Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-02, 23:35
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nja. Googla "skelettkvinnan" som hon kallas i massmedia - så får du se vad det är för typ av människor det handlar om. Det har ju skrivits massor om henne i media men det verkar som att hon specifikt tar ut allt hat mot Flashback. Visserligen tror jag Flashback grävde upp lite extra om henne men framförallt blev ju alla sjukligheterna samlade i en eller ett par rejäla trådar - för vem som helst att söka på och läsa sig in på ämnet. Det är därför som hon och hennes minst lika sinnessjuka fader har startat krig mot Flashback.
flashback google tidningar svenska som utländska alla som vågar dryfta ett ord är lovligt byte
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-03 kl. 00:01.
Citera
2019-06-02, 23:35
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Men du... Använd din mun till att suga med och dina händer till att runka av folk med istället för att skriva så korkade inlägg hela jävla tiden.

Du har ingen aning om vilka dessa personer är eller varför de är emot Flashback.
Det har absolut ingenting att göra med ifall folk är rasister eller inte.

Är du lika smart som din pappas pizzaspade?

Du kanske ska läsa lite om tex Linnar och vissa andra. De fokuserar nästan bara på nationalister.
Citera
2019-06-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nja. Googla "skelettkvinnan" som hon kallas i massmedia - så får du se vad det är för typ av människor det handlar om. Det har ju skrivits massor om henne i media men det verkar som att hon specifikt tar ut allt hat mot Flashback. Visserligen tror jag Flashback grävde upp lite extra om henne men framförallt blev ju alla sjukligheterna samlade i en eller ett par rejäla trådar - för vem som helst att söka på och läsa sig in på ämnet. Det är därför som hon och hennes minst lika sinnessjuka fader har startat krig mot Flashback.

Läste på lite nu. Det där är ju alla kvällstidningars våta dröm. "Skelettkvinnan" (underbart alias att dras med) kan ju drömma om att någon trött rasist-uthängning slår hennes nekrofili-profil i klickstatistiken och i googles sökalgoritmer.

Hon får nog leva med att hon råkar vara lite mer unik än folk som är lite bittra över att landet översvämmats av främlingar.
Citera
2019-06-02, 23:40
Medlem
månss avatar
Lavemangbajsbrun värdegrund verkar vara the shit för Runar och Co.
Citera
2019-06-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
De hatar i alla fall Flashback på grund av att många nationella skriver här.

Det är tydligt att denna grupp fokuserar mycket på att hänga ut nationalister.

Den här Runar verkar dock kritisera regeringen i sann Flashback anda på Twitter. Ett tag trodde jag också att Flashbacks politiska opinionsbildande var "delvis" den känsliga punkten kring den här gruppen. Men det verkar bero på annat? Jag antar att kändisskvaller forumet är vad de egentligen vill åt? Åtminstone för kändisarna som är medlemmar i gruppen.

Men det finns nog olika agendor i gruppen såklart, säkert politiska också.
Citera
2019-06-02, 23:43
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Går detta att styrka så är det mumma för pressen.
Kändisarna admin avslöjat än så länge är skitkändisar som pressen inte lär ha några problem med att skriva om.
Det blir jobbigare för journalisterna om det kommer fram att Özz Nujen, Soran och Schyffert också är med i gruppen.
Vilket jag inte finner osannolikt.

Gissar att "pressen" är i stor utsträckning en del av gruppen. Media hatar flashback sen urminnes tider. Värre har det blivit senaste åren när klimatet hårdnat i Sverige och medias lögner blivit tydligare och tydligare.

Inte alls ovanligt att toppar inom judisk media är inblandade i skumma grupper i det dolda, tänk frimurare, pedofilringar osv.
Citera
Medlem
Citat:
Är du lika smart som din pappas pizzaspade?

Du kanske ska läsa lite om tex Linnar och vissa andra. De fokuserar nästan bara på nationalister.
Suck... Jag har bra koll på vilka det är. Både skeletthoran, hennes farsa, Linda person, och deras hemsida. Och jag har haft bra koll på det i många år, faktiskt ända sen skelettråden.

Så bra koll att jag vet flera här på Flashback som de samarbetar med, bland annat pedofiler och hackers. En pedofil som fick mig bannad en gång i tiden.

Så kommer du, något random korkat fjortisluder och ska lägga dig i en diskussion du inte förstår dig på. Snälla, håll dig bara borta istället.

De är emot det mesta med Flashback, att folk är rasister här är enbart ytterligare en grej som vissa av dom stör sig på.
I första hand är det forumet i sig de hatar, inte någon politiska Opinionsbildning.
Senast redigerad av Blalotus 2019-06-02 kl. 23:47.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag är kluven, uthängningarna är tröttsamma att läsa och det lockar fram en destruktiv sida hos folk. Samtidigt, när folk gräver lite, så kommer en bild fram hur brottet gått till,
och förklaringsmodellerna kan vara viktigt att få fatt på.

Sanningen kan ju komma fram. Och om vi har klart för oss hur förövarna går till väga och ser ut (vilket inte alltid tidningarna vill tala om) så innebär det en mycket större säkerhet för oss medborgare att undvika vissa typer av brottslighet.

Men man kanske skulle kunna låsa trådar efter ett tag, folk frossar ju i snaskigheter och jagar efter folk i åratal. Den där nekrofil-tråden det handlar om, som tydligen är upphovet till den här sidan enligt admin, är ju borttagen nu såg jag?
Om folk har blivit friade, fupen har kommit, domen har avslutats och det hela har utretts,
så kanske man skulle kunna låsa tråden? Så att de berörda inte blir dissekerade i evinnerliga tider.

Bara ett förslag.

Låser man trådarna är det fortfarande sökbart och man kan låsa.

Men för 6 år sedan var admin otroligt glad över det här.

Han nämner dock inte Flashback vid namn. Istället kallas Flashback i texten för "Sajten".

"Hur får de hålla på att skriva på det viset? Varför gör inte staten något åt eländet som förstör hela familjer dagligen? Varför stoppas inte den sajt som upprätthåller en plats för idioterna att kränga ur sig precis vad som helst totalt respektlöst!"

"Varför gör ingen något åt det? Var är ni åklagare nu? Här tappade vi det sista av tron på vårt fina rättssystem! Det som skrivs på den plats jag beskriver är fullständigt vidrigt."

"Den sajten är total vidrig och måste stängas ner. Sådant får inte förekomma i ett anständigt samhälle. När det gäller denna sajt då minsann håller sig rättssystemet långt borta, de syns inte, de hörs inte, de gör ingenting!"

(FB) Skelettkvinnans pappa skriver om Flashback i Aftonbladet idag
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17271757.ab

Relaterade trådar på Flashback:
(FB) Skelettfynd i lägenhet i Göteborg (5/9-12)
(FB) Skelettkvinnan i Göteborg anmäler stalkers, hackers och "näthatare"

admin

Nu 6 år senare är admin skitsur
Citera
2019-06-02, 23:44
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det har jag svårt att tro på. Annonser visas på alla forum förutom Parafila störningar. Knappast en slump. Och i trådstarten refererar ju admin tom till "pedofiltricket":

Inte så att Admin behöver skämmas för att forumet anpassas till att bli mer annonsörsvänligt. För utan annonsörer blir forumet för dyrt att driva.

Omorganisationen ägde rum för att intresset var för lågt i pedofiliforumet, ämnet var helt enkelt för smalt, medan andra parafilier helt saknade forumdel.

Läs gärna: (FB) Nytt forum: Parafila störningar

Men oavsett så har du rätt i vad du skriver. Det är klart att annonsörer är väldigt viktiga, det kommer nog ingen att säga emot. Det är dessutom så att man sedan länge har styrt annonser till relevanta forumdelar. Det finns nog inga lagliga annonser som passar i den forumdelen (enligt min mening).

Men själv tycker jag den fråga som denna tråd avhandlar är mycket större än att kokas ner till att bara handla om annonsintäkter. Det hela handlar om vad vi får säga och inte säga på internet och att en grupp psykfall, rent ut sagt, anser att de äger tolkningsföreträde gällande vad som ska få skrivas och inte. De har gjort så många fula saker som inte sällan drabbat helt andra personer än de som skrivit om dem. Det har istället ofta drabbat personer som inte ens vetat om att de existerar, de har straffats för att de urskiljningslöst slår åt alla håll.

Det som jag på riktigt är rädd för är att dessa människor ska få diktera vad som ska få yttras och inte via sina försök att slå vakt om att få fortsätta med sina diverse skumma verksamheter ostört. Om ingen vågar gå emot dem så fortsätter deras narcissism att frodas och då tror de att de är oövervinnerliga.
Citera
2019-06-02, 23:56
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Suck... Jag har bra koll på vilka det är. Både skeletthoran, hennes farsa, Linda person, och deras hemsida. Och jag har haft bra koll på det i många år, faktiskt ända sen skelettråden.

Så bra koll att jag vet flera här på Flashback som de samarbetar med, bland annat pedofiler och hackers. En pedofil som fick mig bannad en gång i tiden.

Så kommer du, något random korkat fjortisluder och ska lägga dig i en diskussion du inte förstår dig på. Snälla, håll dig bara borta istället.

De är emot det mesta med Flashback, att folk är rasister här är enbart ytterligare en grej som vissa av dom stör sig på.
I första hand är det forumet i sig de hatar, inte någon politiska Opinionsbildning.

Jag syftar dock inte bara på dessa personer. Så du är alltså lika smart som din pappas pizzaspade precis som jag misstänkte.
Citera
2019-06-02, 23:57
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Den här Runar verkar dock kritisera regeringen i sann Flashback anda på Twitter. Ett tag trodde jag också att Flashbacks politiska opinionsbildande var "delvis" den känsliga punkten kring den här gruppen. Men det verkar bero på annat? Jag antar att kändisskvaller forumet är vad de egentligen vill åt? Åtminstone för kändisarna som är medlemmar i gruppen.

Men det finns nog olika agendor i gruppen såklart, säkert politiska också.

Den gruppen har lika många agendor som medlemmar. Jag tror det är helt galet att påstå att den har en egentlig politisk inriktning eller någon särskild ideologisk övertygelse. De förenas bara genom sitt hat mot Flashback.
Citera
2019-06-02, 23:58
Medlem
Citat:
Jag syftar dock inte bara på dessa personer. Så du är alltså lika smart som din pappas pizzaspade precis som jag misstänkte.
Nä, du syftar såklart på några helt andra...

Du tror att Kleerup och söögard lobbar för att stänga ner Flashback pga rasister eller?

Den här gruppen har funnits i flera år, varför vill du inte fatta???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in