2019-06-02, 19:23
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artikel19
Facebooks stöd är anmärkningsvärt. De har särkerligen möjlighet att läsa allt i gruppen och borde ha regagerat för länge sedan. Ett tyst medgivande?

Svårt att säga.

Men Facebook har ju fått kritik om att en stor del av deras medarbetare är vänster-vridna, där bl.a. Silicon Valley i USA är känt för att vara mer liberal lagt.

Trump har ju bl.a. kritiserat detta flertalet gånger.

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1LL1QA

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1RZ171

Att Sverige inte reagerar kan bero på att den svenska avdelningen i sig självt är betydligt mer vänstervriden (då Sveriges politiska landskap generellt sett är väldigt vänstervridet*) i jämförelse på internationell nivå i andra länder där Facebook existerar, då det finns ett starkt bias mot Flashback i Sverige med tanke på det politiska klimatet de senaste 5-7 åren.

Som jag ser det går detta dock bortom det politiska spektrumet och börjar handla om sådana grundläggande och fundamentala värderingar i det västerländska samhället (yttrandefrihet, och pressfrihet*).

Jag tror definitivt att ifall admin vidarebefordrar detta material, på ett strukturerat vis, med skärmdumpar, mål nummer etc till Reuters att det kan mycket väl bli en artikel i utländsk press.

Facebook har ju bland annat tidigare fått väldigt mycket kritik för att de sysslat med election meddling, och allt för mycket går in i den politiska sfären på en generell nivå.

Detta är ett sådant solklart fall att man inte kan ignorera det.
Ser löpsedlarna framför mig.

"Facebook stays passive despite reports of violent political extremism in Sweden"

I länken nedan kan man anonymt dela med sig av en story till Reuters;
https://www.reuters.com/investigates...l-report/tips/
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2019-06-02 kl. 19:25.
Citera
2019-06-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Om någon utsätter dig för utpressning så har du två alternativ.

1. Underkastelse
2. Avslöja de som hotar dig

Vi har valt det senare, och har under närmare ett år kartlagt gruppens aktiviteter och fått tillgång till material som de försökt radera från nätet. Vi har skärmdumpar från exempelvis Facebook där de diskuterar ryska virus och DDoS-attacker, och hur man ibland måste offra några oskyldiga för att lyckas med sitt mål.

De har även ett slutet forum (SIG) där endast de mest militanta är välkomna, och jag har skärmdumpar på exakt varje inlägg i det forumet.

admin
Aw when you talk like that I wanna marry you

Använd det materialet sitt inte bara på det. De här personerna har gått över alla gränser på flera sätt och även gått på journalister det är ju väldigt allvarligt alltihop. De är uppenbart farliga.
Citera
2019-06-02, 19:26
Medlem
Och nu hämtar jag en hink popcorn och ett 6-pack bira!
Lär bli lång natt...
Citera
2019-06-02, 19:26
Bannlyst
Citat:
Det minns jagt, då det var jag som stoppade dem.
Detta är exempelvis vad jag skrev för snart nio år sedan:

"Yttrandefriheten innebär att man även ska få ha åsikten att den bör begränsas eller avskaffas. Att tvinga alla människor att underkasta sig Flashbacks syn på yttrandefrihet vore allt annat än fritt.
Raider är till för att sabotera och begränsa vissa gruppers yttrandefrihet, vilket är något Flashback motsätter sig."

(FB) Flashback raidtrådar för att försvara det fria ordet?

admin

Du vågar inte citera hela mitt inlägg, du är admin och ska svara på allt det jag skrivit men vi vet hur du och flashback funkar.

Det jag vill säga till dig är det här admin: det är du själv som har startat "krig" och då får man stå upp för det som skall komma. Du tänker så här: Det ska bara finnas ett forum det det flashback, inget annat skall tas upp för jag vill ha ensamrätt på vad som ska diskuterar och inte men så funkar det inte idag. Du lever lite efter ser jag. Vi människor utvecklas, går framåt inte bakåt. Sen är jag helt positiv till andra siter som tar upp saker som censureras här, finns en fin tråd om det, världens mest censurerde forum flashback. Något ligger idet, tycker du inte?

Om det inte finns andra siter blir vi tuvnga att köpa ditt skit som slängs upp här av idioter som är majoritet här tyvärr, jg vill kunna se färgen i olika nyanser, vad säger personen om färgen röd och vad säger andra personen om färgen gul, det är sånt du aldrig kommer förstå eftersom du har fått hur du vill i snart 20 år.

Sen är jag starkt kritisikt till att du nu sjlv väljer att hänga ut folk med namn, hur är du nu bättre än dom du kritiserar?

Ska du svara på mitt inlägg så välj innehållet och inte bara det som passar dig. Om du lyssnar på mig nu, avsluta kriget du en gång själv startat, ett krig är aldrig bra och någon sida kommer få sota riktigt ordentligt. Vem nu det blir återstår att se. Vad jag kan se nu är flashback väldigt svag.
Citera
2019-06-02, 19:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Årets tråd. Sjukt laddad inför fortsättningen! Räknar med tyngre namn än redan nämna klappmongon, Runar liksom...

Måste säga det samma. Årets tråd. Fick samma pirr som första gången man besökte underground hacksidan flashback anno 199X.

Nog för att Runar är mycket udda, liksom Kleerup så blev jag faktiskt förvånad att - åtminstone Runar var emot yttrandefrihet. Han är ju rätt frispråkig själv.

Kommer följa tråden. Men nog kan vara med i märkliga fb-grupper utan att själv vara aktivt delaktig.
Citera
2019-06-02, 19:28
Medlem
Ducadreams avatar
Flashback skall ALDRIG tystas!
Citera
2019-06-02, 19:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Flashback skall ALDRIG tystas!
Själv önskar jag vi hade ett samhälle där flashback inte behövs, ett samhälle som det fria ordet och rätten att själv fritt få välja en åsikt regerar, kommer aldrig bli aktuellt sålänge såna här grupper tillåts härja.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Du vågar inte citera hela mitt inlägg, du är admin och ska svara på allt det jag skrivit men vi vet hur du och flashback funkar.

Det jag vill säga till dig är det här admin: det är du själv som har startat "krig" och då får man stå upp för det som skall komma. Du tänker så här: Det ska bara finnas ett forum det det flashback, inget annat skall tas upp för jag vill ha ensamrätt på vad som ska diskuterar och inte men så funkar det inte idag. Du lever lite efter ser jag. Vi människor utvecklas, går framåt inte bakåt. Sen är jag helt positiv till andra siter som tar upp saker som censureras här, finns en fin tråd om det, världens mest censurerde forum flashback. Något ligger idet, tycker du inte?

Om det inte finns andra siter blir vi tuvnga att köpa ditt skit som slängs upp här av idioter som är majoritet här tyvärr, jg vill kunna se färgen i olika nyanser, vad säger personen om färgen röd och vad säger andra personen om färgen gul, det är sånt du aldrig kommer förstå eftersom du har fått hur du vill i snart 20 år.

Sen är jag starkt kritisikt till att du nu sjlv väljer att hänga ut folk med namn, hur är du nu bättre än dom du kritiserar?

Ska du svara på mitt inlägg så välj innehållet och inte bara det som passar dig. Om du lyssnar på mig nu, avsluta kriget du en gång själv startat, ett krig är aldrig bra och någon sida kommer få sota riktigt ordentligt. Vem nu det blir återstår att se. Vad jag kan se nu är flashback väldigt svag.

Om Admin nu är så hemsk som du vill ge sken av, varför har han inte raderat dina inlägg och bannlyst dig?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Detta ska bli en oerhört intressant tråd att följa.

Samtidigt så måste man vara medveten om att admins inlägg i grund och botten handlar om pengar och annonsintäkter, vilket de utpekade förstör.
Tycker själv inte att det är något fel att tjäna pengar på detta forum, tvärtom, allt handlar om pengar. Känner bara att du admin borde vara mer öppen med din agenda.

Finns även en norsk alternativ nyhetssida, vars annonsörer drog sig tillbaka, efter "press" ifrån.., ja säg det ?

Ca två månader sedan. Blir att undra över om detta "A12" gäng står bakom det även..

Den alternativa nyhetssidan : https://resett.no/
Citera
2019-06-02, 19:31
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv önskar jag vi hade ett samhälle där flashback inte behövs, ett samhälle som det fria ordet och rätten att själv fritt få välja en åsikt regerar, kommer aldrig bli aktuellt sålänge såna här grupper tillåts härja.

Ett sådant samhälle tror jag inte kommer existera, tyvärr.
Citera
2019-06-02, 19:32
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna

Pedofil.se, var inte det Hannah Wargs hemsida eller blandar jag ihop saker nu?
Citera
2019-06-02, 19:33
Medlem
SalaciousCrumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
På flashback talar dom om ofta IQ men själva har dom IQ på under 40 och köper allt admins skit. Flashbacks största troll är admin.

Admin vågar inte ens svara på mina hela inlägg, sån är admin.

Ja, han är säkert jätterädd...

...eller så svarade han bara på det lilla som var en relevant fråga? Du kanske överskattar din egen förmåga lite, men det du kommer med är ju inte direkt frågor som inte diskuterats femhundra gånger förr... Vi medlemmar som är laglydiga medborgare och inte gör kaotiska livsval struntar lite i det här. Skit ska skit ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in