2019-08-26, 14:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Solskjaer får gå först. Under säsongen? Ja kanske. Southampton, leicester, west ham liverpool arsenal väntar kommande tid. Skulle seriöst inte blir förvånad om united står kvar på sin enda seger efter dem. Ole måste nog komma topp 4. Alternativt få cup framgång. Annars får han gå tror jag.

Lampard däremot tror jag har en större smärtgräns. Kan absolut se chelsea hålla kvar honom även vid en 7e 8e plats om spelet fortsätter vara positivt och dem unga spelarna fortsätter utvecklas som vi sett hittills. Skulle spelet svikta och spelarna inte ha lika fin utveckling kan han få gå även då. Sen finns såklart även en smärtgräns där. Kan nog inte komma undan med tiondeplats tex. oavsett utveckling och spel.

Supportrarna tror jag knappast kommer hoppa på tränarna dock utan där har dem god arbetsro, nästan oavsett.

Sen i slutändan så tror jag ju mer på lamps än på ole, men det får ju framtiden utvisa.
Citera
2019-08-26, 19:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
United är kul, man värvar inte Bruno för hans passningar ''inte är tillräckligt bra'' , 3 assist i går. Lika många som Lingard på 37 matcher.

Går stoltheten före? Är det viktigare att man har spelare från egna akademin även fast dom inte platsar i lag som qpr nästan?
Citera
2019-08-26, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
VInte en chans. Liverpool har inte samma jämna nivå som City och är känsligare för skador. City utklassar ju typ allt, medan Liverpool kan åka på ett kryss mot typ Saints borta för att de inte kommer upp i nivå. Jag hoppas du får rätt, men ser inte Liverpool som är snäppet svagare än i år toppa sin supersäsong från i fjol (man får minnas att Liverpool hade MYCKET marginaler).

City släpper till mycket bakåt (för att vara superfavoriter till ligan) och med bättre skärpa från motståndarna är segrarna inte lika givna. Jag tycker ärligt talat inte att de ser så oövervinnliga ut som andra målat upp dem som. Men visst, det är svårt att sia vid ligastart. Så mycket kan hända med alla lag; skador på nyckelspelare, extrema formtoppar, en studs hit eller dit. Mitt tips blir Liverpool för jag tycker de känns mest jämna över hela planen, i sitt lag. En trygghet har infunnit sig som krävs för att gå hela vägen.
Citera
2019-08-26, 20:27
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
United är kul, man värvar inte Bruno för hans passningar ''inte är tillräckligt bra'' ,
Då jag inte följer United så vore en källa som stöder det påståendet trevligt.
Citera
2019-08-26, 20:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Citat:
The Times skriver att United drog sig ur jakten efter att ha tittat på Fernandes passningsstatistik. 24-åringen gjorde 31 mål på 50 matcher för Sporting, men bara 75 procent av hans passningar nådde sin destination. För dåligt, resonerade United – och gick vidare.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7357617/Man-United-news-Scouts-decided-against-Bruno-Fernandes-signing-midfielder-took-risks.html

The times artikeln är dock gömd bakom betalvägg tror jag. Vet inte hur trovärdiga dem anses vara i england. Men daily mail är ju iallafall en riktig skitblaska. Citatet är förövrigt hämtat från expressen. Normalt sett hade jag nog avfärdat detta som skitsnack men med tanke på woodwards beslutsfattande så låter det faktiskt inte helt otroligt ändå.
Citera
2019-08-26, 21:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Detta måste man applådera.

https://twitter.com/andros_townsend/status/1165998354335240198?s=21

Palace officiella twitter hånar Ashley Young för att han blir fintad av Zaha - rejält. Andros Townsend går emot Palace officiella konto (!) och försvarar och hyllar Young. Krävs guts för att stå upp mot skit som ens egen arbetsgivare sanktionerat.

Jag är verkligen inget fan av Young men ogillar än mer när man hånar sånt där. Det är mobbing, cheap shot, ingen glimt i ögat eller välmening övht. Från officiella kontot. Man kunde glatt konstaterat ”unstoppable Wilf” men nejdå, man valde att håna Young istället. Good on you, Andros.
Citera
2019-08-26, 21:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Palace officiella twitter hånar Ashley Young för att han blir fintad av Zaha - rejält. Andros Townsend går emot Palace officiella konto (!) och försvarar och hyllar Young. Krävs guts för att stå upp mot skit som ens egen arbetsgivare sanktionerat.

Jag är verkligen inget fan av Young men ogillar än mer när man hånar sånt där. Det är mobbing, cheap shot, ingen glimt i ögat eller välmening övht. Från officiella kontot. Man kunde glatt konstaterat ”unstoppable Wilf” men nejdå, man valde att håna Young istället. Good on you, Andros.
Men skojar du eller. Hur skitnödig får man vara. Chilla med livet eller något. Lite vanlig banter bara.
Citera
2019-08-26, 21:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men skojar du eller. Hur skitnödig får man vara. Chilla med livet eller något. Lite vanlig banter bara.

För mig är det inte banter när man hånar en spelare vid karriärens slut som gör sitt bästa att hänga med ligans typ vassaste 1vs1-ytter. Då är det bara plumpt, elakt och smaklös mobbing av någon som gjorde sitt bästa men det räckte inte till
Citera
2019-08-26, 21:40
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Har cirkulerat runt på olika medier de senaste veckorna, i stället för att be om källa så översätt till engelska och googla och ta den tidning som passar dig?
Citera
2019-08-27, 07:42
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har cirkulerat runt på olika medier de senaste veckorna, i stället för att be om källa så översätt till engelska och googla och ta den tidning som passar dig?
Nej tack. Så mycket bryr jag mig inte. Annars hade jag gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-7357617/Man-United-news-Scouts-decided-against-Bruno-Fernandes-signing-midfielder-took-risks.html

The times artikeln är dock gömd bakom betalvägg tror jag. Vet inte hur trovärdiga dem anses vara i england. Men daily mail är ju iallafall en riktig skitblaska. Citatet är förövrigt hämtat från expressen. Normalt sett hade jag nog avfärdat detta som skitsnack men med tanke på woodwards beslutsfattande så låter det faktiskt inte helt otroligt ändå.
Tack!
Citera
2019-08-27, 08:46
Medlem
Citat:

Det allra roligaste med hela grejen är ju ändå att Zaha i slutändan inte ens får in bollen till en medspelare utan slår världens sämsta inlägg rakt på Young, som ju då får anses gå vinnande ur hela situationen. Visar ju också varför Zaha är kvar i ett mitten-bottenlag som Palace.
Citera
2019-08-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vem av Lampard och Solskjaer tror ni det är som får sparken först? själv tror inte jag att varken Solskjaer eller Lampard kommer att få sparken under säsongen eftersom att de båda har för hög status i sina respektiva klubbar, tror snarare på att de båda får lämna efter säsongen och att Chelsea/Man Utd kommer då att låtsas att de lämnade frivilligt.

Tror båda får chansen att åtminstonde köra säsongen ut, förutsatt att lagen inte ligger på nedre halvan av tabellen under för långa perioder eller reskerar nedflyttning.

Sen har det bara spelats 3 PL matcher så det är alldeles för tidigt att börja anta att det går åt helvete för något av lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in