Citat:
Ursprungligen postat av
fritt
Jag håller med dig här till slutet!
Jag kan ge min bild av vad jag tycker om flashback, att diskutera politik, invandring är helt ok. Att någon frågar om att bilen inte startar kan man fråga, eller datorn har dött, såna frågor diskuteras numera på FB men det finns dom som inte har FB- konto, då kan man vända sig hit.
Men vem fan är Jan Axelsson som ska låta avnändarna granska (fingrerat namn) Lina Linasson hur många hon knullat, varför Amandan Amandasson har vart otrogen mot sin karl? Har du fått doms samtycke för publicering? Ordningsvakten som åkte dit för att har gömt en kriminell hemma hos dig, hon kommer säkert bli dömd, något dumt hon gjorde, ung och dum. Men när hon väl fått sitt straff och efter avtjänat det. Kommer flashback maskera hennes namn, eller radera tråden? För hon har sonat sitt brott, vad tycker admin om det? Vem är admin som ska döma henne för evigt?
Kriminella, en person blir skjuten till döds på flashback flashbackgatan 11, sen börjar flashbacks agenter undersöka hela området, till slut kommer dom fram till tusen olika namn, Jocke Jockeson bor på den husvåningen med sia elva bröder, en av dom är dömd på lexbase kan man läsa. Sen har man droppat 999 oskyldiga namn här. Om det inte så jättefarligt med namn, efternamn och bostadsaderess, då frågar jag dig igen Jan Axelsson, varför publicerar inte du själv var du bor? just det, du är en kriminell som måste leva med skuddad indetitet. Så kom inte hit och skrik om din jävla yttrandefrihet på riktigt när du själv inte ens vågar stå för det!
Jag är kluven, uthängningarna är tröttsamma att läsa och det lockar fram en destruktiv sida hos folk. Samtidigt, när folk gräver lite, så kommer en bild fram hur brottet gått till,
och förklaringsmodellerna kan vara viktigt att få fatt på.
Sanningen kan ju komma fram. Och om vi har klart för oss hur förövarna går till väga och ser ut (vilket inte alltid tidningarna vill tala om) så innebär det en mycket större säkerhet för oss medborgare att undvika vissa typer av brottslighet.
Men man kanske skulle kunna låsa trådar efter ett tag, folk frossar ju i snaskigheter och jagar efter folk i åratal. Den där nekrofil-tråden det handlar om, som tydligen är upphovet till den här sidan enligt admin, är ju borttagen nu såg jag?
Om folk har blivit friade, fupen har kommit, domen har avslutats och det hela har utretts,
så kanske man skulle kunna låsa tråden? Så att de berörda inte blir dissekerade i evinnerliga tider.
Bara ett förslag.