Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-02, 23:14
Medlem
Varför är dessa galningar hatiska mot FB?

Vad kan vara så mycket värre än pedofiler och folk som letar ligg med hink och spade på kyrkogården?
Citera
2019-06-02, 23:15
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Går detta att styrka så är det mumma för pressen.
Kändisarna admin avslöjat än så länge är skitkändisar som pressen inte lär ha några problem med att skriva om.
Det blir jobbigare för journalisterna om det kommer fram att Özz Nujen, Soran och Schyffert också är med i gruppen.
Vilket jag inte finner osannolikt.
Citera
2019-06-02, 23:16
Medlem
monsterbrains avatar
Enda sambandet mellan Ingrosso, Sögaard och Kleerup är väl att de samtliga har en hel del skit i bagaget och att dessa tre blivit kölhalade både i media och på flashback under minst nåt årtionde.

Organisering av DDOS-attacker stod det en blänkare om i förstainlägget, jag har svårt att tänka mig att de bakom IFI själva kan ordna något som på allvar ställer till det för flashback den vägen. Däremot går det väl att beställa "ddos-for-hire", attacker koordinerade ifrån öststaterna, kina osv med gigantiska bot-net. Bara man har ekonomin för det. Att någon med plånbok tydligen gjort gemensam sak med IFI känns lite otäckt.
Citera
2019-06-02, 23:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund

Vad kan vara så mycket värre än pedofiler och folk som letar ligg med hink och spade på kyrkogården?

De som berättar för omgivningen om vad pedofilerna och nekrofilerna sysslar med i sovrummet - och vilka de är så Bosse och Anna skall vara medvetna om vad det är för potentiellt sjuka djävlar som flyttat in som nya grannar i kvarteret...
Citera
2019-06-02, 23:18
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:

"Rasister".

Är man "rasist" så är man värre än mördare, pedofiler och våldtäktsmän enligt dessa personer.
Citera
2019-06-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
De som berättar för omgivningen om vad pedofilerna och nekrofilerna sysslar med i sovrummet - och vilka de är...

Jag är oinsatt i detta. Men dessa person har alltså blivit "uthängda" på FB?

Gött i så fall. Kul om dom skall hänga ut folks uttalanden på FB om typ invandrare bara för att bli kontrade med att dom sysslar med barnporr och onanerar med likdelar. Hehe..
Citera
2019-06-02, 23:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Personligen är jag mest nyfiken på de skärmklipp admin ska ha av diskussionerna i deras grupp. Att vara medlem av någon aningen suspekt grupp är knappast brottsligt eller så särdeles graverande, men om någon lite mer känd medlem suttit och uppmanat till rena olagligheter kan det få diverse följder.
Citera
2019-06-02, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Fick precis reda på att Runar sitter i fängelse. Hur går det ihop med allt detta?

Aktiv den 24 maj på fejan : https://www.facebook.com/pg/Runarofficial/posts/

Så nej, inte i fängelse.
Citera
2019-06-02, 23:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag håller med dig här till slutet!

Jag kan ge min bild av vad jag tycker om flashback, att diskutera politik, invandring är helt ok. Att någon frågar om att bilen inte startar kan man fråga, eller datorn har dött, såna frågor diskuteras numera på FB men det finns dom som inte har FB- konto, då kan man vända sig hit.

Men vem fan är Jan Axelsson som ska låta avnändarna granska (fingrerat namn) Lina Linasson hur många hon knullat, varför Amandan Amandasson har vart otrogen mot sin karl? Har du fått doms samtycke för publicering? Ordningsvakten som åkte dit för att har gömt en kriminell hemma hos dig, hon kommer säkert bli dömd, något dumt hon gjorde, ung och dum. Men när hon väl fått sitt straff och efter avtjänat det. Kommer flashback maskera hennes namn, eller radera tråden? För hon har sonat sitt brott, vad tycker admin om det? Vem är admin som ska döma henne för evigt?

Kriminella, en person blir skjuten till döds på flashback flashbackgatan 11, sen börjar flashbacks agenter undersöka hela området, till slut kommer dom fram till tusen olika namn, Jocke Jockeson bor på den husvåningen med sia elva bröder, en av dom är dömd på lexbase kan man läsa. Sen har man droppat 999 oskyldiga namn här. Om det inte så jättefarligt med namn, efternamn och bostadsaderess, då frågar jag dig igen Jan Axelsson, varför publicerar inte du själv var du bor? just det, du är en kriminell som måste leva med skuddad indetitet. Så kom inte hit och skrik om din jävla yttrandefrihet på riktigt när du själv inte ens vågar stå för det!

Jag är kluven, uthängningarna är tröttsamma att läsa och det lockar fram en destruktiv sida hos folk. Samtidigt, när folk gräver lite, så kommer en bild fram hur brottet gått till,
och förklaringsmodellerna kan vara viktigt att få fatt på.

Sanningen kan ju komma fram. Och om vi har klart för oss hur förövarna går till väga och ser ut (vilket inte alltid tidningarna vill tala om) så innebär det en mycket större säkerhet för oss medborgare att undvika vissa typer av brottslighet.

Men man kanske skulle kunna låsa trådar efter ett tag, folk frossar ju i snaskigheter och jagar efter folk i åratal. Den där nekrofil-tråden det handlar om, som tydligen är upphovet till den här sidan enligt admin, är ju borttagen nu såg jag?
Om folk har blivit friade, fupen har kommit, domen har avslutats och det hela har utretts,
så kanske man skulle kunna låsa tråden? Så att de berörda inte blir dissekerade i evinnerliga tider.

Bara ett förslag.
Senast redigerad av dialektiker 2019-06-02 kl. 23:25.
Citera
2019-06-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
"Rasister".

Är man "rasist" så är man värre än mördare, pedofiler och våldtäktsmän enligt dessa personer.
Men du... Använd din mun till att suga med och dina händer till att runka av folk med istället för att skriva så korkade inlägg hela jävla tiden.

Du har ingen aning om vilka dessa personer är eller varför de är emot Flashback.
Det har absolut ingenting att göra med ifall folk är rasister eller inte.
Citera
2019-06-02, 23:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag är oinsatt i detta. Men dessa person har alltså blivit "uthängda" på FB?

Gött i så fall. Kul om dom skall hänga ut folks uttalanden på FB om typ invandrare bara för att bli kontrade med att dom sysslar med barnporr och onanerar med likdelar. Hehe..

Nja. Googla "skelettkvinnan" som hon kallas i massmedia - så får du se vad det är för typ av människor det handlar om. Det har ju skrivits massor om henne i media men det verkar som att hon specifikt tar ut allt hat mot Flashback. Visserligen tror jag Flashback grävde upp lite extra om henne men framförallt blev ju alla sjukligheterna samlade i en eller ett par rejäla trådar - för vem som helst att söka på och läsa sig in på ämnet. Det är därför som hon och hennes minst lika sinnessjuka fader har startat krig mot Flashback.
Citera
2019-06-02, 23:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Den där nekrofil-tråden det handlar om, som tydligen är upphovet till den här sidan enligt admin, är ju borttagen nu såg jag?

Finns flera trådar om Skelettkvinnan:

(FB) Skelettfynd i lägenhet i Göteborg (5/9-12)

(FB) Skelettkvinnan i Göteborg anmäler stalkers, hackers och "näthatare"

(FB) Aftonbladet ”Skelettkvinnan” vann mot näthatare

(FB) Skelettkvinnan åtalad igen: Julkort till åklagare dec -13, friad i hovrätt, apr-16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in