2020-01-24, 20:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns ingen anledning att klandra Liverpools fans för Hillsborough, det är bara riktigt dålig stil.

Heizel däremot...
Ah, fan jag menade givetvis Heysel och inte Hillsborough. Sorry alla Liverpool fans.
Citera
2020-01-24, 20:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
du är en äcklig människa.
Aha, Ok. Intressant.
Citera
2020-01-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ah, fan jag menade givetvis Heysel och inte Hillsborough. Sorry alla Liverpool fans.

Du kanske skulle ta och googla innan du uttalar dig? Jag googlade faktiskt för att vara säker på vad arenan hette så jag inte skrev fel. Heyselstadion vet jag dock att det inte var. Vad är det för dokumentär? Jag har sett en och i den var det flera händelser som gick fel och orsakade en katastrof.
Citera
2020-01-25, 20:09
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur många poäng tror ni Liverpool kommer att sluta på tillslut? de lär ju säkerligen slå Citys poängrekord.
Det beror så klart på hur länge City håller liv i serien rent matematiskt och Liverpool är hetsade att fortsätta vinna.

Men de har 45 poäng kvar att spela om och förutsatt att de har något att spela för vore det konstigt om de inte i alla fall tog 35-38 av dom.

Så jag gissar på 102-105 poäng då.
Citera
2020-01-26, 10:25
Medlem
Många här inne säger att PL har blivit sämre, men jag skulle vilja säga ojämnare

1999 vann United PL, FA-cupen och CL. Ligan vanns med 79 inspelade poäng. 13 oavgjorda och tre förluster. Idag tror jag det är möjligt att vinna ligan på 79 poäng.
Citera
2020-01-26, 10:53
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Många här inne säger att PL har blivit sämre, men jag skulle vilja säga ojämnare

1999 vann United PL, FA-cupen och CL. Ligan vanns med 79 inspelade poäng. 13 oavgjorda och tre förluster. Idag tror jag det är möjligt att vinna ligan på 79 poäng.

i ar kommer liverpool och city att hamna over 79 poang sa det racker inte med 79 p for att vinna ligan
under 2000 talet sa har inget lag som vunnit pl haft under 80 poang
Citera
2020-01-26, 15:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
i ar kommer liverpool och city att hamna over 79 poang sa det racker inte med 79 p for att vinna ligan
under 2000 talet sa har inget lag som vunnit pl haft under 80 poang

Känns som han menade "omöjligt", men vad vet jag.
Citera
2020-01-26, 22:28
Medlem
torrenttobbes avatar
Liverpool spelade lika idag. Omspelet blir under *trumvirvel* vinteruppehållet.
Resultatet blir att ingen i A-laget eller Klopp kommer delta. Bra jobbat FA
Citera
2020-01-26, 22:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Liverpool spelade lika idag. Omspelet blir under *trumvirvel* vinteruppehållet.
Resultatet blir att ingen i A-laget eller Klopp kommer delta. Bra jobbat FA

Men alltså. Det finns ju inga lediga datum att spela omspelet på om vinterpausen ska lämnas orörd. Liverpool spelar två matcher per vecka efter uppehållet hela vägen fram till början av mars, när femte rundan av cupen ska spelas.

Jag tycker Liverpools agerande i fråga om ligacup/world club cup var förståeligt, helt okej. Man sket i ligacupen och det var under omständigheterna rimligt.

Nu? Nu verkar Klopp och klubben lovat truppen är en veckas semester och chilla, Klopp har själv bokat resa nånstans säkerligen eftersom han tänker överlåta åt u23-tränaren att ta rodret. Detta har man gjort före denna match och bettat på att det inte ska bli något omspel, för vi tänker pissa på ett eventuellt omspel. Idag ville man ju vinna.

Visst, jag förstår att prio ligger på liga och i andra hand CL. Inhemska cuperna är inte värt ett piss. Fine.

Men gå all in på att man kommer slippa omspel? Gå in på förhand och ha bestämt att spelarna (och Klopp) ska ha sin semester oavsett vad? Nä, det är faktiskt ganska oproffsigt. Hade man ställt ut kidsen idag också hade man pissat på cupen då med, men då hade man i alla fall varit konsekvent. Nu var det: vi vinner gärna idag men i valet mellan omspel och sippa drinkar i solen blir det drinkar.

Southampton och Tottenham är i samma sits - enligt Hasenhuttl ställs semesterresorna in nu delvis, de blir kortare i alla fall. Och ja, det går att argumentera att FA är viktigare för de lagen, men det är skitsamma.

Undra vad FA säger. Tror de har i sitt regelverk att lagen ska ställa konkurrenskraftiga lag på banan.

Jag tycker det är lite svagt av Klopp och LFC. Se till att vinna eller förlora om ni ändå tänker pissa på en eventuell retur, detta är lite pinsamt.
Citera
2020-01-26, 23:37
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men alltså. Det finns ju inga lediga datum att spela omspelet på om vinterpausen ska lämnas orörd. Liverpool spelar två matcher per vecka efter uppehållet hela vägen fram till början av mars, när femte rundan av cupen ska spelas.

Jag tycker Liverpools agerande i fråga om ligacup/world club cup var förståeligt, helt okej. Man sket i ligacupen och det var under omständigheterna rimligt.

Nu? Nu verkar Klopp och klubben lovat truppen är en veckas semester och chilla, Klopp har själv bokat resa nånstans säkerligen eftersom han tänker överlåta åt u23-tränaren att ta rodret. Detta har man gjort före denna match och bettat på att det inte ska bli något omspel, för vi tänker pissa på ett eventuellt omspel. Idag ville man ju vinna.

Visst, jag förstår att prio ligger på liga och i andra hand CL. Inhemska cuperna är inte värt ett piss. Fine.

Men gå all in på att man kommer slippa omspel? Gå in på förhand och ha bestämt att spelarna (och Klopp) ska ha sin semester oavsett vad? Nä, det är faktiskt ganska oproffsigt. Hade man ställt ut kidsen idag också hade man pissat på cupen då med, men då hade man i alla fall varit konsekvent. Nu var det: vi vinner gärna idag men i valet mellan omspel och sippa drinkar i solen blir det drinkar.

Southampton och Tottenham är i samma sits - enligt Hasenhuttl ställs semesterresorna in nu delvis, de blir kortare i alla fall. Och ja, det går att argumentera att FA är viktigare för de lagen, men det är skitsamma.

Undra vad FA säger. Tror de har i sitt regelverk att lagen ska ställa konkurrenskraftiga lag på banan.

Jag tycker det är lite svagt av Klopp och LFC. Se till att vinna eller förlora om ni ändå tänker pissa på en eventuell retur, detta är lite pinsamt.

Problemet är ju att det är omspel överhuvudtaget.
Du har en hel del poängen men jag bryr mig enbart om ligan. Både killarna och Klopp förtjänar lite semester, skicka kidsen så får vi se hur det går.
Citera
2020-01-27, 09:34
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Minns inte för längesedan när folk skrev ''hoppas xx förlorar så ligan blir roligare/är vid liv'' Självklart inte när det är deras lag leder
Citera
2020-01-27, 09:58
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Jag tycker det är fullständigt logiskt agerat av Klopp och LFC i den situation som uppstått. Hela säsongsplaneringen från FA och PL är ett stort skämt när man samtidigt från PL sida lägger in ett vinteruppehåll för lagen sa,tidigt som FA lägger in cupmatcher i samma vinteruppehåll. Med de förutsättningarna och vad som är prioriterade tävlingar för LFC är det fullt förståeligt att att vi låter U23-laget spela returen. A-lagsspelarna behöver vinteruppehållet för att återhämta, rehabilitera skador och kunna vara konkurrenskraftiga i avslutningen av PL och inför slutspelet i CL.

Med det sagt, spelschemat och samordningen mellan PL och FA är ett stort skämt som med det täta matchande som är bara leder till ohållbara prioriteringar och skador på nyckelspelare. Det FA och PL ägnar sig åt är rovdrift och slavhandelsliknande hantering och det är rent ut bra att Klopp och klubben markerar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in