2020-07-10, 23:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spurs hade då en liten formskurva, men hur många titlar vann de under de här åren? En kannon kommer alltid att vinna över och alltid vara större, starkare än vad en liten kyckling är.

Kanonen rår tydligen inte på en röd fågel. Blir ganska dålig eftersmak i munnen när ett arsenalfan sitter och konstant hånar andra klubbar. Jag tycker Tottenham har ett jäkla spännande lag iaf.
Citera
2020-07-10, 23:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kanonen rår tydligen inte på en röd fågel. Blir ganska dålig eftersmak i munnen när ett arsenalfan sitter och konstant hånar andra klubbar. Jag tycker Tottenham har ett jäkla spännande lag iaf.
I London så kallas ofta Tottenham fansen för chickens av Arsenal fans, och Arsenal fans kallas ofta för scums av Tottenham fans. Jag hånar inga andra klubbar, men jag gläds inte när ngn rivalklubb vinner titlar.

Spurs fansen har alltiid haft ett extremt stort mindrevärdeskomplex jämtemot storebror Arsenal. Annars så vet jag inte om det är sådär jätteimponerande för en klubb att vinna 1 pokal på 31 år.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-10 kl. 23:48.
Citera
2020-07-11, 00:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
I London så kallas ofta Tottenham fansen för chickens av Arsenal fans, och Arsenal fans kallas ofta för scums av Tottenham fans. Jag hånar inga andra klubbar, men jag gläds inte när ngn rivalklubb vinner titlar.

Spurs fansen har alltiid haft ett extremt stort mindrevärdeskomplex jämtemot storebror Arsenal. Annars så vet jag inte om det är sådär jätteimponerande för en klubb att vinna 1 pokal på 31 år.

Förstår känslan , samma som vi i nordväst, dvs Utd och Lfc får utstå från er i london.
Citera
2020-07-11, 02:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Förstår känslan , samma som vi i nordväst, dvs Utd och Lfc får utstå från er i london.
LOL..
Citera
2020-07-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Finns ju en anledning till att FIFA´s domarkommitté tar över all verksamhet som berör VAR från IFAB. Det är knappast teknologins fel att FA/PL inte klarar av att använda den med förnuft och till stöd för fotbollens regelverk.

I PL är det vad jag förstår någon av de ordinarie professionella matchdomarna som tjänstgör i VAR-rummet och tar beslut samtidigt som matchdomaren på plan inte får använda tv-skärmen. Det är också vad jag kan förstå, hur VAR har använts i PL som lett fram till att FIFA tar över allt vad rör VAR från IFAB. PL kommer att få anpassa sig, göra om och göra mer rätt avseende hur VAR används framöver. Samtidigt kommer troligtvis vissa av reglerna skrivas om, bl.a. offsideregeln så det blir övertydligt vad som räknas som offside eller ej. Det har bland annat diskuterats att det ska vara en synlig luftspalt mellan anfallare och försvarare för att bli offside i framtiden.

Gårdagens matcher var rent ut sagt pinsamma för PL, tre olika beslut som i efterhand konstaterats vara felaktiga. Med sådana domare i VAR-rummet, kan man lika gärna lägga ner användandet.

Att vara assisterande domare just nu är svårare än vad det någonsin har varit redan, ska det vara "luftrum" mellan näst sista försvararen och anfallande spelare för att det ska vara en bestraffningsbar offside, kan man lika gärna ta bort den rollen, och placera dessa i VAR-rummet. Alternativt att du tar 2 st herrar som enbart vinkar inkast, död boll och fouls i dess absoluta närhet. Pajaseri om du frågar mig, tycker det redan har blivit skrattretande när alla som ser på matchen + domarna på planen, ser att en kille är 2-3 meter offside men ändå måste vänta med att dra flaggen. Lägg ner skiten.
Citera
2020-07-11, 09:03
Medlem
Arons avatar
Citat:

man har vunnit 3 titlar senaste 31 aren
2 ligacuptitlar och en fa cup
det lustiga ar att tottenham har storre anor och framgangar an arsenal ute i euroapcuperna
man har nat som arsenal inte har och det ar 2 uefacuptitlar
chelsea ar vida overlagsen arsenal nar det galler europacupbucklor
bast i london njaa
Citera
2020-07-11, 11:24
Medlem
Citat:

Men allvarligt talat, så kan jag till en viss del förstå spurs fansens hat mot Sol, om du bara visste hur jag i dag känner för f.d. Gunners spelare som Ashley Cole och van Persie. Men Sol är en stor hjälte för alla Arsenal fans.
Jag personligen känner inget hat idag då jag inte är långsint och det snart är 20 år sedan. Att gå till värsta rivalen kändes såklart som ett stort svek när det begav sig men jag kan ha viss förståelse då skillnaden mellan klubbarna var större. Idag hade det kanske aldrig hänt eftersom det inte vore lika logiskt.

Vi fick ju vår mittbackslegend i Ledley King ändå i slutändan
Citera
2020-07-11, 11:30
Medlem
Behöver lite input från några äldre nu.

Jag kollar igenom säsongskrönikor från 90-talet. Jag skojar inte när jag säger att hälften av alla mål är målvaktstavlor, försvararen är helt ute och cyklar då det ibland blir fem fria mot målvakten, tempot är lågt och varenda boll studsar 79 gånger innan den når en medspelare. Det är bedrövligt på alla sätt och vis. Sedan finns det spelare som sticker ut med naturlig teknik, som Mark Hughes vars volleyträff är enastående ser jag nu. Min frågeställning är: Hade någon spelare typ 95 gått in i något lag i dag? Ja, så sjuk är skillnaden från vad jag ser. Och hur svag var engelsk fotboll på 90-talet? QPR, som var ett av lagen jag såg lite av, var häpnadsväckande dåliga. Då slår det mig också hur överskattade många spelare nog var, en av dom jag tänker på är Peter Schmeichel. Många tavlor.
Citera
2020-07-11, 14:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
man har vunnit 3 titlar senaste 31 aren
2 ligacuptitlar och en fa cup
det lustiga ar att tottenham har storre anor och framgangar an arsenal ute i euroapcuperna
man har nat som arsenal inte har och det ar 2 uefacuptitlar
chelsea ar vida overlagsen arsenal nar det galler europacupbucklor
bast i london njaa
Glömde bort att de vann ligacupen 2x.. Men spurs är ändå den största fiaskoklubben i Engelsk fotboll.

spurs vann UEFA cupen för 60 år sedan.. på den tiden så var de även bland de bästa lagen England. Vad har spurs åstadkommit sedan 60-talet?

Chelsea är en plastklubb utan histora som bildades i 2003.

Arsenal är kung av London.
Citera
2020-07-11, 14:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Behöver lite input från några äldre nu.

Jag kollar igenom säsongskrönikor från 90-talet. Jag skojar inte när jag säger att hälften av alla mål är målvaktstavlor, försvararen är helt ute och cyklar då det ibland blir fem fria mot målvakten, tempot är lågt och varenda boll studsar 79 gånger innan den når en medspelare. Det är bedrövligt på alla sätt och vis. Sedan finns det spelare som sticker ut med naturlig teknik, som Mark Hughes vars volleyträff är enastående ser jag nu. Min frågeställning är: Hade någon spelare typ 95 gått in i något lag i dag? Ja, så sjuk är skillnaden från vad jag ser. Och hur svag var engelsk fotboll på 90-talet? QPR, som var ett av lagen jag såg lite av, var häpnadsväckande dåliga. Då slår det mig också hur överskattade många spelare nog var, en av dom jag tänker på är Peter Schmeichel. Många tavlor.
Fotbollen har givetvis utvecklat sig på 25 år. Engelsk fotboll har framför allt blivit mer internationell under de sista 10-15 åren, utländska tränare och spelare har ändrat PL enormt. På 90-talet så var Engelsk fotboll fysisk där de starkaste överlevde, i dag så är PL lika teknisk som La Liga. Förr i tiden så var det vanligt att PL-klubbar köpte spelare från Allsvenskan och ligorna i Norge, Danmark - Det hade knappast hänt i dag. Peter Schmeichel var grym, troligen den bästa målisen i PLs historia. Schmeichel var bland de första målvakterna som gick utanför boxen i en 1 mot 1 duell, men bollspelande målvakter var varken Schmeichel, Seaman eller James.
Citera
2020-07-11, 15:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Fotbollen har givetvis utvecklat sig på 25 år. Engelsk fotboll har framför allt blivit mer internationell under de sista 10-15 åren, utländska tränare och spelare har ändrat PL enormt. På 90-talet så var Engelsk fotboll fysisk där de starkaste överlevde, i dag så är PL lika teknisk som La Liga. Förr i tiden så var det vanligt att PL-klubbar köpte spelare från Allsvenskan och ligorna i Norge, Danmark - Det hade knappast hänt i dag. Peter Schmeichel var grym, troligen den bästa målisen i PLs historia. Schmeichel var bland de första målvakterna som gick utanför boxen i en 1 mot 1 duell, men bollspelande målvakter var varken Schmeichel, Seaman eller James.

Men vänta lite här nu, sitter du och säger att PL är starkare nu än förrut? Tack och bock.
Citera
2020-07-11, 15:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men vänta lite här nu, sitter du och säger att PL är starkare nu än förrut? Tack och bock.
Nix. Att ligan har blivit mer teknisk betyr inte att den har blivit bättre. I övrigt så var det AW som införde teknisk fotboll i PL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in