Citat:
Ursprungligen postat av
torrenttobbe
Liverpool spelade lika idag. Omspelet blir under *trumvirvel* vinteruppehållet.
Resultatet blir att ingen i A-laget eller Klopp kommer delta. Bra jobbat FA
Men alltså. Det finns ju inga lediga datum att spela omspelet på om vinterpausen ska lämnas orörd. Liverpool spelar två matcher per vecka efter uppehållet hela vägen fram till början av mars, när femte rundan av cupen ska spelas.
Jag tycker Liverpools agerande i fråga om ligacup/world club cup var förståeligt, helt okej. Man sket i ligacupen och det var under omständigheterna rimligt.
Nu? Nu verkar Klopp och klubben lovat truppen är en veckas semester och chilla, Klopp har själv bokat resa nånstans säkerligen eftersom han tänker överlåta åt u23-tränaren att ta rodret. Detta har man gjort före denna match och bettat på att det inte ska bli något omspel, för vi tänker pissa på ett eventuellt omspel. Idag ville man ju vinna.
Visst, jag förstår att prio ligger på liga och i andra hand CL. Inhemska cuperna är inte värt ett piss. Fine.
Men gå all in på att man kommer slippa omspel? Gå in på förhand och ha bestämt att spelarna (och Klopp) ska ha sin semester oavsett vad? Nä, det är faktiskt ganska oproffsigt. Hade man ställt ut kidsen idag också hade man pissat på cupen då med, men då hade man i alla fall varit konsekvent. Nu var det: vi vinner gärna idag men i valet mellan omspel och sippa drinkar i solen blir det drinkar.
Southampton och Tottenham är i samma sits - enligt Hasenhuttl ställs semesterresorna in nu delvis, de blir kortare i alla fall. Och ja, det går att argumentera att FA är viktigare för de lagen, men det är skitsamma.
Undra vad FA säger. Tror de har i sitt regelverk att lagen ska ställa konkurrenskraftiga lag på banan.
Jag tycker det är lite svagt av Klopp och LFC. Se till att vinna eller förlora om ni ändå tänker pissa på en eventuell retur, detta är lite pinsamt.