd. Ole väntar till 87:e minuten igår innan han gör byten och jag tror enbart det beror pga han saknar tilltro till de på bänken. Sen är matchcoachningen hans sämsta sida så det är en del i det hela men att vänta med att göra byten tills matchen nästan är över trots flera spelare är märkbart trötta måste bero på misstro till resten av truppen. En bred trupp kommer bli än viktigare kommande säsong då många matcher kommer spelas och de kommer tryckas in på än kortare tid än normalt.
Citera
2020-08-17, 19:29
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
And to all Liverpool fans that have nothing else to do than to come to a Man City player account, I’m also sorry for you but for the wrong reasons... pathetic... go celebrate your titles, or try to find a partner, drink a beer with a friend, read a book...so many options!
Bernardo Silva

Nu gäller det ju inte bara liverpool fans, men herregud. Finns det något töntigare än som supporter att gå in på någon annan klubbs spelare och ''reta'' så fort den förlorar?

// PoK
Citera
2020-08-17, 21:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Dock ganska talande för hur deluded de är i England när Lindelöf sågas vid fotknölarna efter igår och ändå var han troligtvis bästa backen för dagen (med det sagt ingen fantastisk insats heller). Maguire/AWB/Williams undkommer kritik då de är från England.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Att han får enormt mycket mer skit i England för att han inte är engelsman. Absolut har han del i 2-1 målet igår men det är ju knappast han som själv bär bördan.

Definitivt en aspekt i varför Lindelöf blir så omilt behandlad. Engelsmännen gillar engelsmän. Så fort en engelsk spelare sätter två bollar i nät går de upp i extas - för de går alla runt och tänker "ITS FUCKING COMING HOME".

Om man säger så här: Säg att Henderson hade varit belgare och KdB engelsman. Då hade det blivit uppror när Hendo vann priset som årets spelare. (han hade ju iofs inte vunnit om han ej varit engelsman).

Med det sagt håller jag med er United-fans som skrivit i tråden här. Lindelöf är sub-par helt enkelt, precis som några andra i United. Inte lika illa som Olsen i Roma, men bara inte riktigt bra nog för att vara i den klubb han är. Visar väl på vilken kravbild det finns på mittbackar idag - speluppläggare och en vägg, samtidigt. Frågan är var hans United-karriär tar vägen, och när han petas. Smalling+Maguire nästa säsong?
Citera
2020-08-17, 22:26
Avslutad
Pep är faktiskt överskattad. Helt besatt av "formationer" i stället för att vinna matcher med alla medel tillåtna eller om det ser mindre snyggt ut.
Han har misslyckats i CL nu i flera år med olika klubbar, så man kan inte snacka bort det mer.

En bra tränare men absolut inte tränarens Messi, som han målas upp som.

Hans lag har stora problem med motståndare som kontrar effektivt eller grisar i försvaret långt ner i plan, och han ändrar inte taktik utan kör som en idiot. Varje säsong i CL ser ungefär likadan ut.

Dessutom har han inte hittat rytmen i PL och att dominera den som andra tränare har gjort. Hans lag känns aldrig så säkra som hans namn ska göra. Det är svajigt med honom, mer än det borde vara.
Senast redigerad av Organtjuven7 2020-08-17 kl. 22:29.
Citera
2020-08-17, 23:19
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Dessutom har han inte hittat rytmen i PL och att dominera den som andra tränare har gjort. Hans lag känns aldrig så säkra som hans namn ska göra. Det är svajigt med honom, mer än det borde vara.

62 vinster 6 förluster 201 mål 50 mål insläppta. När Pep vann ligan 17 och 18. Tycker det är ganska dominerande siffror.

Kul att folk tycker Olé har gjort det bra denna säsong. Förra säsongen 40 poäng på 21 matcher, denna säsong 66 poäng på 38 matcher.

Kommande säsong kommer bli rolig för flera klubbar som är i gungning.

// PoK
Citera
2020-08-18, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
62 vinster 6 förluster 201 mål 50 mål insläppta. När Pep vann ligan 17 och 18. Tycker det är ganska dominerande siffror.

Kul att folk tycker Olé har gjort det bra denna säsong. Förra säsongen 40 poäng på 21 matcher, denna säsong 66 poäng på 38 matcher.

Kommande säsong kommer bli rolig för flera klubbar som är i gungning.

// PoK

Pep har inte vunnit CL på typ 10 år nu.

En ligavinst är ju "dominant" så sett, men som helhet är hans tid efter Barca också svajig. Plottrig och lite konstig.
Citera
2020-08-18, 00:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:

En ligavinst är ju "dominant" så sett, men som helhet är hans tid efter Barca också svajig. Plottrig och lite konstig.

Citerade dig bara för att du skrev dominerat och PL i samma mening. Ja pep har haft svårt med CL sedan Barca

// PoK
Citera
2020-08-18, 00:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Pep är säkert en störtskön kille med extremt taktiska kunskaper och fotbollskunnande.

Men alla måste väl hålla med om att han än så länge ALDRIG varit i ett lag som varit någon vidare utmaning i ligaspelet medan lagen har ständigt misslyckats mot utländskt motstånd i CL slutspelen, när de verkligen gäller något. Då blottas han alltid.

Ingen här hade uppnått de han har gjort med samma förutsättningar så de får vi ge han men jag som utomstående icke supporter förbluffas över vilken hype de finns runt honom. Finns många andra tränare som hade gjort bättre ifrån sig med de dukade bord och ekonomiskt oberoende klubbar han har styrt. Till en billigare lön dessutom. (De kvittar i sammanhanget men ändå)

Jag hoppas att när han lämnar City inte tar sig an samma typ av klubbar han alltid gör utan en lite svårare utmaning. Blir väl Juve eller PSG bara för de.

Vad tror och anser ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in